default-header

Wie, wat, waar, hoe….. nieuwe klep nodig voor mijn aorta

Home Forums Hartkleppen Wie, wat, waar, hoe….. nieuwe klep nodig voor mijn aorta

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #79650 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Vanmiddag te horen gekregen dat ik met redelijke zekerheid een nieuwe klep nodig heb voor mijn aorta.51 jaar? huh.. Jeetje..echt compleet onverwacht… Ben altijd en stevige sporter geweest, maar het was in 1 keer op! Kan nog steeds 6 hoog met en tas boodschappen de trappen op zonder te hijgen of stoppen..Daarbij een verwoed duiker…hetgeen niet meer kan met bloedverdunners (die ik eigenlijk ook niet wil) Kortom is de techniek al zo ver dat een bioklep wat langer mee gaat (15 tot 20 jaar) en wat moet ik van die operatie verwachten…bij de één lees je dat je borstkast geopend wordt bij de ander een sneetje van 15 centimeter…kortom ik weet het even niet meer… Is er (misschien een sportduiker ) die mij verder kan helpen? een ieder is uiteraard welkom te reageren…Alvast bedankt.. Ron

    #87528 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi ron..ben wel geen sportduiker..maar weet wel dat vaker ook sporters een lekke klep hebben…een oude vriend kwam ik ook eens bij de trombose-dienst tegen…en wat bleek..ook een nepklep gekregen..ineens een lekke klep…terwijl hij heel zijn leven ook sportte…en na de operatie ging hij ook weer verder ermee…geen probleem…

    Succes in ieder geval met de komende operatie…en de manier van opereren kan met diverse factoren te maken hebben…vraag er gewoon naar bij de cardioloog/hartchirurg..
    het fijne weet ik er niet van..ik ben nl gewoon tot twee keer toe geheel geopend als een boek…ook bij mijn nepklep..

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Reactie #87528 in Wie, wat, waar, hoe….. nieuwe klep nodig voor mijn aorta
Je informatie: