default-header

Reageer op: Sluiten PFO – ervaringen

Home Forums Even voorstellen Sluiten PFO – ervaringen Reageer op: Sluiten PFO – ervaringen

#134747
Gea Aalderink
Gast

Wat fijn dat ik dit forum gevonden heb. Ik ben nu 54 jaar. Afgelopen 29 maart een herseninfarct links gehad met uitval rechterkant. Door snel en adequaat handelen echtgenoot en dochter op spoed gekomen. Daar trombolyse gestart. Dit werkte al binnen vijf minuten. Totaal uur aan infuus. Uiteindelijk drie dagen op Neuro Care Unit gelegen en twee dagen op zaal. Tijdens verblijf op zaal MRI gehad en hartecho. MRI 100% goed, gelukkig. Hartecho vermoedelijk PFO zichtbaar. Daarvoor week later slokdarmecho met vandaag uitslag bij Cardioloog dat het zeker PFO is. Hier ook onderzoeksbeelden kunnen zien, was voor mij en echtgenoot als leken geen twijfel mogelijk. Nu bloedonderzoek uitslag afwachten, dan kan alles doorgestuurd worden naar medisch team in Groningen. Zij gaan dan beoordelen of ik wel of niet behandeld kan worden. Voor mij zou wel raadzaam zijn echter medisch moet het team beoordelen of het bij mij ook kan. Nu ik me hier meer op inlees hoop ik toch echt dat ik groen licht krijg en behandeld kan worden. Hopelijk binnen komende vier weken bericht uit Groningen (als ik bericht uit eigen ziekenhuis krijg is het namelijk negatief en net behandelbaar). Van het herseninfarct ben ik herstellende. Bloedverdunner en cholesterol verlagen. Basis kan ik alles zolang niet teveel en te lang mezelf belast. Concentratie en prikkels is nog wel een issue. Wel elke dag minimale vooruitgang. Deze week opstarten ergotherapie en volgende week fysiotherapie. Vandaag toch maar bij cardioloog nagevraagd wat deze PFO voor mij fysiek betekend. Niet te zwaar belasten, geen zware oefeningen etc. Toch wel heel veel vragen in mijn hoofd. Is deze PFO erfelijk? Deze vraag stelde onze dochter mij, maar ja pas na gesprek cardioloog. Mijn vader is namelijk overleden op 59 jarige leeftijd. Waarschijnlijk bloed propjes, niet geheel duidelijk (destijds geen contact familie, moeder nu dement. Geen medische info)
Ik ga komende weken moeten afwachten en hoop op behandeling als ik alles zo lees.