gewicht, afvallen,

Decemberkilo’s?

U zult niet de enige zijn die iets te enthousiast heeft meegedaan met borrels, diners, feestjes en brunches in de decembermaand. Dat is wel balen natuurlijk, als de januarimaand begint met extra kilo’s op de weegschaal. Wat te doen? 
Een crashdieet is echt geen goed idee: dat hou je maar kort vol, je kunt spiermassa kwijtraken en het is vaak onvolwaardig. 
Beter is de langzame aanpak. Terug naar de basis, met drie gezonde maaltijden per dag. Probeer de tussendoortjes zoveel mogelijk te laten staan, of neem een stuk fruit tussendoor. 
Maak van januari een “droge” maand, door de alcohol te laten staan en probeer bewust elke dag te bewegen. Met zulke maatregelen verdwijnen die decemberkilo’s wel weer. 
En zo niet? Misschien is het best een goede start van het jaar om eens een diëtist te bezoeken, voor een deskundig advies op maat. Ook goed voor het hart!

Reacties (1)

  • afbeelding van Kees van derMeij
    Kees van derMeij ( )

    Niet te snel afvallen; probeer te bewegen, vermijd stress en zoek sociaal contact en wees vooral gelukkig en tevreden met jezelf.

    jan 02, 2019

Geef een reactie

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
CAPTCHA
Voer de CAPTCHA in om aan te tonen dat dit geen geautomatiseerde actie is.