bietjes,

Ode aan het bietje

Aardappelen, gekookte bietjes en een stukje vis: dat is een klassieke maaltijd met bietjes. Maar er is zoveel meer mogelijk met bietjes! Blokjes gekookte biet zijn lekker in een (lunch)salade, met rucola, appel en pompoenpitjes bijvoorbeeld. U kunt er ook een Russische bietensoep van maken of ze in een smoothie verwerken. Of neem eens rauwe bietjes en pof ze in de oven. De knol goed wassen, bestrooien met peper, besprenkelen met olijfolie, inpakken in aluminiumfolie en in 45 minuten gaar poffen in de oven. De smaak wordt heerlijk zoet. Bietjes zijn, net zoals alle andere groenten, rijk aan vezels en arm aan calorieën. Bietjes zijn relatief rijk aan foliumzuur en ijzer.

Reacties (1)

  • afbeelding van Johan Cranendonk
    Johan Cranendonk ( )

    Lees eens het boek: The Cardiovascular Cure van John P. Cooke M.D. Ph.D. Hierin staat onderander beschreven waarom bieten en vele andere levensmiddelen zo goed zijn voor ons vaatstelsel.

    dec 12, 2018

Geef een reactie

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
CAPTCHA
Voer de CAPTCHA in om aan te tonen dat dit geen geautomatiseerde actie is.