default-header

wisselend energie niveau in mijn lijf

Home Forums Hartkleppen wisselend energie niveau in mijn lijf

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #79093 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal,

    2 september heb ik een nieuwe mechanische hartklep gekregen.
    Het herstel is redelijk gegaan en ik moet komende week de fietstest doen
    in het ziekenhuis. Als ik daar goed doorheen kom dan ben ik klaar mer de revalidatie in het ziekenhuis. Ik ben al weer voorzichtig een beetje aan het werk, 3 dagen in de week, 2 uur per dag op therapeutische basis. Dat gaat op zich best goed maar ik merk wel dat er soms dagen tussen zitten dat ik bruis van de energie en op andere dagen ben ik nog te moe om me erg druk te maken of veel te ondernemen. Mijn vraag is of mensen dat herkennen en of ze me er iets meer over kunnen vertellen.

    Bedankt alvast mensen!

    Groetjes,

    Koen

    #84797 Reageer
    Stephan01
    Deelnemer

    Houd op schei uit, ik heb op 6 augustus een nieuwe aortaklep gekregen en sukkel nog steeds voort met de door jou beschreven symptomen.
    Het goede nieuws schijnt te zijn dat het uiteindelijk over gaat, maar niemand weet wanneer en in welke mate.

    Het blijft dus sappelen en wees net zo wijs als ik 🙂 gewoon elke keer weer proberen hoe ver je kunt gaan !!!!

    Stephan 😛

    #84799 Reageer
    IM51
    Deelnemer

    Hoi Koen,
    1 September heb ik een nieuwe mechanische aortaklep gekregen + stukje aorta vernieuwd. Ik moet nog 2x naar de hartrevalidatie en dan stopt dat traject. Vrijdag 27 november wordt ik verwacht in Nieuwegein voor CT-scan. Ik werk op dit moment 3 dagen per week van 4 uur. Dat gaat prima. Als de revalidatie voorbij is wil ik 5 dagen van 4 uur proberen en dan langzaam opbouwen zodat ik in januari weer fulttime aan het werk kan. Ik heb gemerkt dat het herstel de eerste weken/maanden na de operatie supersnel gaat, maar nu zit er niet veel voortgang meer in. Desondanks heb ik het idee dat ik weer op mijn oude conditieniveau zit. Ik ben m’n hele leven niet zo’n fanatieke sporter geweest. Eens per week een uurtje dansconditie en paar maal per week naar kantoor fietsen (9 km heen en 9 terug met stukje bergop! :S ) Mijn verwachtingen zijn dus ook niet erg hoog gespannen. Op m’n werk gaat het prima. Ik moet me inhouden om niet meer te werken dan de 4 uur per dag die ik met mezelf overeengekomen ben. Ik constateer wel met enige regelmaat kleine (spier)pijntjes, maar neem aan dat die op den duur verdwijnen. Ook ben ik wel eens wat duizelig/zweverig, wat ik wijd aan de medicatie. Ik heb begin december nog een gesprek met de chirurg in Nieuwegein en in januari bij mijn eigen cardioloog. Daar zal ik de medicatie nog eens bespreken, want ik denk dat veel klachten daar vandaan komen.

    Hoe ervaar jij overigens het getik van de mechanische klep? Ik heb het idee dat het geluid steeds luider wordt :unsure:

    Groetjes, Ine

    #84800 Reageer
    Preutje
    Deelnemer

    hoi ine,

    bedankt voor je reactie! Ik hoop ook echt dat het na verloop van tijd wel beter zal worden maar soms is het een beetje lastig om geduldig te zijn want het duurt allemaal al zo lang he.
    Ik hoor mijn klep alleen als ik in bed lig op mijn zij, of op een bepaalde manier zit. Verder hoor ik hem eigenlijk niet. Als ik hem hoor ervaar ik dat ook niet echt als storend. ik heb hier ergens op het forum gelezen dat sommige mensen het net zo ervaren als naast het spoor wonen, je hoort het op een gegeven moment helemaal niet meer. Of het geluid veranderd zou ik je niet kunnen zeggen. Er is mij in het ziekenhuis wel verteld dat je dit soort dingen zoals het veranderen van het geluid van de klep wel aan je cardioloog moet vertellen. Er is er maar 1 die weet hoe je klep klinkt en dat ben je zelf, Als jij vind dat het geluid veranderd moet je dat wel melden aan de cardioloog.

    Dat van die dpierpijntjes is bij mij idem! Soms heb ik nergens last van en dan ineens word je wakker met behoorlijke spierpijn op bepaalde plaatsen. Wel vreemd, maar ik denk ik ook maar dat de nasleep is van de operatie.

    Ik moet overigens begin januari weer naar mijn cardioloog.

    Groetjes!

    Koen

    #84801 Reageer
    Stephan01
    Deelnemer

    hey Ine,

    Wat een toeval, 27 november zit ik bij dezelfde poli als jij (33)

    Stephan

    #84802 Reageer
    Stephan01
    Deelnemer

    Hallo Koen,

    Dat tikken van je hartklep is erg afhankelijk van hoe je ligt, zit of staat.
    Normaal hoor ik hem nauwelijks maar als ik diep ademhaal word de hele handel blijkbaar tegen mijn ribben geduwd en is het net alsof ik een drumband heb ingeslikt.
    Dat schijnt verder geen kwaad te kunnen maar is wel even wennen.

    Conditioneel blijft het voorlopig drama 😛

    Stephan

    #84807 Reageer
    IM51
    Deelnemer

    Hoi Koen,
    dat geluid van de klep heb ik onlangs besproken met mijn cardioloog. Hij beaamde dat je de klep de eerste weken na operatie wat minder hoort. Zijn uitleg was dat het vocht dat zich nog een beetje in de borstholte bevindt het geluid enigszins dempt. Overigens hoor ik de klep overdag ook niet/amper. Wel in bed, inderdaad als ik op mijn zij lig, of soms bij andere bewegingen. Maar het went, hoor. Het houdt me niet uit de slaap.
    Vandaag voor het eerst 5 uur achter elkaar gewerkt. Was toch wel even afzien. Ik ben secretaresse van de bestuursvoorzitter van een internationaal ingenieursbureau. Erg drukke baan. Hij was enorm blij dat hij weer een paar dagen per week een beroep op me kan doen. Hij heeft mijn plaatsvervangster niet teveel willen belasten. Hij had ook geen tijd/zin alles uit te leggen, dus had hij lekker veel voor mij bewaard …… A :angry:
    Tegen de tijd dat ik duizelig werd ben ik toch maar naar huis gegaan. Lekker even op de bank gelegen en nu voel ik me weer prima.
    Och, als we een half jaartje verder zijn, zijn we weer als nieuw….. daar ga ik dan maar van uit!
    Groeten, Ine

    #84808 Reageer
    IM51
    Deelnemer

    Hi Stephan,
    hoe laat heb jij afspraak voor CT scan? Misschien zien we elkaar nog………..of horen we elkaar met onze klepperende klepjes 🙂
    Groetjes, Ine

    #84809 Reageer
    Preutje
    Deelnemer

    hoi ine!

    Nou dan heb je een heftige dag achter de rug! Fijn om te horen dat je er na een paar uurtjes rusten weer bovenop bent. Let wel op je zelf he! Dat is een advies dat ik van iedereen krijg, en daar hou ik me dan ook goed aan, althans dat probeer ik. Morgen om 10.00 uur moet ik de vermogenstest in het ziekenhuis doen. Spannend hoor, ik verwacht dat het wel goed komt!

    Groetjes!! Koen

    #84810 Reageer
    Stephan01
    Deelnemer

    Hi Ine,

    Ik mag om 12.00 uur in de CT scannert en heb om 15.10 een afspraak met den cardioloog ter plaatse, hebben we tijd voor koffie????

    Stephan

    #84811 Reageer
    IM51
    Deelnemer

    Ha Stephan,
    ik moet om 15.00 uur in de scan. Wellicht even kopje koffie om 14.30 uur? ….. met anjer in je knoopsgat of krantje onder de arm?
    Ine

    #84812 Reageer
    Stephan01
    Deelnemer

    Hoi Ine,
    Lijkt me gezellig, Anjer in m’n neusgat ?? huh??

    ben erg herkenbaar hoor, lang, blond en een onnozele uitdrukking 🙂

    Stephan

    #84813 Reageer
    IM51
    Deelnemer

    Stephan, dan missen we elkaar zeker niet. Ik zie er ongeveer hetzelfde uit. Ik zit (als het verkeer meezit, moet tenslotte uit Arnhem komen) om 14.30 uur met een kopje koffie aan de “stammtisch” bij de koffie corner hoofdingang. Tot dan.
    Groet, Ine

    #84827 Reageer
    Stephan01
    Deelnemer

    Hi Ine

    Ik hang al vanaf 10 uur smorgens daar rond dus het komt helemaal goed.

    tot vrijdag.

    Stephan

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
Reageer op: Reactie #84799 in wisselend energie niveau in mijn lijf
Je informatie: