default-header

Zwaarlijvigheid beïnvloedt hersenen kinderen

Home Forums Gewicht Zwaarlijvigheid beïnvloedt hersenen kinderen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #78664 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    AMSTERDAM – Als kinderen veel te zwaar zijn, heeft dat invloed op het functioneren van de hersenen. Dat blijkt uit een vrijdag 1 augustus gepresenteerd onderzoek van het VU medisch centrum (VUmc) in Amsterdam.
    De onderzoekers vergeleken de hersenactiviteit van een groep van elf zeer zware meisjes met een groep meisjes met een ‘normaal’ gewicht. De hersengebieden bij zwaarlijvige kinderen bleken anders met elkaar te communiceren dan bij de andere kinderen.
    Al eerder was bekend dat fors overgewicht op latere leeftijd verband houdt met veranderingen in de hersenen en achteruitgang van de hersenfunctie. De onderzoekers tonen nu voor het eerst aan dat die veranderingen ook al op jonge leeftijd aanwezig zijn.
    Wat de oorzaken van de veranderde hersenfunctie zijn, weten de wetenschappers nog niet. Evenmin is duidelijk of de veranderingen omkeerbaar zijn door af te vallen. Daarvoor is verder onderzoek nodig.

    #81538 Reageer
    Marilene
    Deelnemer

    Er is op internet veel te lezen over EMDR.

    Misschien krijg je dan een beter beeld hoe het werkt.
    Dan is het nog de vraag of het de juiste methode is.
    Hangt af van psycholoog en het gevoel wat je er zelf bij hebt.
    En dat is niet vooruit te voorspellen.

    Ik ben er enigzins mee bekend,maar voor mij was het geen optie om door te gaan.

    Ben benieuwd hoe jij dat gaat ervaren,
    Het is een vrij nieuwe methode en ik zou zeggen zoek een goede therapeut die bij je past.

    Misschien hoor ik dat nog eens van je?

    Groetjes
    Cesarina

    #81539 Reageer
    ymeijers
    Deelnemer

    Beste Ronold,

    Wij hebben eventjes voor u gezocht op EMDR behandeling en ik vond meteen een website waar best veel te vinden is hierover.

    http://www.emdr.nl

    Verder wensen we u heel veel succes en sterkte met uw komende behandelingen. Laat u het ons even weten hoe het u gaat??

    Met vriendelijke groet,

    Yvonne Meijers
    Hartpatiënten Nederland

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #81538 in Zwaarlijvigheid beïnvloedt hersenen kinderen
Je informatie: