default-header

Wie heeft er ervaring met een Nanostim pacemaker en ablatie?

Home Forums Pacemaker Wie heeft er ervaring met een Nanostim pacemaker en ablatie?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #81135 Reageer

    Heel vervelend om als afgekeurd te worden beschouwd terwijl je jezelf gezond voelt. Vooral als er eerst nog wordt aangegegeven dat je waarschijnlijk gewoon bloed kunt blijven geven. af en toe vraag ik me wel eens af of de regels die gehandteerd worden niet te streng zijn. Men moet natuurlijk uiterst zorgvuldig te werk gaan bij bloeddonoren, maarpubliceer dan eens duidelijk de criteria waaraan iemand moet voldoen.

    #81136 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Ik heb wel ooit een stuk gelezen v/d bloedbank (Sanquin) waarin heel wat criteria stonden, wanneer je beslist geen bloed mag geven. Ik ben pas toegetreden na mijn 60e -goedgekeurd- en heb uiteindelijk maar een paar keer bloed kunnen geven. Na een bezoekje aan de KNO-arts, mocht ik niet meer doneren, omdat ik een onderzoekje in de keel had ondergaan met een flexibele stethoscoop, en niet gegarandeerd kon worden dat dit apparaat zorgvuldig gesteriliseerd was, en “als dit niet is gebeurt u mogelijk besmet geraakt kunt zijn” Ik schrok me natuurlijk te pletter, daar sta je toch niet bij stil! Ik moet er niet aan denken, dat medisch personeel niet verantwoord omgaat met het schoonmaken. Prachtig dat de bloedbank de ontvanger beschermt, maar wie beschermt mij?
    Ik moest een jaar wachten, om er zeker van te zijn “schoon” te zijn. Na 1 jaar kreeg ik weer een oproep maar had toen inmiddels een PM.

    Ook soortgelijke redenen als Nicc; u bent weer volkomen gezond, maar we willen u in bescherming nemen etc.etc. Ik moet zeggen, ik werkelijk heel netjes behandeld en ik kreeg met alle egards een bedankje vergezeld van een fles wijn en een doosje Merci, voor mijn getoonde bereidheid en nadien nog zelfs een schriftelijke dankbetuiging toegestuurd.
    Het gaat er dus vooral om hoe je de boodschap brengt. In mijn geval: de 1e keer: schokkend, de 2e keer heel begrijpelijk. Toevallig beide keren door dezelfde persoon.

    #81137 Reageer
    Arie2c
    Deelnemer

    Ken het verhaal wel een beetje. Er zijn zat instanties die er een “probleem” van maken maar ook zat niet. Enige aan problemen wat ik tot nu toe meegemaakt heb vanwege mn pacemaker zijn:
    – verlengen van mijn vliegbrevet (moest uitgebreide keuring hebben;
    – aanschaf hypotheek voor woning (dossier moest opgevraagd worden + uitgebreide gezondheidsverklaring).
    – helaas ook wel eens met solliciteren (afgekeurd nadat ik verteld had een pacemaker te hebben)
    – verzekering auto (heb 2 auto’s totoloos gereden als gevolg van black-outs), er was 1 partij die me wilde verzekeren omdat hun ook vonden dat het probleem weg was door de pacemaker.

    Maar ja, ben voor mezelf “gezond”.

    #78563 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Er is een Nanostim pacemaker zonder elektroden in mijn hart geplaatst dit jaar. Tijdens de operatie ontstonden er hartritmestoornissen. Een cardioversie volgde, echter mislukte waardoor ik nu nog steeds met hartritmestoornissen rondloop. Ik heb meerdere cardioversies gehad in het verleden, meer wil de cardioloog niet geven. Medicijnen (verapamil retard en dixogine) helpen niet me beter te laten voelen, pols is ver over de 100 iedere dag. Volgens de cardioloog is de enige oplossing een ablatie van de bundel van His, maar hij kan me geen enkele zekerheid geven dat ik me beter ga voelen na deze ingreep. Deze ablatie is een onomkeerbare ingreep waarna ik afhankelijk ben van de pacemaker en wil ik alleen laten doen als ik ook weet dat het iets oplevert. Is er iemand die hiermee ervaring heeft? Ik ga voor een second opinion naar een ander ziekenhuis, maar wil graag zoveel mogelijk informatie verzamelen voor dit consult. Bij voorbaat dank!

    #81642 Reageer
    brandy
    Gast

    Hoi Vin,
    Met beide geen ervaring,maar je kunt je vraag ook op hartvolgers.org forum plaatsen,een cardioloog kan je vraag dan ook beantwoorden of een lotgenoot
    sterkte ermee!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Reactie #81135 in Wie heeft er ervaring met een Nanostim pacemaker en ablatie?
Je informatie: