default-header

Wat kan de oorzaak zijn van BONZEN van het Hart?

Home Forums Bloeddruk Wat kan de oorzaak zijn van BONZEN van het Hart?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #80271 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Heb veel slapeloze nachten door het bonzen van hart.
    Het is er langzaam ingeslopen.
    Eerst kon ik niet meer op de linkerzij liggen…daarna niet meer op de rug en nu ook niet meer rechterkant.
    Het bonst en bonst de hele nacht. Het begint slopend te worden.
    Nu na 2 volle nachten geen oog dicht gedaan te hebben, zou ik heel graag willen vragen of iemand dat ook heeft of had.

    Heb openhart operatie gehad aantal jaren geleden, mitralisklep.
    Deze lekt weer en ook de andere klep.
    Nu hoorde ik pas geleden dat er ook een ruis is bij de aorta.

    Laatste keer bij de cardioloog heb ik mij af laten schepen denk ik.
    Zijn commentaar op mijn vraag was..

    Waarschijnlijk is de rand van het hart door de operatie hard geworden.

    Op dat moment kon ik nog liggen zonder teveel problemen en heb niet verder gevraagd.

    Maar omdat het steeds erger is geworden mijn vraag..of iemand hier bekend mee is.

    Groetjes en alvast bedankt
    Cesarina

    #90973 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    hoi cesarina,

    ik heb dat zelf ook vaak, en idd vooral als ik op mijn linkerzij lig, of op mijn rug
    ook nooit een verklaring hiervoor.
    ik heb ook wel eens gehad dat de pm reageerde op het omdraaien in bed(dus op de linkerzij)dit is ook geconstateerd door pmtecnicus(dus in het ziekenhuis, op een bed gaan liggen, en dan een paar keer draaien),de pm is toen iets anders afgestemd, maar heb er nog wel eens last van
    pm ziet dat als inspanning….en gaat reageren
    het bonzen zelf zoals jij hebt is heel irritant want het houdt je idd wakker, net zoals de pm dat doet, want dat gaat dan ook maar door….

    #90974 Reageer
    cesarina
    Gast

    Dankje wel voor je reactie:)
    Maakt een PM veel geluid?
    Fijn dat ze het beter hebben kunnen afstemmen.

    Hartegroetjes
    Cesarina

    #90975 Reageer
    happylil
    Deelnemer

    Hai Cesarina,
    Wat vervelend voor je!
    En frustrerend ook omdat je niet zeker weet waar het vandaan komt en natuurlijk of het kwaad kan…..

    En natuurlijk is de drempel om terug te gaan naar de cardioloog huizenhoog, dat gevoel ken ik maar al te goed…..

    Ik heb ook een pacemaker, de pacemaker zelf maakt geen lawaai maar kan wel voor veel onrust in het hart zorgen als ie niet goed is “gefine tuned”

    Mijn probleem met de tikken is ook nog aanwezig, ik denk dat ik toch maar de cardioloog ga lastigvallen.

    Heb je het bonzen ook in het hoofd of alleen in het hart?

    #90976 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hi Lil,

    Leuk dat je een reactie geeft:)

    Om meteen maar je vraag te beantwoorden.
    Dat bonzen gaat via hart,buik en keel naar hoofd.

    Heb nu een andere cardioloog, ben er een keertje geweest.
    Moest wel want cardioloog die ik had is vertrokken uit het OLVG.
    .
    Dus dat is nog geen vertrouwens relatie.
    Maar het zou prettiger zijn als dat kon….

    Dus de drempel naar de cardioloog is nog hoger geworden.
    Door de verhuizing verleden jaar, ook een andere huisarts.
    Ook heel erg wennen.

    Ben jij nog patient in het OLVG, of het AMC?

    Heb wel een aardige en betrokken internist…voor de schilklier.

    Hoop dat ze het tikken van je pacemaker kunnen veranderen
    Hoor wel of het gelukt is?

    Hartegroetjes
    Cesarina

    #90977 Reageer
    happylil
    Deelnemer

    Hai Cesarina,
    Ik heb destijds begrepen van mijn cardioloog dat wanneer je stuwing voelt in de hals, dus het kloppen in de hals, dat dat duidt op makke aan de tricupidalisplep.
    Ik zou maar es teruggaan als ik jou was.

    Ik ben nog altijd patiënt int OLVG en dat bevalt prima. Ik kan anytime aan de bel trekken, word altijd serieus genomen, bel alleen als ik echt het vermoeden heb dat er iets loos is.
    Mijn cardioloog heeft gezegd mij altijd serieus te nemen, immers elke keer als ik aan de bel trek, is er ook echt iets mis.
    Voor wat betreft het tikken in het hart, dit komt niet van de pacemaker. Ik word al voor 99 % gepaced, heb geen eigen hartslag meer in rust.
    Het tikken wat ik voel, is duidelijk iets wat vastloopt, ergens langsloopt.
    Ik krijg er inmiddels wel de riedel van, het doet zelfs een beetje zeer.
    Hoe is het met je schildllier?

    #91044 Reageer
    henkk
    Deelnemer

    hoi Cesarina,

    Ik ben sinds 2 jaar ICD drager en het bonzen van het hart herken ik. Na de implantatie van de ICD heb ik deelgenomen aan een vrijwillig onderzoek, waarbij ik de dag na de implantatie een hartecho kreeg. Toen ik op de linkerzij ging liggen voor de echo ontstond er een enorm bonzen waarbij ik de hand van de onderzoeker op en neer zag gaan. Toen ik ernaar vroeg werd mij verteld dat dit komt door het samentrekken van het middenrif (voelde toen ook een beetje als “de hik”) door de elektrische stimulatie van het hart. De ICD-technicus heeft vervolgens de ICD anders afgeregeld (inmiddels 2X) waardoor het nu nagenoeg verdwenen is. Af en toe heb ik er ’s nachts nog last van als ik op mijn linkerzij lig. Uit je verhaal zie ik niet of je ICD of PM drager bent. Hoop toch dat je er iets aan hebt

    groetjes,
    Henk

    #91060 Reageer
    arthurdamiano
    Deelnemer

    heyhey ik las je bericht, wat erg zeg..ja een vriendin van me had ongeveer ’tzelfde probleem. begeven moment is zij 1 of ander kruid uit china gaan drinken op aanraden van iemand en dat werkt enorm goed bij haar
    zou ’t kunnen navragen voor je
    me mail adres is rnbsinger@hotmail.com mocht je wat willen weten

    arthur

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: Reactie #90976 in Wat kan de oorzaak zijn van BONZEN van het Hart?
Je informatie: