default-header

Wat is uw mening over bewegen en beweegprogramma’s?

Home Forums Oproepen, interviews en enquêtes Wat is uw mening over bewegen en beweegprogramma’s?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #79232 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo!

    Wij zijn Dionne en Yessica, twee fysiotherapiestudenten aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Ten behoeve van ons afstudeerproject gaan wij een behandelprotocol voor hartpatiënten ontwikkelen en implementeren in een fysiotherapiepraktijk in Berghem.

    Wij vinden het belangrijk om de mening en ervaringen van hartpatiënten mee te nemen tijdens de ontwikkeling van het protocol. Daarom hebben wij een enquete opgezet. U helpt ons ontzettend om mee te doen aan deze enquete! Het duurt ongeveer 5 a 10 minuten om de enquete in te vullen.

    Wilt u meedoen? Mail ons dan via dwjveen@student.han.nl
    Wij zullen u de enquete dan zo spoedig mogelijk opsturen via de mail.

    Alvast bedankt!!

    Groetjes,
    Dionne en Yessica

    #85600 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Dionne en Jessica

    WIl wel met jullie enquete meedoen.
    Maar kreeg de email retour.
    Gestuurd naar dwiveen@student.han.nl

    Cesarina

    #85601 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo

    Beetje dom van mij, ik heb de j in jullie email als i gezien.
    Ga nog een poging wagen.
    Cesarina

    #85602 Reageer
    Dionne
    Deelnemer

    Hallo Cesarina

    Super dat u mee wilt doen.
    Het emailadres is inderdaad dwjveen@student.han.nl
    Het is lastig te zien door de streep.

    Groetjes Dionne en Yessica

    #85611 Reageer
    Bettilde
    Deelnemer

    Hallo studenten,

    Ik heb niet de behoefte om aan een enquete mee te doen, maar wil, ook voor de hartgenoten op deze site, wel aangeven dat bewegen mij heel veel heeft geholpen. Ik kreeg ernstige hartfalen tgv medicatie ter bestrijding van uitgezaaide borstkanker. Uitzaaiingen in organen en in de botten plus een stenose in de L4/L5 wervels wat met veel pijn in de rug en uitstraling naar benen en voeten tot en met de grote tenen, gepaard ging/gaat (operatie durf ik nog niet aan te gaan).
    ‘k Kon het niet accepteren dat ik zo goed als niets meer kon. Dertig meter lopen was nog te veel voor mij. De huisarts zag niet zo veel in fysiotherapie maar ik wilde daarvoor bewijzen hebben en eigenwijs als ik was ging ik eind juli 2009 naar een medisch sportcenter. Sindsdien kom ik er 2x per week en maak ik daar gebruik van zo’n 7-8 toestellen, waaronder een fiets en loopband. Wat dit laatste betreft ben ik begonnen met 2x 2 minuten met een snelheid van 2 km per uur. En het fietsen begon met 5 min. met een wattage van 10. Thans loop ik zo’n 15-20 min met een snelheid van 5,5 km per uur en fietsten doe ik met een wattage van 85 en een 15 min achter elkaar. Ik heb door deze training meer weerstand gekregen om de pijn te onderdrukken, al gebruik ik er wel 3-4 x daags morfine-achtige pijnstillers bij. Kon ik voorheen niet langer dan een vijf minuten zonder hulpmiddel lopen, gisteren heb ik een wandeling in het bos gemaakt van zo’n 25 minuten zonder steun. En als er geen al te strakke wind staat, rijd ik op een gewone fiets (wel met versnelling) rustig een 20 km achter elkaar. In januari jl. kreeg ik van de cardioloog te horen dat mijn hartpompfunctie weer op een normaal peil werkte en ik de daarvoor voorgeschreven medicijnen voortaan kon laten staan. Vorige week kreeg ik van de oncoloog ook de goedkeuring om weer te gaan zwemmen (ik ben nog steeds aan de chemo en ivm infectie gevaar was me dat sterk afgeraden.) Ik weet dat mijn conditie niet alleen door het sporten is verbeterd, maar het heeft hieraan wel een hele grote bijdrage geleverd. Ik hoop hiermee nog lang door te kunnen gaan.

    #85614 Reageer
    Patrice
    Gast

    Leuk hè? Bettilde, dat je ze zo’n uitgebreid antwoord stuurt en je geen reactie krijgt.

    Persoonlijk raak ik langzaam geirriteerd. Het forum lijkt me niet bedoeld om vragen te beantwoorden, mee te doen met onderzoeken, enquetes in te vullen, foto’s van je littekens te laten maken….. dit is de makkelijkste manier natuurlijk, een oproep op een forum, maar echt blij word ik er niet van. groetjes Patrice

    #85615 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Gelukkig, ik dacht dat ik de enige was die zich hier aan stoort. :angry:
    Maar ja, er zal weinig tegen dit soort oproepen te doen zijn, denk ik. 🙁

    groeten,

    Anna Ellis

    #85617 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ja jullie hebben eigenlijk helemaal gelijk.

    Heb bij nader inzien de enquete ook niet ingevuld :blush:

    Stoorde mij ook aan een ander verzoek…een foto te maken van je littekens…
    Het idee alleen al……

    Groetjes
    Cesarina

    #85619 Reageer
    zeefjes
    Deelnemer

    Ik heb een mail gestuurd naar het contact gebeuren ook ik irriteer mij aan deze vragenlijsten
    ———————————————————————————————————————–
    Hallo
    Ik wilde even wat voorleggen in de hoop dat er iets mee gedaan wordt
    Ik en met mij meerdere forum gebruiksters raken enigzins geirriteerd omdat er steeds meer studenten komen met allerlei enquettes over ons gevoel medicatie beweging etc etc als er iemand al op in gaat krijg je geen reactie maar ze willen wel steeds meer weten.
    Kan er niet een apart stuk komen voor de mensen die zoiets willen plaatsen zodat we er niet de hele tijd mee geconfronteerd hoeven te worden.
    Of het gewoon niet toestaan dat zulke topics geplaats worden
    In ieder geval bedankt voor het lezen van deze mail ben benieuwd naar de reactie

    #85621 Reageer
    Patrice
    Gast

    Ik denk niet dat ze het zullen blokkeren. Misschien kunnen we eerst eens een vraag in de groep gooien of wij de enige 3 zijn die zich eraan ergeren? Misschien vindt de rest het wel super en vult vaak zo’n enquete of vragenformulier in.
    Uit al die gegevens komen soms belangrijke dingen naar voren.
    Maar ze kunnen het beter voorleggen als je al opgenomen ligt op cardiologie. Je weet dan meestal toch niet waar je het zoeken moet en in een ziekenhuisbed is er weinig anders te doen. Want ik heb niet altijd weerzin om mee te doen.
    Bij het plaatsen van een stent met medicatieafgifte heb ik ook meegedaan met een trial, waarbij ze me de komende jaren nog blijven volgen. Krijg elk jaar in mei een vragenlijst toe gestuurd, maar dat is ook om duidelijk te krijgen of dat waarvan ze dachten dat het goed zou werken, in de praktijk ook blijkt zo te zijn, of juist helemaal niet.

    Maar dat over bewegen, of je je pillen wel inneemt en foto’s van je litteken van een hartoperatie, vanwege een ‘gebroken’ hart, doet mij naar de broekriem grijpen, om de boel omhoog te houden….. waaaahhhh….

    Dus wie?
    Oh, wat erg; door anderen op het forum te vragen wat hun mening is of hun argumenten doe ik eigenlijk hetzelfde: vragen laten beantwoorden. Maar we doen het wel zonder lijstje. Dat dan weer wel.
    Hartelijke groet en vast fijn weekend allemaal. Patrice

    #85622 Reageer
    zeefjes
    Deelnemer

    ja maar van mede hartgenoten kunnen we dat wel hebben omdat we elkaar enigzins kunnen begrijpen.
    Ik doe ook mee met een onderzoek dat loopt via het emc elke drie maanden krijgen we een fikse vragenlijst mee zowel ik (draagster van icd) als mijn man.
    Ook ik vind het goed we kunnen niet blijven gaan.
    Ze moeten dat inderdaad via de ziekenhuizen doen krijgen ze veel meer reacties
    fijne dagen

    O ja ben wel benieuwd wat ze gaan zeggen

    #85623 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Nee hoor, Patrice. Ik ben het helemaal met je eens. Zoveel mogelijk mensen die zich hier aan ergeren moeten reageren. Is toch iets anders dan een vragenlijst invullen.
    Ik denk dat we na het weekend staan te kijken van het aantal reacties.
    Misschien dat er dan geen oproepen meer geplaatst worden om mee de doen aan een onderzoek, enquete, of het maken littekenfoto’s 🙁

    Prettig weekend.

    Anna Ellis

    #85624 Reageer
    Patrice
    Gast

    Ik zie dat het bericht onder het kopje ‘oproepen, interviews en enquetes’ staat, dat is eigenlijk al duidelijk genoeg.
    Die tik ik dan gewoon niet meer aan als ik het forum over zwerf, 🙂

    #85654 Reageer
    Dionne
    Deelnemer

    Beste leden,

    We hebben contact gehad via de mail met de organisatie van dit forum en werden hier op gewezen. We hebben het netjes onder het juiste kopje gezet, dus wij vinden het jammer dat er zo op gereageerd wordt. We begrijpen het wel, maar als je iets niet in wilt vullen moet je het vooral niet doen.
    Wij zorgen er alleen voor dat het protocol goed op de behoeften en wensen van jullie zouden aansluiten, velen zullen daar profijt van hebben.

    Prettige dag.
    Groetjes, Yessica en Dionne

    #85655 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Ik vind het zelf ook bijzonder spijtig. Sterker nog, ik vind de reactie hierop erg overtrokken. De keuze is aan ieder voor zich om hierop te reageren.

    Het is ten eerste onder de juiste rubriek geplaatst en daarnaast willen ze juist werken aan iets wat ten goede komt aan de Hartpatiënt. Iets wat hier centraal staat.
    Deze rubriek heb ik indertijd aangemaakt zodat niet alle vragen door het forum zouden zwerven, maar centraal op één locatie, zodat bewust gekeken of gemeden kon worden.

    Het gaat ook nog eens over een onderwerp waar maar weinig over te vinden is. Vaak genoeg krijgen wij vragen over een specifiek programma en revalideren. dussssss… Als men hierdoor beter ondersteund kan worden juich ik het persoonlijk toe.

    Nogmaals de keuze is aan eenieder om te reageren of mee te werken. Niemand wordt gedwongen, het is SLECHTS een vraag

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
Reageer op: Reactie #85614 in Wat is uw mening over bewegen en beweegprogramma’s?
Je informatie: