default-header

wat kan dit zijn

Home Forums Hart- en vaatziekten wat kan dit zijn

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #78976 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    heb vanmiddag om zes uur een beta blokker genomen zoals elke dag, nu meette ik net mijn bloeddruk en pols slag de bloeddruk was goed, 113/67 maar mijn harstslag was 90 en heb nu ook last van hartkloppingen, ik heb de beta blokkers niet gekregen omdat ik echte hartproblemen heb maar ik heb voortdurend een snelle hartslag, heb een keer een dag zo;n kastje om gehad die gaf niet iets ergs aan maar wel iets met een sinus knoop, ik weet niet meer precies wat het was. had ook overslagen en hartkloppingen. heb ook een hart echo gehad en daar was niks op te zien behalve fikse overslagen. ik heb een second opinion gekregen om verder onderzocht te worden zal ik dat gaan doen ? en de verwijs brief heb ik al sinds februari hier liggen kan ik hem nog wel gebruiken ? mijn moeder is een half jaar terug geopereerd omdat ze ritmeproblemen had.

    dus mijn vragen:

    is het normaal dat ik een redelijk hoge hartslag heb ook al heb ik een beta blokker gehad die het wat rustiger moet maken?

    kan ik nog met die brief naar het ziekenhuis voor verder onderzoek ?

    volgens mij heb ik al vaker hier een bericht geplaatst dat ik vroeg of ik een extra ( halve ) beta blokker kan gaan gebruiken als mijn hart ”raar” doet. ik heb bisoprololfumaraat 1 per dag

    #84032 Reageer
    Carotee
    Deelnemer

    beste Denise, deze vragen kun je toch het beste stellen aan je cardioloog of huisarts. Mijn hartslag is door de medicijnen laag, was steeds 60 hooguit 66. bij inspanning 90. Na halvering van de metropolol (in overleg met de cardioloog) is hij nu in rust 74/80. bij inspanning rond de 130. Wat vrij normaal is bij sporten, voorheen was mijn hartslag tijdens sporten 160.
    overslagen en hartkloppingen heb ik ook nog steeds, hoewel wel minder na meer dan een jaar met 6 medicijnen.
    Jouw hartslag lijkt mij niet te hoog, maar begrijpelijk dat je vragen en twijfels hebt. Bel je cardioloog of je huisarts en laat je gerust stellen. Indien nodig zullen zij wel een onderzoek doen.
    Hou je haaks.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Reactie #84032 in wat kan dit zijn
Je informatie: