default-header

Re:Babbelbox

Home Forums Hartfalen Babbelbox Re:Babbelbox

#85649
Lisa
Gast

kneusje schrijft:
[quote]:laugh: Natuurlijk mag je inbreken Lisa, 🙂 het forum is voor iedereen…..[/quote]

:cheer: B)

[quote]Ik eet idd vaak vette vis en ……
Een paar jaar geleden nam ik ook visolie capsules (ook omega 3 want omega 6 is makkelijker uit voeding te halen) maar ik kreeg er oprispingen van waartegen zelfs 80 mg pantazol niets hielp.[/quote]

Ja, omega 6 daar krijgen we meestal al veel van binnen, meestal ook TE veel!

Omega 3 moet voor tegenwicht zorgen: …..nr 6 bevordert ontstekingen, nr 3 remt die ontstekingen. Omega 3 is een heel belangrijk vetzuur.

Jammer dat je maag prostesteerde…. heb je een ander merk geprobeerd toen? Dat kan uitmaken.
Waar men ook op dient te letten bij omega 3 supplementen is dat de olie (liefst) koel bewaard wordt en in donkere potjes verkocht wordt. Anders kan het ranzig worden door oxidatie en daardoor mogelijk ook minder verdraagbaar zijn ( :unsure: ).
Je maag moet er vaak ook een paar dagen aan wennen….. na het eten de visolie lukt soms beter dan op lege maag.

[quote]Later ben ik op australische lipmossel ? overgegaan ivm de omega 3 maar met hetzelfde resultaat…
Nu eet ik dus gewoon vaker vette vis…heerlijk….[/quote]

Ik zal nog kijken of ik nog een alternatief voor je kan vinden…. nrtje 3 is gewoon echt goed en beschermend voor de mens en voor jouw hart misschien ook wel (in de tijd dat je wacht op je ICD beslissing door je arts), net als bij die man met VT.

Ik weet niet of je uit vis genoeg omega 3 kunt halen met een effect tegen ritmestoringen. Hoeveel zit er bv in je portie vis? (weet je dat?…. anders zoeken we die op 😆 ), en je zou dan denk ik ook elke dag een bepaalde portie moeten eten voor een hart-effect.

Nog een tip die ik vond voor mensen die gingen oprispen door visolie):
Porbeer de capsules bevroren te nemen (dan lossen ze pas op in de darm ipv al in de maag… ? maar ik weet niet of dat echt zo is hoor).

Lijnzaadolie en postelein zijn ook goede bronnen van omega 3 (alfa linoleenzuur, maar dat moet het lichaam wel nog omzetten, en dat lukt niet iedereen even goed).
Over de postelein heb je misschien al eens gehoord van onze dr Ozzzzz :laugh:

O ja, als je lijnzaadolie neemt, of welke andere onverzadigde olie dan ook, dan is het aan te raden altijd na openen van de fles een capsule vitamine E in de fles uit te knijpen (of wat natuurlijke E er bij te slikken). (en koel en donker bewaren ook)
E voorkomt dat de olie ranzig wordt.
Q10 is ook een goede anti-oxidant en moet altijd samen met olie of ander vet ingenomen worden.

[quote] Een ICD plaatsing is nog niet het probleem, aangezien ik bijna toch aan mijn 11-de pacemaker zit en altijd onder volledige narcose moet ivm verklevingen maar het echte probleem is dat ik 6 draden(waarvan 2 epicardiaal) in mijn hart heb dus weinig plaats voor 1 (of bij biventriculair 2) extra draden!
Het verwijderen van die draden oude draden is een groot probleem daar die er al minstens 20 jaar inzitten en totaal verkleefd zijn met mijn hart…… :S [/quote]

O, okee, dus een operatie zit er sowieso aan te komen ivm de pacemakervervaging.

[quote]Een groot dilemma dus: ga ik voor de ICD waardoor ik beter beschermd ben voor plotselinge hartdood en neem ik daarvoor het grote risico voor een gevaarlijke operatie (als het al kan) of gok ik op VT’s in de hoop dat die niet langer dan 10 seconden duren en ik niet dood neerval…. :S [/quote]

Ja, dat is zeker een groot dilemma……mij werd in 2005 een ICD/pacemaker aangeraden ivm PVC reeksen bv ook van 17 stuks (dat zou bij 1 op de 10 mensen tot hartstilstand kunnen leiden zei de cardio) en het vergrote hart (met hartfalen ???).

Maar dat is voor mij geen optie met mijn vele overgevoeligheden (voor metalen ook!!). Ik heb wel gewtijfeld…. ,maar toen dacht ik: 1 op de 10???…. dat is dus 10% kans…. dan neem ik de gok, ik hoor gewoon bij de 90% bij wie het goed blijft gaan zei ik… punt uit 😛
En oa visolie helpt me daarbij ook!!! Die ben ik toen gaan nemen tegen eventueel “op hol slaan” van mijn hart, want ik las toen (2005) dat het, na nuttigen van visolie (omega 3), vrij moeilijk was om PVC’s en tachycardie op te wekken (door een arts in een nader ICD vooronderzoek he).
Ik heb nu bijna geen overslagen meer, dus het gaat goed, en al 5 jaar nu weer, ….. en met jouw hart gaat het ook nog lange tijd goed… althans dat is mijn wens voor jou :cheer:

Sterkte met wachten, de second opinie en beslissen, en veel succes …

Liefs,
Lisa.