default-header

Zwanger worden met een bioklep

Home Forums Algemeen Zwanger worden met een bioklep

  • Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren geleden door Roland.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #80613 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal,

    Ik heb 4 jaar geleden een hartoperatie ondergaan, ik heb een freestyle bioklep gekregen ter vervanging van mijn aortaklep. Het herstel duurde vrij lang, ruim 1,5 jaar. Nu hadden mijn toentertijd nog vriend, besloten om te gaan trouwen. Dit hebben wij afgelopen juni 2015 gedaan. Daarna zijn wij gaan proberen om kinderen te krijgen, dat is tot op heden nog niet gelukt. Daar maak ik mezelf nog niet zo druk om, omdat ik weet dat het minimaal een jaar kan duren. Ik maak me wel druk om mijn hart. De cardiologe gaf eerst aan dat ik binnen vijf jaar na de operatie kinderen moest krijgen, daar ik ze nu wel van afgestapt en zegt ze dat mijn klep zeker nog 10 tot 15 jaar mee kan voordat we weer gaan opereren. Daar zou ik dus blij om moeten zijn. Toch hebben ze wel ontdekt dat het klepje al een heel klein beetje aan het lekken was, heel weinig hoor. Cardioloog gaf ook aan dat dat helemaal niet zorgwekkend is en dat het nog heel lang kan duren voordat het erger zou worden.
    Nu zit het zo, ik heb bijna een maand geleden griep gehad en daarachteraan een bronchitis. Hier heb ik antibiotica voor gehad. Nu ben ik op het moment nog steeds soms benauwd en heb ik het idee dat ik bij mijn hartslag een trilling voel. Dat was ook voor mijn operatie zo maar was redelijk weg na de operatie (denk ik…dat weet ik dus niet zeker). Ik haal van alles in mijn hoofd, dat het wel weer slechter zal gaan en dat ik dus geen kinderen kan krijgen omdat dat te gevaarlijk is etc etc. Of dat ik nu snel weer geopereerd moet worden en dat ik dan dus pas heel laat moeder kan worden (ik ben nu 31). Al dat soort dingen spoken door mijn hoofd. Heeft iemand ervaring met angstklachten? Ik zou willen dat ik gewoon mijn cardiologe geloof en niet meteen bij elk pijntje of trilling denk dat het mis is. Ook die benauwdheid zal hoogstwaarschijnlijk wijzen op een nasleep van de bronchitis… Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven. Ik ben in ieder geval blij dat ik even mijn verhaal kwijt kan bij mensen die dezelfde problemen hebben in het leven.
    Daarnaast is het ook lastig om aan te geven op mijn werk omdat ze daar niet weten dat ik een hartoperatie heb ondergaan. Dit heb ik express niet gezegd omdat ik bij mijn vorige baan eruit ben gegooid omdat ik nar 3 maanden operatie nog niet kon werken. Werkte toen in de kinderopvang. Vandaar dat ik er wat voorzichtig mee om ga. Nou, hopelijk kunnen jullie me wat gerust stellen :).

    Lieve groet,

    Charlotte

    #93422 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Charlotte,

    Welkom op het forum.
    Ik heb je een privéberichtje gestuurd.

    Ik hoop dat lotgenoten die in een soortgelijke situatie zitten/hebben gezeten zullen reageren. Het is fijn om ervaringen te delen, om je verhaal kwijt te kunnen.

    Hartegroet,
    Annemarie

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Reactie #93422 in Zwanger worden met een bioklep
Je informatie: