default-header

zuurstof in je bloed

Home Forums Supplementen zuurstof in je bloed

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #79964 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    als je te weinig zuurstof krijgt …kan dat door hartproblemen komen of alleen van de longen?
    mijn zuurstofgehalte was 98 procent maar met zo,n ding aan je vinger gemeten …weet nog verder niks maar ben steeds benauwd ….gebruik sotalol en heb bronchitis ..moet morgen voor mijn 2e longfuctietest ..weet iemand daar iets van..volgens mij is 98 procent best goed alleen snap ik niet waarom ik dan steeds benauwd blijf en vol met slijm zit wat er niet uit wil ondanks de ontstekingremmende pufjes…kan er ook niks over vinden op internet dus wie weet ..word ik van jullie iets wijzer..groetjes willemijn 🙂

    #89007 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Willemijn,

    volgens mij kan een te laag zuurstofgehalte in je bloed een gevolg zijn van je hart en/of van je longen. 98% is goed. Heb je al ooit een saturatieprik gehad? Is nauwkeuriger maar zeker niet pijnloos.

    Succes morgen.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89008 Reageer
    wilma780
    Deelnemer

    nee zo,n prik heb ik nog nooit gehad …ik wilde alleen weten wat het nu precies in hield en kan er niks over vinden op internet …bedankt annemarie …moet 4 puffen nemen terwijl ik bezig ben ..vind het best wel eng en hoop dat ik geen storing krijg van die puffen groetjes willemijn

    #89009 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Willemijn,

    ik lig nu dus ziek in bed 🙁 . Koorts, astma weer flink aan het opspelen. Als inhallator heb ik de Alvesco. Daarbij gebruik ik nu de Salbutamol (luchtwegverwijderaar). Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met mijn huisarts. Ik moet oppassen met de Salbutamol i.v.m. hartkloppingen. Moet ik dus niet hebben. Als alternatief voor de Salbutamol kan ik ook Atrovent krijgen. Deze heeft niet als bijwerking hartkloppingen. Ik hoop echt dat het op deze manier herstelt en dat ik geen prednisolon nodig ga hebben. Ik ben al vaker met deze klachten op de SEH terecht gekomen, hartstikke benauwd en toch een normale saturatie.

    Doe het rustig aan, hè.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89010 Reageer
    wilma780
    Deelnemer

    o hemeltje wat vervelend nou ..het is erg lastig he om een goede puffer te vinden waar je geen hartkloppingen van krijgt …ben jij er ook bang voor ? nou ik wel ..ik zit als een half dood vogeltje te wachten tot het over is maar hoop dat het morgen aan me voor bij gaat …veel beterschap annemarie

    #89011 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Welke inhallator heb jij nu? Vraag anders om Atrovent.

    #89012 Reageer
    wilma780
    Deelnemer

    ik heb nu pulmicort 400 maar dat is een ontstekingsremmer
    wat ik morgen 4 x krijg weet ik niet maar het is tegen storingen maar 4 x vind ik zo veel maar het zal wel zo horen anders zouden ze het niet doen …als het goed gaat krijg ik er misschien wel een puffer bij ik heb opgeschreven atrovent …daar heb ik natuurlijk niks over te zeggen ..ik zag nu pas je berichtje van eerder over die leestekens en marianneke ..dat snap ik nog steeds niet ..ook niet van hartbrug …misschien wilde ze wel erg in de belangstelling zijn ..nou dat is dan wel gelukt maar dan wel in de verkeerde zin…wie zorgt er voor je als je ziek bent ? of lig je gewoon alleen en ziek je uit met je laptoppie naast je ….ik speel erg graag farmville van facebook .dan vergeet je soms dat je je niet goed voelt ..
    groetjes van willemijn

    #89013 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Wilma,

    allereerst wil ik je sterkte wensen voor vandaag. Probeer het over je heen te laten komen. Misschien makkelijker gezegd dan gedaan…

    Ik probeer uit te zieken, mijn man doet dadelijk de nodige boodschapjes. Momenteel is het een beetje de blinde die de kreupele helpt. Het is niet anders. Ik weet dat ik een beroep kan doen op buren/vriendinnen, maar ik vind het makkelijk om te geven dan te vragen.

    Hartegroet,
    Annemarie

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: Reactie #89013 in zuurstof in je bloed
Je informatie: