default-header

zwanger

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 54)
  • Auteur
    Berichten
  • #78887 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    hallo,

    ik ben nathalie en ben 23 jaar. graag zou ik in contact willen komen met mensen die net als ik ook hartpatient zijn en zwanger zijn of zijn geweest. ik ben nu 5 weken zwanger.:)

    #83669 Reageer
    janine
    Deelnemer

    Hoi Nathalie,

    Ik ben even oud als jij en zwanger van ons 2de kindje.
    7 December 2008 werdt ik wakker aan de linkerkant helemaal verlamd. Bleek een TIA te zijn.
    Mijn vriend heeft mij overeind geholpen en dat is mijn geluk toen geweest( niks aan over gehouden).
    Na allerlei onderzoeken zijn ze er achter gekomen dat mijn aorto klep lekt en dat mijn klep vergroeid is het ipv 3 dekseltjes( zo noem ik ze) maar 2.
    Hierdoor staat het dus altijd open. Het is een aangeboren hartafwijking maar nooit geweten.

    Voordat wij dit wisten heb ik al een zwangerschap gehad, en een gezonde dochter ter wereld gezet.

    Nu ben ik opnieuw zwanger, en gaat alles tot nu toe nog goed, ik ben eind oktober uitgeteld maar kans is groot dat ze het september gaan halen.
    Daarna even bij komen van de bevalling, en daarna wacht mij de hartoperatie.

    Ik wordt nu tijdens mijn zwangerschap goed in de gaten gehouden, moet om de 3 weken naar de gyneacoloog en krijg ik echo.

    Ik weet niet wat jij met je hart hebt.
    Maar als je t zelfde als mij hebt, is een zwangerschap gewoon mogelijk met askal.
    Die bloedverdunners slik ik.

    Groetjes janine

    #83672 Reageer
    nathalie1985
    Deelnemer

    heeej,

    Ik zal even vertellen wat ik heb.
    Ze zijn er bij mij 3 weken na mijn geboorte achter gekomen. Ik miste een hartklep.
    Op mijn 12e ben hier aan geopereerd en heb een donorklep. ik slik geen medicijnen dit geld namelijk alleen als je een kunstklep krijgt. Ik ben nu nog steeds medicijn vrij. Omdat ik tijdens de operatie nog in de groei was kreeg ik een klep die mee zou groeien maar die moet dan wel na 10 a 15 jaar vervangen worden en dan krijg je een klep die altijd blijft zitten mocht het goed gaan. ik ben nu 23 en hij zit er bijna 12 jaar in. De donorklep lekt al een aantal jaar maar dat is heel minimaal en sinds 3 a 4 jaar heb ik een verwijding en een vernauwing in mijn aorta dit alles is niet zorgelijk. Ik wordt elk jaar gecontroleerd en alles blijft het zelfde dus zolang het niet hoeft wordt ik ook niet voor de 2e keer geopereerd. Ik ben nu bijna 8 weken zwanger en merk dat ik wel ontzettend moe ben, maar daar had mijn cardioloog me al voor gewaarschuwd dat het bij mij wat erger zal zijn omdat ik normaal al wat sneller moe ben dan een gezond persoon. met 20 weken zwangerschap hoef ik pas naar de cardioloog voor een echo van me hart en met 3 maanden dus over 4 weken dan heb ik een gesprek met me cardioloog. dus ik vind het wel een goed teken dat ik pas met 20 weken een echo krijg van me hart. Ik zelf hou ook rekening met eventueel een keizersnee.

    als je nog wat wilt weten hoor ik het wel.

    liefsss

    #83719 Reageer
    kneusje
    Gast

    😆 Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik ben ook geboren met een hartafwijking en heb inmiddels 2 kinderen van 19 en bijna 23 jaar oud.
    Ik mocht eigenlijk helemaal niet zwanger worden, er was in die tijd niet zoveel mogelijk als nu en de cardiologen waren een beetje in paniek toen ik zwanger bleek te zijn.:woohoo:
    Zelf was ik totaal niet in paniek, ik wilde kinderen en zou ze dus gewoon krijgen……:angry:

    Vanaf het begin moest ik iedere week op controle maar daarna gebeurde er iets geks….Toen ik uiteindelijk ging bevallen dacht de gynaecoloog blijkbaar dat de cardioloog er bij was en andersom.
    Uiteindelijk was niemand bij de bevalling en heb ik 42 uur weeën gehad met een co-assistent aan mijn zijde.
    De dienstdoende gynaecoloog liet het afweten en niemand had de cardioloog gebeld!
    Mijn man en ik zijn behoorlijk afwachtend en dachten dat het normaal was totdat ik van uitputting in shock raakte en eindelijk de boodschap doordrong dat er iets moest gebeuren.
    Daarna is er wél adequaat opgetreden maar ook maar nét op tijd :dry:

    Ik wil je dan ook meegeven dat je je geen zorgen moet maken, er is veel ervaring met zwangerschappen en hartafwijkingen maar je moet wél goede afspraken maken over wat je wél en niet moet doen tijdens de bevalling.
    Laat je niet afschepen met onduidelijke verhalen en hou artsen aan hun beloftes….
    Wees dus zelf alert en vooral: spreek met je partner af wat hij moet doen als het zover is want die zijn dan goed bij kennis en kunnen tijdig hulp in roepen.!!!
    Dat had ik niet gedaan met mijn man en dat heeft me bijna de kop gekost.

    Heel veel plezier met je zwangerschap en het komt vast wel goed.

    Je laat toch zeker wel weten als je moeder bent geworden? 😛

    #83792 Reageer
    shooters
    Deelnemer

    Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Ik heb zelf een jaar geleden en openhartoperatie gehad en toe is mijn hartklep gemaakt met eigen weefsel en een kunstring. Ik slik geen medicijnen.
    Ik heb 1 zoontje en wilde eigenlijk nog wel een kindje alleen vind ik het wel erg eng om weer zwanger te worden daarom ben ik erg geintereseerd in hartpatienten die zwanger zijn of zijn geweest.

    Succes met je zwangerschap.

    Groetjes
    Monique:)

    #83842 Reageer
    Alis
    Deelnemer

    Hallo,

    Ik ben zelf 23 jaar en nu 12 weken zwanger. Ik heb op mijn 17e een kunstklep gekregen wegens endocarditis op mijn aortaklep die een afwijking had.Mijn aortaklep bestond uit 2 gedeelten ipv van 3. Dus vanaf toen aan de bloedverdunners. Nu lig ik al bijna 4 weken in het ziekenhuis omdat ik trombose op mijn kunstklep heb gekregen doordat ik de 1ste 3 maanden zwangerschap geen pilletjes mag hebben maar over op fraxiparine spuitjes die niet schadelijk zijn voor de vrucht.
    Dit is slecht in de gaten gehouden waardoor ik dus al die tijd met een te lage dosering heb gelopen.
    Nu gaat het weer beter en lig dan ook al bijna 4 weken aan het infuus zodat ik continu bloedverdunners krijg. Met de zwangerschap gaat het tot nu toe nog steeds goed.
    Vanaf dinsdag mag ik weer over op de pilletjes omdat de vrucht alles heeft ontwikkeld en alleen nog maar hoeft te groeien. Volgend weekend dus lekker naar huis en hopelijk kunnen genieten van de zwangerschap. B)

    Groetjes Alisha

    #83843 Reageer
    nathalie1985
    Deelnemer

    jeetje alis dat is niet niks. Ben blij dat ik geen medicijnen hoeft te gebruiken. Ik ben nu 11 weken en 4 dgn dus we zitten heel dicht bij elkaar dat is wel leuk. maandag heb ik de nekplooimeting dus dat is ook wel spannend. verder heb ik geen zwangerschapskwaaltjes ben alleen beetje moe. Gaat het nu wel weer wat beter met je? welk ziekenhuis lig je?

    groetjess

    #83851 Reageer
    Alis
    Deelnemer

    Hey meis,

    Op zich zijn die bloedverdunners niet zo heel erg maar bij een zwangerschap is het een lastiger verhaal. Maar goed, we waren er op tijd bij. Ben vandaag 12 weken precies dus ik ben al blij dat de eerste 3 maanden voorbij zijn. B) Voor jou ook al bijna! Ik heb vrijdag de nekplooimeting in het ziekenhuis. Ben ook wel benieuwd hoe het afloopt.
    Verder behalve de vermoeidheid gaat het verder wel goed geen kwaaltjes ook dus daar ben ik blij mee. Ik ben sinds mijn operatie 5 jaar geleden ook vermoeid dus nu een beetje dubbelop. Maar ja het is voor een goed doel toch?
    Vrijdag lekker naar huis ik kijk er echt naar uit en dan ga ik genieten van de zwangerschap.
    Laat je even weten hoe de nekplooimeting gegaan is?

    Groetjes Alis

    #83856 Reageer
    shooters
    Deelnemer

    Hoi Alisha,

    Ik heb ook endocarditis gehad en bij mij is mijn mitralisklep gerepareerd.
    Hoe heb jij endocarditis gekregen?

    Groetjes
    Monique Pierik

    #83857 Reageer
    nathalie1985
    Deelnemer

    van de week naar de klinische genetica geweest en nu eindelijk eens gezien met een nephart wat ik nou heb. ik miste een klep bij de aorta die bestaat uit drie delen en bij mij uit 2 delen. ze zijn er sinds een half jaar achter dat mijn moeder dat ook heeft en ik het dus van haar heb. nu zijn ze een onderzoek gestart hoe dat kan met erfelijkheid enzo. als mijn kind geboren is gaan ze ook bij hem of haar onderzoeken of hij/zij ook die genen heeft.

    ik laat vanmiddag nog even weten hoe de nekplooimeting ging ik moet om 3 uur.

    groetjes

    #83862 Reageer
    mrlle
    Deelnemer

    Hoe is het gegaan in het ziekenhuis?

    Ben zelf niet zwanger, weet nog niet of ik het aan durf, maar lees graag met jullie topic mee.

    #83867 Reageer
    nathalie1985
    Deelnemer

    heej iedereen,

    in het ziekenhuis was alles goed met de kleine. nekplooi was 1.2mm beter kon niet zei die man dus ben helemaal blij. we zijn een dag vooruit gezet, dus vandaag 12 weken en 3dgn. 9 juli weer naar de gyn 🙂 die man liet alle gedeelte’s van de kleine vergroot zien echt super om dat allemaal zo te zien. verder voel ik vrij weinig van de zwangerschap dus ideaal.

    liefss

    #83868 Reageer
    mrlle
    Deelnemer

    Goede uitslag, geen “last” van je zwangerschap en lekker zonnetje buiten, wat wil je nog meer.

    Super hoor!

    #83872 Reageer
    Alis
    Deelnemer

    Hey Nathalie!

    Perfect toch!! Ben blij voor je dat de echo goed is gegaan. Ik had een 2 slippige aortaklep ipv 3 slippig dus de klep bestond uit 2 delen ipv 3 daar kwamen ze pas achter voor me operatie via een slokdarm echo. Dus ook ongeveer hetzelfde. Ik heb gister de nekplooimeting gehad en deze was 1,4 dus ook perfect! Verder zag alles er goed uit. Ik ben vandaag 13 weken precies. Hoe voel je je verder? Ik vooral heel erg moe.

    Hey Monique,

    Bij mij hebben ze nooit echt kunnen achterhalen waar de bacterie vandaan is gekomen. Het was een bacterie die normaal in de darmen zit en daar gewoon goed zit maar zodra het in je bloedbaan terecht komt is het fataal. Ook had ik een bacterie die vanuit de keel komt. Hun vraag was dan ook of ik keelpijn of tandheelkundige ingrepen heb gehad, maar dat was niet zo. En over die e-collie uit mijn darmen vroegen ze of ik naar het buitenland was geweest misschien doordat ik besmet vlees heb gegeten daar zit deze bacterie ook vaak in. Maar ik was ook niet op vakantie geweest. Dus nog steeds onduidelijk waar deze vandaan kwam. Mijn aortaklep kon helaas niet meer gerepareerd worden omdat er een groot gat in zat en er niks meer aan te doen was. Vandaar zo jong een kunstklep. 🙁 Weten ze bij jou hoe je eraan gekomen bent?

    Liefs Alis

    #83879 Reageer
    Tatjanna
    Deelnemer

    Hallo allemaal,

    ik ben 31 jaar en nu 5 maanden geleden heb ik mijn derde open hart operatie gehad, ongeveer negen maanden na de bevalling (keizersnee) van mijn zoontje.

    Ik heb een kunstklep gekregen ipv de bio-klep die ik in de aorta had. Ik slik nu dus bloedverdunners en mij is verteld dat nog een zwangerschap veel risico zou geven aan het kind. NU lees ik hier andere dingen en mogelijkheden en hoor ik dat er wel zwangerschappen zijn met bloedverdunners. Wat zijn de risico’s voor je kind wanneer je bloedverdunners slikt en hoe is bij jullie de zwangerschap verlopen?

    Ikzelf voelde me heel goed, zelfs beter, tijdens de zwangerschap. Had wel iedere 2 weken echo’s van het kindje en van mijn hart…daardoor dus veel prenatale foto’s voor in het plakboek. Rond de 6 maanden begon mij lichaam opeens aan te geven dat het te veel werd met werk erbij. Kreeg duizelingen en meer hartkloppingen en ben op advies van de cardioloog in de ziektewet gegaan.
    Echter de bevalling zelf (de weeen) was te zwaar en heeft zo’n impact gehad op mijn lichaam dat ik toch jaren eerder dan gedacht, een andere klep moest.

    Hoe is dat bij jullie gegaan en hoe was het herstel?

    GRoetjes
    Tatjanna

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 54)
Reageer op: Reactie #83719 in zwanger
Je informatie: