brood, graan, vegetarisch, vleesvervanger

Niet vergeten

Er zijn 5 dingen die je niet moet vergeten als je vegetarisch bent:

 
1. Er zijn meer vleesvervangers dan de kant-en-klare soorten. Maak recepten met peulvruchten, noten en pitten, kaas, tahoe, eieren en tahin
2. Kies producten die voldoende ijzer bevatten, omdat vlees nu als belangrijke ijzerbron wegvalt. IJzer zit in brood, granen, groenten, peulvruchten en eieren
3. Zorg bij iedere maaltijd voor een product met vitamine C. Een stuk fruit bij het ontbijt en groenten bij lunch en avondmaaltijd bijvoorbeeld. Vitamine C zorgt ervoor dat je lichaam ijzer beter uit plantaardige producten kan opnemen
4. Kies producten die voldoende B-vitamines bevatten zoals graanproducten, peulvruchten, melk en melkproducten.
5. Vitamine B12 zit alleen in dierlijke producten. Zet daarom voldoende melk(producten), kaas en ei op het menu. Gebruik je (vrijwel) helemaal geen dierlijke producten? Dan is een vitamine B12 supplement nodig.
 

Geef een reactie

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
CAPTCHA
Voer de CAPTCHA in om aan te tonen dat dit geen geautomatiseerde actie is.