default-header

Wat nu..?

Home Forums Ritmestoornissen Wat nu..?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #79055 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    ( omda er even wat misschien met het wijzigen van mijn email adres, nu nog een keer mijn forumbericht. Graag op dit bericht reageren en niet op het eerder geplaatste bericht i.v.m. verouderd emailadres! )

    Het is al weer even geleden dat ik hier op dit forum was en in de tussentijd is er veel gebeurt.
    Zo ben ik Neurologisch helemaal onderzocht ( Kantel-tafeltest, 24-uurs EEG, nacht wakker blijven + EEG ) en gelukkig is daar niets uitgekomen. De artsen wilden uit kunnen sluiten dat het misschien Epilepsie was. Dit omdat ze het flauwvallen niet helemaal kunnen combineren met de hartritmestoornissen/overslagen/op hol slaan van mijn hartslag.
    Ik heb nog steeds mijn Reveal en heb ondertussen meerdere keren mijn reveal uit moeten laten lezen i.v.m. gemaakte opname’s.
    Nu heb ik niet eerder dan in Maart/April volgend jaar weer een afspraak bij de cardioloog maar ondertussen voel ik me niet fijn.
    Wanneer ik me inspan wordt ik licht in mijn hoofd, voel een bepaalde druk op mijn borst, niet wetende of dit van mijn hart of van mijn longen komt..Afgelopen week werd ik na een behoorlijk hartslag-overslag erg duizelig met als gevolg overgeven. Ik heb de huisarts gebeld maar kreeg te horen dat het waarschijnlijk niets met elkaar te maken hoefde te hebben en dat mijn bloeddruk ( toen 132/94 , hartslag 82 ) normaal was terwijl ik soms ook een bloeddruk heb van 94/69 met een hartslag van 67. Is dit nu normaal of niet? Ik voel me gewoon niet goed wanneer ik een overslag heb gehad en dat mijn bloeddruk zo verschilt, is dit ook normaal? Wie heeft hier ook ervaringen mee en moet ik wel wachten tot Maart/April volgend jaar?
    Ook vandaag werd ik tijdens het inspannen ( fietsen ) licht in mijn hoofd en duizelig en voel ik een soort beklemmend gevoel op mijn borst. Ik wil ook niet steeds de huisarts bellen want wie weet wordt ik dan weer afgescheept met het antwoord dat het allemaal niet wat voor hoeft te stellen … maar als er iemand mijn kan vertellen dat het niet normaal is en dat het symptomen zijn die misschien bij hartritmestoornissen hoort, dan kan ik misschien wat verder komen…

    #84587 Reageer
    6sept08
    Gast

    Hallo Diva,

    Je schrijft dat je tijdens inspanningen licht in je hoofd wordt en duizelig.
    Bij een hartritmestoornis kan dat een gevolg zijn, je hart gaat even zo snel tekeer en vraagt daardoor meer zuurstof dan je longen kunnen leveren.
    Dat zuurstoftekort veroorzaakt de duizeligheid en kan ook de druk op je borst veroorzaken, immers de longen kunnen niet datgene leveren wat gevraagd wordt: zuurstof.
    Daarmee wachten tot de volgende controle zou ik echt niet doen.
    Probeer om eventueel een inspanningstest te doen in het ziekenhuis.
    Daar kunnen ze precies zien wat er tijdens een dergelijke test met je hartritme gebeurt.
    Neem na het weekeind contact op met je huisarts en/of je cardioloog, en probeer hen ervan te overtuigen dat je zo spoedig mogelijk meer duidelijkheid wil.
    Veel sterkte en succes met de te nemen stappen.

    Erik

    #84588 Reageer
    Diva
    Deelnemer

    Ik heb al meerdere keren fietstesten gedaan, maar toen kwam er niets uit ( of misschien niet genoeg ). De ellende is dat ik nu geen hartkloppingen voel wanneer ik fiets…maar ik geloof dat dat ook niets hoeft te zeggen toch?
    Aan het uitlezen van mijn reveal kreeg de cardioloog wel een vermoeden dat het met mjin AVknoop te maken heeft maar verder heeft ie en is er niets ondernomen. Ze wachten tot dat er een keer weer een heftige stoornis op treedt zodat ze meer kunnen zien op de uitdraai van de reveal…Ik zelf vind dit ook geen prettig idee, vooral omdat ik er af en toe bij ben flauwgevallen.
    Ik weet niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet…., maar ik zit er wel over te denken om toch komende week naar de huisarts te gaan en een eerdere afspraak te maken met mijn cardioloog..

    Bedankt voor je reactie.

    #84589 Reageer
    6sept08
    Gast

    Hallo Diva,

    Ongeveer 3 1/2 jaar geleden was ik rustig een stukje aan het fietsen.
    Ik kreeg een licht gevoel in mijn hoofd en werd ongeveer 1 a 2 minuten later op zo`n 100 meter verder wakker.
    Ambulance, ziekenhuis, eerste hart hulp, 3 dragen cardiologie, hartkatheterisatie, hartecho, fietstest. Resultaat: niks! Advies: zie het als een waarschuwing waarvan we niet weten waar het vandaan komt. Ga en durf verder te leven.
    Heb dit gedaan, geen problemen, niks vermoeidheid, actiever dan ik de laatste jaren was geweest.
    Tot 6 september 2008. `s Middags om iets na een uur ging het licht uit.
    Dinsdagmorgen werd ik om half vier wakker.
    Had een hartstilstand gehad en was door omstanders gereanimeerd.
    Niet om je ongerust of zo te maken, maar duizelingen en buiten bewustzijn raken a.g.v. ritmestoornissen zijn niet gezond.
    Met de kennis die ze op dit moment hebben, hadden ze mij de 1e keer niet uit het ziekenhuis laten weggaan, dus dring aan op verder onderzoek!
    Het is jouw gezondheid, jij alleen weet wat je voelt en doormaakt.
    Als je wilt weten wat er met mij gebeurt is lees mijn hartverhalen maar.

    Groet,
    Erik

    #84590 Reageer
    Diva
    Deelnemer

    Ik heb ook zoiets van “ik weet wat ik voel en op dit moment is het niet iets van een griepje ofzo..” De 1 zegt dit , de ander dat en het feit dat ik een man heb en 3 kinderen die in Dec. vorig jaar behoorlijk geschrokken zijn omdat, toen ze thuis kwamen, de ambulance voor het huis stond omdat ik in huis gevonden ben…Ik wil hen niet ongerust maken, ik wil me niet belemmerd voelen in mijn doen en laten. Ik wandel veel , zo’n 10 km per keer, en fiets wel elke dag. Ik eet redelijk gezond en let om mijn gewicht dus…..
    Ik voel me de laatste tijd gewoon niet fijn maar zoals ik al zei, ik wil ook niet voor elk wissewasje de huisarts bellen en mijn gezin ongerust maken maar ik denk dat het nu met gemak tijd is om toch even aan mijzelf te denken en volgende week een bezoekje te gaan brengen aan de huisarts…

    Ik ga zeker even je verhaal lezen en bedankt voor je reactie en
    sterkte!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Reactie #84589 in Wat nu..?
Je informatie: