default-header

Wat zou er zijn?

Home Forums Harthulplijnen Wat zou er zijn?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #80987 Reageer
    aart 1970
    Deelnemer

    Beste Koos,

    Voor zover ik weet is Cardox 5 een voedingssuplement, waar veel foliumzuur in zit.

    Doorgaans wordt dit voorgeschreven voor zwangere vrouwen.

    Omschrijvingen kun je opzoeken bij google tik je gewoon Cardox.

    Veel succes !!

    Groet,
    Rob

    #80991 Reageer
    aart 1970
    Deelnemer

    Beste Koos,

    Voor zover ik weet is Cardox 5 een voedingssuplement, waar veel foliumzuur in zit.

    Doorgaans wordt dit voorgeschreven voor zwangere vrouwen.

    Omschrijvingen kun je opzoeken bij google tik je gewoon Cardox.

    Veel succes !!

    Groet,
    Rob

    #80995 Reageer
    aart 1970
    Deelnemer

    Beste Koos,

    Voor zover ik weet is Cardox 5 een voedingssuplement, waar veel foliumzuur in zit.

    Doorgaans wordt dit voorgeschreven voor zwangere vrouwen.

    Omschrijvingen kun je opzoeken bij google tik je gewoon Cardox.

    Veel succes !!

    Groet,
    Rob

    #80988 Reageer

    Cardox 5 is inderdaad een voedingssupplement wat 3 soorten vit. B bevat, nl. B6, B11 en B12
    Het zorgt er voor dat het homocysteïneghealte van het bloed op peil blijft, zodat de bloedvaten in goede conditie blijven

    #80992 Reageer

    Cardox 5 is inderdaad een voedingssupplement wat 3 soorten vit. B bevat, nl. B6, B11 en B12
    Het zorgt er voor dat het homocysteïneghealte van het bloed op peil blijft, zodat de bloedvaten in goede conditie blijven

    #80996 Reageer

    Cardox 5 is inderdaad een voedingssupplement wat 3 soorten vit. B bevat, nl. B6, B11 en B12
    Het zorgt er voor dat het homocysteïneghealte van het bloed op peil blijft, zodat de bloedvaten in goede conditie blijven

    #80989 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    In Cardox zit 50 mg B6 (is vrij veel), 5000 mg foliumzuur (dat is veel) en 400 microgram B12 (cyanocobalamine), wat veel lijkt, maar dat is het niet.
    Met 1 tablet per week krijg je te weinig B12 binnen om homocysteine te kunnen verlagen en B12 wordt vaak ook nog slecht opgenomen via maag en darmen (vooral bij bepaalde mensen) en dan vaak ook nog slecht omgezet naar de actieve vorm van B12.

    Injecties met B12 werken beter.

    Of anders een supplement dat beter van samenstelling is dan Cardox: iets minder B6, wat minder foliumzuur (bv 1000 microgram) en meer B12 (bv 1000 microgram methylcobalamine, dat is de actieve B12 vorm).

    B12 supplementen zijn ook te krijgen als zuigtabletten (met bv 1000 – 5000 microgram): die worden veel beter opgenomen dan tabletten die je inslikt (opname gaat via het mondslijmvlies dan).

    Succes met het verlagen van je homocysteine (ik neem even aan dat die te hoog is bevonden door je arts, ….goed dat je arts je daar op controleert en behandelt 8) .
    Groetjes 🙂 ,
    Lisa

    #80993 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    In Cardox zit 50 mg B6 (is vrij veel), 5000 mg foliumzuur (dat is veel) en 400 microgram B12 (cyanocobalamine), wat veel lijkt, maar dat is het niet.
    Met 1 tablet per week krijg je te weinig B12 binnen om homocysteine te kunnen verlagen en B12 wordt vaak ook nog slecht opgenomen via maag en darmen (vooral bij bepaalde mensen) en dan vaak ook nog slecht omgezet naar de actieve vorm van B12.

    Injecties met B12 werken beter.

    Of anders een supplement dat beter van samenstelling is dan Cardox: iets minder B6, wat minder foliumzuur (bv 1000 microgram) en meer B12 (bv 1000 microgram methylcobalamine, dat is de actieve B12 vorm).

    B12 supplementen zijn ook te krijgen als zuigtabletten (met bv 1000 – 5000 microgram): die worden veel beter opgenomen dan tabletten die je inslikt (opname gaat via het mondslijmvlies dan).

    Succes met het verlagen van je homocysteine (ik neem even aan dat die te hoog is bevonden door je arts, ….goed dat je arts je daar op controleert en behandelt 8) .
    Groetjes 🙂 ,
    Lisa

    #80997 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    In Cardox zit 50 mg B6 (is vrij veel), 5000 mg foliumzuur (dat is veel) en 400 microgram B12 (cyanocobalamine), wat veel lijkt, maar dat is het niet.
    Met 1 tablet per week krijg je te weinig B12 binnen om homocysteine te kunnen verlagen en B12 wordt vaak ook nog slecht opgenomen via maag en darmen (vooral bij bepaalde mensen) en dan vaak ook nog slecht omgezet naar de actieve vorm van B12.

    Injecties met B12 werken beter.

    Of anders een supplement dat beter van samenstelling is dan Cardox: iets minder B6, wat minder foliumzuur (bv 1000 microgram) en meer B12 (bv 1000 microgram methylcobalamine, dat is de actieve B12 vorm).

    B12 supplementen zijn ook te krijgen als zuigtabletten (met bv 1000 – 5000 microgram): die worden veel beter opgenomen dan tabletten die je inslikt (opname gaat via het mondslijmvlies dan).

    Succes met het verlagen van je homocysteine (ik neem even aan dat die te hoog is bevonden door je arts, ….goed dat je arts je daar op controleert en behandelt 8) .
    Groetjes 🙂 ,
    Lisa

    #78546 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Weet iemand raad? Onlangs onwel geworden op het werk. Meegenomen naar het zh en onderzocht. Volgens cardioloog niets aan de hand. Bloedwaarden goed. Nu zag ik in mijn dossier staan dat ze denken aan ischemie. Ik krijg nu vervolg onderzoek. Niet omdat zijn zich zorgen maken, maar om dit netjes af te handelen werd mij verteld. Na dit incident heb ik vaak last van hartbonzen, doffe pijn linkerarm en drukkende pijn op borstbeen en ben vaak licht in mijn hoofd. Weer langsgeweest met klachten, maar weer werd verteld dat ik me nergens druk om hoef te maken.

    Ik ben er niet helemaal gerust op een ben bang dat ze een evt
    vernauwing vinden oid. Is ischemie iets wat niet ernstig Is?

    #93282 Reageer
    Lotje
    Gast

    Hallo Roos,
    Ik kan me voorstellen dat je ongerust bent.
    Welke vervolgonderzoeken krijg je en wanneer?
    De klachten die je hebt kunnen van vernauwingen komen maar ook van spanning.
    Ik begrijp niet dat de cardioloog zegt dat er niets aan de hand is zonder uitslagen van verdere onderzoeken te hebben.
    Als iets je niet duidelijk is of je bent erg ongerust schroom dan niet uitleg te vragen aan de cardioloog of aan jouw eigen huisarts.
    Groetjes, Lotje.

    #93283 Reageer
    Roos34
    Gast

    Hoi Lotje,

    Dank je voor je bericht.

    Ik krijg een fietstest, een echo en daarna gesprek met cardioloog.

    vanmorgen weer wakker met pijn tussen schouderbladen en pijn op borstbeen. Ik krijg vanuit het zh het gevoel dat er niets aan de hand zou moeten zijn. dat zegt mijn huisarts ook.

    Sinds het voorval voel ik me niet echt 100% meer. Nu ben ik een vrij nuchter persoon en ken mijn lichaam aardig. Het zit me niet lekker.

    Mijn ecg’s vertonen een negatieve t top in de voorwand. Als ik op internet hierop zoek kom ik inderdaad uit op o.a. ischemie. Maar dan lees ik ook dat dat niet ‘niets’ is om je druk over te maken.

    #93284 Reageer
    Lotje
    Gast

    Roos,
    Heb je je laten uitleggen wat het betekent als er een negatieve T Top op een ECG te zien is? Ik heb ook even gegoogeld maar het is me niet echt duidelijk geworden. Ik hoop dat je snel de verdere onderzoeken krijgt zodat er duidelijkheid voor jou komt . Laat je van je horen?
    Groetjes, Lotje.

    #81633 Reageer
    Roos34
    Gast

    Hoi Lotje,

    Het houdt in dat er ergens in de kransslagader een zuurstoftekort is.

    Ik hou je op de hoogte!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
Reageer op: Reactie #80991 in Wat zou er zijn?
Je informatie: