default-header

Reageer op: Sluiten PFO – ervaringen

Home Forums Even voorstellen Sluiten PFO – ervaringen Reageer op: Sluiten PFO – ervaringen

#132659
Cassandra
Gast

Ik ben momenteel 32 weken zwanger en 28jaar oud.
Op mijn 3 maanden zwangerschap kreeg ik opeens barstende hoofdpijn en een grijze vlek voor mijn zicht van mijn linkeroog. Naar de huisarts gegaan en hun zeiden “ migraine aura” dit zou na enkele uren verdwijnen. Dat bleek niet het geval en het hele weekend nog steeds een grijze vlek.
Maandagochtend naar de oogarts gegaan en die stuurde me rechtstreeks door naar een chirurg en stelde een trombose vast in men linkeroog.
Ondertussen doorverwezen naar de cardioloog in Hasselt voor een TEE scan en stelde een PFO vast.
Doordat ik zwanger ben en geen directe operatie mocht moet ik gedurende heel de zwangerschap clexane 60mg spuiten en aseflow 80mg innemen tot 6 weken prenataal.
In mei als ik ondertussen al 2 maanden bevallen ben, terug op controle voor de sluiting van de pfo vast te zetten.
Klein hartje hier, maar ga wel eindelijk blij zijn als de bloedverdunners kunnen stoppen en ik dit hoofdstuk kan afsluiten.