default-header

Wie heeft ervaring met S-ICD

Home Forums ICD Wie heeft ervaring met S-ICD

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #80290 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo,
    Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik in aanmerking kom voor een ICD of S-ICD (door loting). Wie van jullie heeft ervaring met de S-ICD na implantatie? Ik wil graag weten of het niet in de weg zit, kun je er na verloop van tijd op slapen, blijf het pijn doen of gaat de pijn na verloop van tijd weg. Ik lees en hoor zoveel verschillende verhalen, heb je last gehad van infecties. Hoe zit het met een dragen van een BH? Alle ervaring is welkom!

    Dankjewel,
    een twijfelende toekomstige ICD of S-ICD drager

    #91045 Reageer
    catootje
    Deelnemer

    Het plaatsen was pijnloos, op de injectie na, van de verdoving, de eerste weken mijn linker arm ontzien, even moeilijk aan en uitkleden, na een paar dagen went ook dat, lekkere losse kleding. Niet stofzuigen en bedden op maken. Regel een hulp voor de eerste 3 weken. Het is n.l tussen de spieren geplaatst en daar moet hij blijven zitten. Verder nergens last van gehad, maar draag wel m’n tas op de rechter schouder, heel vervelend. B.h. heeft eveneens geen problemen gegeven, gelukkig.
    Sterkte Catootje :blush:

    #91255 Reageer
    Claudia1
    Deelnemer

    Hoi,

    Ik heb sinds februari dit jaar een S-ICD.
    Dit word onder volledige narcose gedaan.

    Na tijd voel je wel wat pijn, bij mij meer een soort van verzuring van spieren in combinatie
    met spierpijn. Mocht je deze krijgen, kom de eerste paar dagen, ‘smorgens rustig omhoog.
    Als je omhoog komt, zakt de S-ICD iets naar beneden en dat voel je.

    Na 3 dagen ging het met mij al veel beter, mocht de 1ste week helemaal niks en daarna rustig opbouwen.

    Op de plaatjes die je ziet, zie je 3 sneeën, ik heb er 2, de bovenste heb ik niet.

    Voor de rest wen je er aan en ik ben zover, dat ik geregeld “vergeet” dat ie er zit.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #91255 in Wie heeft ervaring met S-ICD
Je informatie: