default-header

Wie heeft er ervaring met een openhart operatie in OLVG in Amsterdam?

Home Forums OLVG Amsterdam Wie heeft er ervaring met een openhart operatie in OLVG in Amsterdam?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #78582 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo

    Graag zou ik willen weten of iemand op dit forum ook ervaring heeft met een open hart operatie in het OLVG in Amsterdam?
    Een hartegroet
    Cesarina:)

    #83469 Reageer
    Internetbk
    Deelnemer

    Ja ik,eind van deze maand vier jaar geleden.Ik was toen 75 en heb daar vier bypasses gehad.Ik was verwezen door het Diac.in Utrecht en ben na de operatie na een dag daar weer naar toe gebracht.De voorlichting ter plekke heb ik als zeer prettig ervaren en als je daar blijft na de operatie is er een heel revalidatietraject.Maar dat heb ik uiteraard in Utrecht gevolgd.Operatie goed gelukt en ik loop weer als een kievit.

    Groeten Ben

    #83473 Reageer
    Marjan
    Gast

    Geweldig team in het OLVG !!! B)

    #83476 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    🙂 Dankje wel Bert voor je bericht.
    EN fijn dat alles goed verlopen is.
    Zelf moet ik voor een mitralisklep operatie.
    Na nog enkele verplichten onderzoeken ga ik op de wachtlijst.
    Groeten en prettige Paasdagen.

    #83477 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo:(

    Bedankt voor je reactie, doet mij goed te horen zo n positieve ervaring.
    Want ja je ziet er wel tegenop natuurlijk en je hoopt ook maar dat je dan in een goed ziekenhuis en team terecht komt.
    Met een beetje vertrouwen de operatie tegemoet zien is wel nodig.
    Dankje wel
    EN hele fijne Paasdagen

    Groetjes
    Cesarina

    #83479 Reageer
    Marjan
    Gast

    Fijne paasdagen en heel veel sterkte en succes voor je aanstaande operatie.
    Komt vast allemaal goed.
    Marjan 😆

    #83542 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dankje wel Marjan:)
    Als het goed is sta ik nu op de wachtlijst. Mijn cardioloog zei als je over dag of 10 nog niets gehoord heb, moet je mij maar even bellen.
    Hij had als alternatief het Antonius ziekenhuis in Nieuwegein genoemd.
    Dus nog steeds een onzeker zenuwslopend gedoe allemaal.
    Soms kan ik er goed mee omgaan, maar er zijn ook momenten…………
    Enfin je snap het wel.
    Groetjes
    Cesarina

    #83980 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Twee maanden geleden ben ik geopereerd in het OLVG in Amsterdam.
    De intensive care is goed.
    Maar er was weinig verplegend personeel op de gewone afdeling en vooral ook s nacht …weinig personeel.
    De enkele keren dat ik moest bellen…duurde het erg lang voor er iemand kwam s avonds.
    EN als ik er wat van zei, kreeg ik als antwoord…dat er ook andere ernstige patienten lagen die ook hulp nodig hebben…ja dat snap ik ook wel..
    Toen ik aantal dagen na de operatie op een stoel werd gezet…viel de bloeddruk weg en zakte ik in elkaar….Gelukkig had ik net bezoek, mijn dochter en zoon die konden de verpleging waarschuwen. Maar ook beiden was het een hele nare ervaring om dit mee te maken.

    Nu is het zo dat ik alleen maar op de bel drukte als het echt nodig was en dan is het best frusterend en angstig als je zolang moet wachten.
    Dat zijn dan de momenten dat je nog niet je bed uit mag en niks zelf kan ondernemen.
    ALs ik zo de andere verhalen lees van patienten in andere ziekenhuizen …waar het wel prettig is…..vraag ik mij af of daar geen tekort aan personeel is of is er misschien wel meer inzet voor patienten?

    ZO heb ik het ervaren en ik hoop dat anderen positievere ervaringen hebben…zoals ik ook hier las.
    Ik ben totaal 15 dagen opegenomen geweest.

    Wat jammer dat je na zo n operatie toch niet optimale hulp kan krijgen, terwijl je dat juist zo nodig hebt.
    Ik moest het toch even kwijt…helaas.

    Cesarina

    Wel wil ik er nog aan toevoegen dat ik over de thorax chirurgen en de zaalartsen erg tevreden ben,
    Dus niets dan lof daarover!

    #84017 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Wat jammer dat je zo’n ervaring hebt met de verpleging. Maar wel fijn dat het nu zo goed met je gaat.
    Groetjes Marjan

    #84019 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Marian:)

    Dankje voor je antwoord,
    En ja ik moest het even kwijt denk ik hier in hartgenoten.
    Ik denk ook dat het komt omdat ik iets langer 14 dagen in heb ziekenhuis heb gelegen en we hebben ook nog aantal dagen geisoleerd gezeten vanwege een MRA bacterie.
    Maar het is gewoon het gevolg van personeels tekort dat besef ik ook wel.
    EN hoewel je dan wel in het ziekenhuis bent..voel je je soms toch onveilig omdat als je hulp nodig hebt, je nooit weet hoelang het duurt voor ze komen.
    ENfin genoeg gezeurd….ik ben al lang blij dat ik nu na bijna 3 maanden weer een eindje op weg ben naar herstel.
    Een hartegroet
    Cesarina

    #81202 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Anna

    Een second opinion lijkt mij heel goed in jouw geval.
    Ook ik heb dat gedaan en toen ging het balletje pas rollen en werd ik redelijk snel geopereerd.
    Een mitralisklep operatie.
    Sterkte en zoals nu blijven meedenken met de artsen.
    Hartegroetjes
    Cesarina

    #81203 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Cesarina,

    Hoe gaat zoiets dan? Moeten alle onderzoeken dan opnieuw gedaan worden?
    En hoe reageerde jouw behandelend cardioloog toen je vertelde dat je een second opinion wilde?
    Kan je me wat meer info geven?
    groeten,
    Anna

    #81205 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Oke, bedankt!
    Wel vreemd, jij krijgt een slokdarm onderzoek en Stien heeft een ECG en een echo gehad.
    Misschien maakt het verschil of het om de aorta- of de mitralisklep gaat. Ik denk dat ik het beste maar even kan wachten op wat de cardioloog zegt.
    Hoe gaat het trouwens met jou? Voel je je goed of zeg je …hmmm, kan wel iets beter?

    Anna

    #81204 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Anna

    Bij de eerste cardioloog bleek dat alle testen goed waren..Echo, holter en ecg.
    En dat terwijl ik al jaren bepaalde klachten had.
    Verschillende keren bij hem geweest…en gezegd toch klopt er iets niet.
    Later zag ik in een brief naar de huisarts…dat mevrouw ( ik dus) lol…..aan STRESS gerelateerde klachten had.
    Mijn huisarts vertrouwde de cardioloog en kon ook niks doen.
    Toen ik dus weer eens zo beroerd werd kwam ik GELUKKIG bij een plaatsvervanger van de huisarts terecht en ze stuurde mij door naar een andere cardioloog.
    Meteen na de echo zag hij wat er aan mankeerde…en dat binnen een half uur.
    Het vervolg weet je..binnen paar maanden werd ik geopereerd.
    Na 8 jaar lopen bij de eerste cardioloog kwam er wel bitterheid boven toen, maar ook weer dankbaarheid dat door de second opinion bevestigd werd dat er wel degelijk iets mis was en er iets aan gedaan kon worden.
    Wat betreft de testen — er moest wel een slokdarmecho gemaakt worden en een hartcatheterisatie om een goed beeld van de mitralisklep te krijgen.
    EIgenlijk was dat voldoende en ik kreeg ook meteen de uitslag.
    Daarna werd ik gemeld voor de operatie en toen moest ik even op de toestemming wachten.
    Want er moest aan 4 thorax chirurgen gevraagd worden of alle neuzen op JA gericht waren en de operatie kon doorgaan.
    Dat was even spannend.
    Hoop dat je hier iets aan hebt? en anders hoor ik het graag van je.

    Lieve hartegroetjes

    #81206 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ja hmmmmm het gaat wel wat beter na 3 maanden..
    Gewoon slechte en ook goede dagen.
    Ook wat gedoe met de juiste medicijnen.
    Cardioloog is op vakantie en jaja..weer een waarnemer en die heeft mij andere pillen voorgeschreven en ik denk wel dat het helpt.
    Ga vrijdag voor controle en dat geeft wel rust…naar de waarnemer lol..
    Mijn eigen cardioloog doet mee aan de fietstocht van Maastricht naar Barcelona in 7 dagen tijd 1600 km
    Het werd ook vermeld hier bij nieuws.
    Ik zag vanmorgen een foto in de krant en ze waren allemaal aangekomen.
    Ze doen die tocht om sponsors te krijgen…voor met name jonge sporters die plotseling overlijden.
    Dit weekend was er een congres wat ze ook hebben gevolgd…en daar was goed nieuws…een medicijn voor hart ritme stoornissen die eigenlijk voor een trombosebeen werd gebruikt. Nu hebben ze ontdekt dat het ook goed werkt bij hart ritme stoornissen,
    Stond ook in de krant en was op tv.

    Intussen lieve groetjes
    Cesarina

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
Reageer op: Reactie #81202 in Wie heeft er ervaring met een openhart operatie in OLVG in Amsterdam?
Je informatie: