default-header

Wpw

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #80614 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Enige tijd geleden kwam ik met een hoge rusthartslag, druk op borst en enorme vermoeidheid in het ZKH (dit duurde al een poosje maar ik ben nogal eigenwijs en ging pas naar huisarts toen ik na het traplopen eerst moest gaan zitten om m’n hartslag omlaag te krijgen). Hier zijn diverse onderzoeken gedaan en kon “alleen” WPW worden vastgesteld.
    Uiteindelijk met betablokkers weer naar huis. Gaat iets beter maar conditioneel en qua vermoeidheid blijft het erg wisselend. Nu weer bij cardioloog geweest en deze vroeg zich af wie het een goed idee vond dat ik de rest van m’n leven aan de betablokkers ging (dat was deze cardioloog zelf) cardioloog geeft aan dat m’n klachten wel wijzen naar het hart maar volgens haar WPW niet de oorzaak kan zijn. Ik moest dus stoppen met de betablokkers en maar weer terug komen als het weer ‘mis’ gaat.
    Is dit een normale gang van zaken?  Ik heb nu 1 dag mn medicijnen niet genomen en m’n hartslag in rust loopt weer op en ik voel het ook. Nee het is niet altijd extreem maar de extreme vermoeidheid wordt er niet beter op.
    Moet overal rekening mee houden want ik ben doodmoe het grootste deel van de tijd. Nog geen 40 en leven als een bejaarde lijkt me toch ook niet de bedoeling. Drinken is al helemaal een no go. Eentje gaat bij de 2e val ik om. Ik heb niet het idee dat ik echt serieus wordt genomen maar ben ook niet klaar dat te accepteren. Wie heeft er tips of ervaring?

    #93424 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo MamaM,

    het is niet prettig als je met veel onduidelijkheid weer naar huis wordt gestuurd terwijl je klachten wel naar het hart wijzen. Heb je een holteronderzoek gehad?

    Sterkte.

    #93425 Reageer
    Eenbeetjevanditendat
    Gast

    Bese MM,

    Ik noem je geen mama want mijn eigen moeder is aan een dodelijke hartritmestoornis niet meer in leven.

    Maar dat is niet het onderwerp. Wat is er precies geconstateerd? En hebben ze verteld wat het type ritmestoornis is? Ik heb geen cardiologie gestudeerd. Dus wat je hier leest, moet je niet helemaal serieus nemen. Maar ik herken wel een patroon. Als ervaringspatient met tachycardiën van verschillende types, waarvan ik van de ene amper symptomen had en dan de andere compleet tegen de vlakte ging. Maar om de situatie te kunnen vergelijken moet ik het type ritmestoornis weten. Want als uw hart alleen te snel gaat is inderdaad een ß-blokker misschien genoeg. Maar het is vooral van belang de onderliggende oorzaak te weten. En dat kan heel moeilijk zijn. Maar wel essentieel voor de behandeling.

    2011 me op mijn allerlaatste krachten bij de SEH van het lokale ziekenhuis. Receptje voor een ß-blokker gehad en terug naar huis, owja ook aangemeld bij de trombosedienst.. Condite verlechterde en me kort erna opnieuw gemeld. De huisarts bel ik voor dit soort dingen niet eens, want ze kan niet eens een ECG beoordelen of maken. Dus die sla ik standaard over. En ik mag dat ook met toestemming van het ziekenhuis en een pas daarvoor. Triest maar waar. Zou heel wat opnames kunnen schelen.Ook kunnen ze bij de huisartsenpost niet eens een ECG maken, hier. Dat terwijl je nota bene particulier een ECG apparaat van Omron kan kopen. Waarom komen ze daar niet zelf op? Die apparaten zijn betrouwbaar voor een eerste indicatie.

    2013 ablatie 1 door een arrogante en incapabele cardioloog. Situatie alleen maar erger en als noodoplossing nota bene aan de Amiodarone en nog een hoop tabletten.
    Later nog een ablatie gehad en die heeft het probleem grotendeels opgelost. Maar wel met het blijven gebruiken van medicijnen Selokeen (metoprolol) en Flecaïnide en Fosinopril. En dus ook bloedverdunners. Ik ben 99% van de tijd vrij van ritmestoornissen maar als ze komen zijn ze wel vreselijk. In het ziekenhuis is ca. 170bm vastgesteld. En dat ook met ß-blokkers

    En er is niet echt meer veel aan te doen. Ik ben verhuisd om beter te slapen. De treinen reden onder mijn huis door. Dat helpt me wel. Sindsdien geen hartprobleem meer. Pompfunctie helemaal normaal. En 65bpm in rust.

    Waar ik voor u wil waarschuwen is dat ik dit scenario herken. En het voor het ziekenhuis soms makkelijk is om je met een ß-blokkertje naar huis te sturen zonder drastisch onderzoek. Ook kunt u last krijgen van vocht in de longen en dan bent u helemaal in de aap gebolongeerd. Te herkennen aan een ratelend geluid bij het uitademen en dikke enkels. Dat kan door het hartprobleem komen.

    Groetjes van een ervaringsdeskundige. En bij twijvel een afspraak maken in een erkend hartcentrum en uw niet laten wegsturen met een receptje.

    Mvg en sterkte! EBVDED

    #93430 Reageer
    Jarno
    Gast

    Dit klinkt een beetje hetzelfde als wat ik had/heb.

    Zou heel snel naar een ander ziekhuis gaan, want in mijn geval werd er heel anders gehandeld.

    Ik mocht pas na 12 dagen op de hartbewaking naar huis, Toen ik daar kwam had ik in rust een hartslag van 130 en ik bleek na de Echo nog maar een pompfunctie te hebben van 20%. Ben nu nog steeds aan het herstellen met meerdere medicijnen maar het gaat al weer best aardig. Wat ik heb wordt “hartfalen” genoemd.

    Het zou natuurlijk kunnen dat je wat anders hebt, maar toch als je naar huis wordt gestuurd met alleen een Beta-blokker en het verbeterd niet echt dan zit het echt niet goed. (ik merkte dat ik elke week iets meer herstelde)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #93425 in Wpw
Je informatie: