default-header

Welke dieeten heeft U al geprobeerd ( en werken ze ????? )

Home Forums Gewicht Welke dieeten heeft U al geprobeerd ( en werken ze ????? )

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #78760 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Om even in te haken op het topic Sonja Bakker………

    Vroeg ik me af kampt U met gewichtsproblemen en wat heeft U eraan gedaan of geprobeert? En wat waren de resultaten?

    Ik zelf kamp wel met gewichtsproblemen maar dan de andere kant op: Ik kom moeilijk bij maar val razendsnel af. Helaas voor mij is er veel te ddoen over dieeten om af te vallen maar niet om bij te komen.

    Ik ben eens benieuwd naar reacties

    #82671 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hey Melanie,

    Ik was vroeger ook zo een typje… Ik moest bij blijven (vr)eten om op gewicht te blijven. Op een gegeven moment had ik ondekt dat veel koffie en dat met veel suiker drinken goed voor mijn gewicht werkte… Mijn gewicht nam met een kilo toe..

    Maar later moest ik hier mee stoppen, de tanden vielen zowat uit mijn mond :ohmy:
    Nu ik niet meer rook blijft mijn gewicht netjes. Even een uitschieter gehad, maar nu blijft het stabiel.

    🙂

    #82673 Reageer
    Tolletje
    Deelnemer

    Tel je zegeningen zolang het nog kan.
    Een vriendin van mij had hetzelfde euvel en toen ze in de overgang kwam, liep haar gewicht omhoog en wat denk je, nu moet ze uit kijken wat ze eet, anders komt ze te veel aan.

    #82681 Reageer
    crealena
    Deelnemer

    Veel bewegen en zo gezond mogelijk eten.
    Je moet je stofwisseling aan de gang houden dus om de 2 uur eten ofzo. Ik heb het programma van de weight watchers gevolgd. NIET op zo’n club, gewoon zelf thuis. Je hebt een site. : http://www.weightwatchers.nl
    daar vind je menu’s en heerlijke recepten. er is ook een forum waar je gratis aan kunt meedoen, kun je elkaar steunen en vragen stellen. Je kunt er kookboeken bestellen. Ik heb er een paar inmiddels, maar het meeste heb ik aan “het 365 dagen kookboek”, dat is een boek met elke dag een dagmenu en iedere dag een nieuw recept.Voordeel is dat je het op recept en op categorie kunt beki

    #82684 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hoi Crealena. Hoe zijn de recepten in het kookboek? Zijn het lekkere recepten? Zijn het makkelijke recepten? Zijn het dure gerechten om te maken? (wat een boel vragen heh 😉 )
    Ik moet een beetje zuinig aan doen, de jackpot heb ik namelijk nog niet 😛 haha

    Heb je nooit een honger gevoel na dergelijke gerechten?

    #82710 Reageer
    Philicia
    Deelnemer

    ja dat vraag ik me ook af…

    #82722 Reageer

    De meeste diëten werken wel zo lang je ze stipt opvolgt, maar ze zijn lang niet allemaal een volwaardige voeding ( met voldoende voedingsstoffen, mineralen vitamines etc.). Zodra je de teugels een beetje laat vieren vliegen de kilo’s er meestal weer aan. Je moet eigenlijk tot een ander, gezond eetpatroon overgaan, met daarnaast voldoende beweging en dat vraagt best veel doen was, waarom je iets ging eten (dat kan best wel eens tot een schrikreactie leiden als je het zo allemaal op papier ziet staan). Eten moet je heel bewust doen en niet tijden het tv kijken, de krant lezen, tussen het huishoudelij werk door.

    #82733 Reageer
    crealena
    Deelnemer

    hoi job pieter, ik zie nu pas dat ik reactie had. ik heb dat kookboek, 365 dagen bij de weight watchers besteld voor 19,50 er komt 5 euro verzendkosten bij. ik heb het van mijn verjaardags geld gekocht. De recepten zijn heerlijk er is er nog niet een geweest die ik niet lekker vond, nou eentje dat was een thaise kabeljauwschotel, die vond ik iets te pittig. maar alles vond ik lekker.

    Toevallig vandaag nog een speculaastaart gemaakt. voor 8 personen, per punt zo ongeveer 210 calorien, maar ook weer lekker. En ja, ik ben groot , ben ook een grote eter en moet zeggen dat ik het zelfs niet altijd op kan of zelfs mudvol zit af en toe.

    Voor ieder die van lekker en gezond eten houd en op moet letten met vet en zout is het echt een grote aanrader!!!! Ik weet zeker dat je er geen spijt van krijgt ook al hoef je niet te lijnen, want mijn “mannen”eten lekker en gezond en zoutarm met mee en ik hoor ze niet klagen!

    weet je wat prettig is, je mag heel veel dingen önbeperkt eten zoals pasta aardappelen rijst kwark roggebrood kip vis mager vlees”enz.
    Ze noemen het een verzadigende portie mag je daar van hebben voor een vast aantal punten/calorien,dus eten tot je vol zit met die producten, ik ben er erg enthousiast over. En er staat precies bij hoe je het moet klaar maken en je hebt er echt geen hogere kokschool voor nodig, iedereen kan het, maar als je moet afvallen , moet je er ook wat voor over hebben en doorzetten,maar ik ben er echt een stuk lekkerder en gezeligger door gaan eten en wens dat iedereen toe die op moet letten met zijn gezondheid. groetjes van leny

    ps. Je kunt het jezelf goedkoop en duur maken. Ik koop heel veel bij de LIDL of Aldi, vb. zalm die koop ik voor heel goedkoop terwijl verse zalm heel duur is al smaakt dat wel lekkerder. Nee het zijn vaak standaard boodschappen die je nodig hebt. En verse groenten haal ik bij een boertje, fruit ook, vlees haal ik bij een goedkope slager en de magere kaas op de markt. het is maar net wat je wilt je kunt het echt heel lekker maken met goedkope gewone boodschappen en is het eens niet je smaak of ding dan neem je toch gewoon een andere dag als voorbeeld of een eerdere dag als je die wel lekker vind. je kunt het hele boek gebruiken en nemen of zoeken wat jij lekker vind. Ze hebben een indeling gemaakt op seizoen , dus dan ben je ook al goedkoper uit met de boodschappen. maar als je zuurkool in de zomer wil of ijstaart in de winter, dat kan je zelf bepalen. het zijn voorbeeldmenu’s met dagelijks recept, die je ook in de index weer op categorie zoals vlees, vis ,toetjes taart enz. kunt opzoeken. Succes!!

    #82734 Reageer
    Melanie
    Deelnemer

    Laatst was ook op het nieuws dat Aldi en Lidl de beste groenten hebben ( van supermarkten ) en dat het vlees ook kwalitatief echt niet onderdoet voor de de duurdere supermarkten!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
Reageer op: Reactie #82734 in Welke dieeten heeft U al geprobeerd ( en werken ze ????? )
Je informatie: