default-header
HomeNieuwsMogelijk verband tussen Invirase (saquinavir) en risico op hartritmestoornissen als gevolg van de ve

Mogelijk verband tussen Invirase (saquinavir) en risico op hartritmestoornissen als gevolg van de ve

zaterdag 17 juli 2010, door Hartpatiënten Nederland

Er bestaat een mogelijk verband tussen Invirase (saquinavir) en risico op hartritmestoornissen als gevolg van de verlenging van de  QT en PR intervallen.
Dit meldt de firma Roche in overleg met het wetenschappelijk Comité voor geneesmiddelen voor humaan gebruik (CHMP) van het Europese geneesmiddelenagentschap (EMA), het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) en de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) in een DHPC-brief aan de behandelaars.

Invirase wordt ingezet voor de behandeling van HIV-1 geïnfecteerde volwassen patiënten.

Zorgverleners wordt verzocht de aanbevelingen in de brief over te nemen. De Samenvatting van de Productkenmerken (SPC) van Invirase is naar aanleiding van deze belangrijke risico-informatie aangepast.

Meer informatie

Raadpleeg voor meer informatie:

In geval van urgente en/of belangrijke veiligheidsissues worden medische beroepsbeoefenaren door middel van een 'Direct Healthcare Professional Communication' op de hoogte gebracht. Klik hier voor een overzicht van DHPC's.

Bron: CBG-MEB

Mogelijk verband tussen Invirase (saquinavir) en risico op hartritmestoornissen als gevolg van de verlenging van de QT en PR intervallen

Mogelijk verband tussen Invirase (saquinavir) en risico op hartritmestoornissen als gevolg van de verlenging van de QT en PR intervallen