doneren en nalaten

Help een hartpatiënt om mens te zijn

Voor veel mensen is niet alles even vanzelfsprekend. Want als een van de belangrijkste organen in je lijf wat mankeert, dan zit je ineens vol met vragen. Vragen waar je eerder nooit over nadacht, nooit over na hóefde te denken. Dan ontstaat de behoefte om met iemand te praten over alles wat er op je afkomt, wat je meemaakt. Je zoekt iemand om mee op pad te gaan of ervaringen mee te delen. Je bent op zoek naar betrouwbare informatie, zodat je weet waar je aan toe bent. Dé plek waar je je hart kunt luchten en waar professionals belangeloos hulp bieden, is Hartpatiënten Nederland.
 
 “Binnen onze organisatie staan de patiënt, onafhankelijkheid en objectiviteit centraal”, zegt Marly van Overveld, coördinator bij Hartpatiënten Nederland. “Al bijna een halve eeuw staat het belang van de patiënten bij ons áltijd voorop. We zijn er om ze met raad en daad bij te staan en ze te helpen hun weg te vinden in de door winstdoelstellingen gedomineerde zorg en farmacie. Dat kunnen we alleen maar doen door zelf volledig onafhankelijk en objectief te zijn. In tegenstelling tot vele andere organisaties, nemen wij géén geld aan van de voedingsmiddelenindustrie, de farmaceutische branche of van de overheid. Ook zijn wij CBF erkend en dragen wij de ANBI-status.”

 

Een goed hart is goud waard

 
“Dankzij de vrijgevigheid van donateurs die ons een warm hart toedragen, kunnen wij ons werk doen. We brengen lotgenoten samen, inventariseren wachttijden, behartigen de belangen van patiënten én hun families en hebben ook een Meldpunt Hartpatiënten opgericht. Daar kan men terecht als er sprake is van onjuiste behandeling (medische missers of onjuiste communicatie bijvoorbeeld). Om een nóg beter inzicht te krijgen in de ervaringen na een ziekenhuisbezoek, is Hartsignaal opgericht, waarmee we peilen en signaleren. Wij bekijken en belichten de positieve kanten en gaan aan de slag met diverse ziekenhuizen om verbeterpunten aan te dragen en te laten doorvoeren. We merken dat de ziekenhuizen hier open voor staan, waardoor de zorg alleen maar beter wordt.”
 

Reacties (1)

  • afbeelding van H.G.Hiddink
    H.G.Hiddink ( )

    verstrekking van voorgeschreven medicijnen wordt niet "al te vaak" uitgereikt door een apotheker. steeds een verhaal "wij moeten u deze geven" want dat is voorgeschreven door de regering. ( dus goedkopere medicijnen) Hier ontstaan nogal vaak heftige woordenwisselingen over aan de bali bij de apotheek. soms wordt ik er wel erg ziek van het steeds verschuilen achter de regels.

    okt 30, 2019

Geef een reactie

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
CAPTCHA
Voer de CAPTCHA in om aan te tonen dat dit geen geautomatiseerde actie is.