default-header

Wie helpt mij?

Home Forums Harthulplijnen Wie helpt mij?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #78648 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Waar kan ik terecht als ik acuut met een probleem zit? Ik kan de harthulplijn wel bellen, en de mensen achter deze hulplijn staan me ook altijd heel behulpzaam en vriendelijke te woord. Maar gezien mijn jonge leeftijd heb ik het gevoel dat de mensen van de harthulplijn mijn probleem niet altijd begrijpen. Ze lijken me veel ouder dan ik ben, terwijl ik vaak met heel praktische en emotionele problemen zit. Bij wie kan ik dan terecht? Zomaar een vraag van een van onze jonge donateurs, die ons belde met een dringende hulpvraag. Wie weet raad?

    #82117 Reageer

    Je kunt natuurlijk altijd naar het kantoor van Hartpatiënten Nederland bellen, dit kan helaas alleen tijdens kantooruren. Ook wij op kantoor weten natuurlijk niet alles, maar weten wel welke wegen we moeten bewandelen om je verder te helpen, of bieden een luisterend oor voor diegene die zijn/haar hart wil luchten. Dus heb je een vraag of een luisteren door nodig, pak de telefoon en bel!

    #82127 Reageer
    Gerdien
    Deelnemer

    Weet je wat ik eigelijk jammer vind… dat hartgenoten geen mogelijkheid heeft om voor een chat.
    Omdat wij allemaal in het zelfde schuitje zitten, is het begrip ook groter.
    Het probleem wat Henri heeft herken ik wel een beetje, je bent jong en je ziet aan de buitenkant niet wat het happert. Geestelijk speelt er veel af.
    Je kan met mensen er wel over praten, maar of ze het echt begrijpen.
    Of dit een oplossing is voor een acuut geval weet ik niet.

    Henri ik hoop dat je een oplossing vind.

    gr Gerdien

    #82128 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hoi Gerdien,

    Misschien komt dat in de toekomst nog wel. We zijn nu druk puntgewijs verbeteringen aan te brengen. Voor nu zal het onderlinge mailen de beste optie blijven.

    Het is wel opvallend dat hier toch heel veel jonge mensen aanwezig zijn en met die problemen kampen. Onderling hierover praten is dan toch het beste. Ik ben ervan overtuigd dat de mensen die hier aanwezig zijn het beste inzicht hebben. We kunnen het hier allemaal wat beter relativeren door eigen ervaring.

    groetjes

    #82887 Reageer
    Tatjanna
    Deelnemer

    Ik zou graag ook de mogelijkheid van chat zien voor directe communicatie. Zelf ben ik niet snel geneigd te reageren in forums. Al jaren merk ik dat een aangeboren afwijking maakt dat je in veel gevallen de eerste en enige bent met veel vragen.
    Ook ik loop er tegen aan dat veel gericht is op ouderen. Ondersteunende hulp, revalidatie, hulp bij de verzorging van mijn 9 maanden oude zoon, etc is niet beschikbaar voor iemand van mijn leeftijd met een gezonde partner.
    Wellicht als er genoeg mensen zich hierin aanmelden dat een chat haalbaar is.
    Groeten
    Tatjanna

    #82893 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Een chat zou zeker een makkelijkere manier zijn om met elkaar te praten, ervaringen en gevoelens uit te wisselen. Elkaar dat spreekwoordelijke hart onder de riem te steken. Misschien is er een manier om deze op korte termijn op deze site te plaatsen, maar anders is het misschien een mogelijkheid dat we kijken naar een andere site waar we een georganiseerde chat kunnen houden? Gewoon totdat de mogelijk hier op de site geplaatst wordt.

    Groetjes

    #82895 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Beste Hartgenoten,

    Uiteraard kennen we deze vraag. Sterker nog, ook wij van hartgenoten.nl zouden niets liever zien dat er een mogelijkheid komt tot chatten. Achter de schermen filosoferen we er lustig op los over hoe dit er uit zou moeten zien, hoe het makkelijk zou kunnen werken. Ook onze technische partij heeft hierover al met ons aan tafel gezeten en we weten dus zeker dat het mogelijk is. Alleen is er -heel cliché- veel geld voor nodig om deze “chat-module” te schrijven.

    We zitten in een mooie beginfase, willen kijken naar ontwikkeling, groei en mogelijkheden van deze community. Naar de behoeften van jullie, hartgenoten. Dit vraagt (vrijwilligers-)tijd en helaas ook budget. We zijn onafhankelijk van subsidies en farmaceutische industrie, waardoor we in alle vrijheid deze site kunnen brengen. Maar dat maakt ons dus afhankelijk van uw donatie. Dus bouwt u met ons mee aan een site met hartgenoten-chat!

    Hartgenoten.nl

    #83112 Reageer
    koosy
    Deelnemer

    hoi gerdien
    je hebt het in je berichtje over een chat
    we kunnen natuurlijk ook een hartgenoten hyves oprichten kunnen we kwekken
    of een msn groep
    groetjes koos

    #83113 Reageer
    Gerdien
    Deelnemer

    Dat zou een mooie oplossing zijn..
    Is er misschien eerst toestemming nodig van hartgenoten?? zijn er bepaalde regels waar je je aan moet houden? enz.
    En… niet onbelangrijk.. wie zet het op….
    Kijken wat ervan komt…
    Zou echt mooi zijn……

    #81459 Reageer
    Hartverwarmend
    Deelnemer

    Hallo Arianne
    Pechvogel dat je bent. Ik heb ook las van me benen en moe van alles via huisarts na cardioloog geweest en vandaag een spier onderzoek gehad van me hart .
    Misschien moet je het vragen aan huisarts of je niet een scan kan maken van je hart of hartspier , verder wens ik je veel sterkte. In deze onrustige tijd. Probeer wel van elke dag te genieten . Groet

    #81460 Reageer
    ellenroelie
    Deelnemer

    Hallo Arianne,
    Heel veel sterkte met wat er komen gaat. Ik heb ook diverse problemen met mijn hart en dat weet ik pas sinds eind maart.
    De vermoeidheid vind ik nog het ergste, maar goed, we blijven positief. Ik wens je heel veel sterkte met alles en duim voor een positieve uitslag van je echo. Groetjes Ellen

    #81461 Reageer
    Hartverwarmend
    Deelnemer

    Hallo Arianne

    Ik begrijp dat je zenuwachtig bent, maar het is wel goed dat er aandacht aan besteed wordt .en hopelijk komt er wat .het is wel vervelend de pijn in je benen ,probeer rust in je zelf te krijgen,en geniet van elk moment . Hopelijk wordt het in juni na de onderzoeker wat duidelijk voor jou.
    Veel sterkte Ko

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
Reageer op: Reactie #82895 in Wie helpt mij?
Je informatie: