nachtwerk

Nachtdiensten

De kans op overgewicht neemt toe als u regelmatig ’s nachts werkt. Net zoals de kans op diabetes en hart- en vaatziekten. Dat komt omdat de glucose- en vethuishouding in de nacht op een lager pitje staan. Het resultaat: meer opslag van vet in het lichaam en een hoger bloedglucosegehalte. 
Door nachtdiensten kan het lastiger zijn gezond te eten. 
 

Enkele tips:

 
Eet thuis een warme maaltijd voor u gaat werken
Eet thuis, voor u weer gaat slapen, een ontbijt
Probeer tijdens uw dienst gezond te ‘lunchen’. Neem bijvoorbeeld een salade of thermosbeker goed gevulde soep mee van huis
Probeer zo min mogelijk tussendoor te eten
Neem gezonde tussendoortjes mee naar het werk als u niet zonder kunt. Bijvoorbeeld wat fruit, wat noten of een bakje met rauwkost
Probeer met de auto of fiets naar het werk te gaan en zorg ook buiten de werkuren om voor genoeg beweging
Slaap 7-8 uur per etmaal. Bij te weinig slaap is de kans groot dat u meer behoefte heeft aan eten tussendoor

Geef een reactie

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
CAPTCHA
Voer de CAPTCHA in om aan te tonen dat dit geen geautomatiseerde actie is.