default-header

Wat is uw ervaring met hartrevalidatie?

Home Forums Uitbehandeld, wat nu?!?! Wat doe je nadat je dit hoort? Wat is uw ervaring met hartrevalidatie?

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #90236 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Denk niet dat dit afstudeeronderzoek nog loopt, al meer als 1 jaar oud.

    #90425 Reageer
    berntsje
    Deelnemer

    ben sinds 2 weken aan het revalideren in het ziekenhuis, na intake gesprek kon ik de volgende dag beginnen. mocht niet op loopband of hometrainer. moest 6 min. rustig lopen, daarna programma opgesteld.krijg goede begeleiding , regelmatig komt hartverpleegkundige kijken, ook worden er thema ochtenden georganiseerd, maatschappelijk werk,dietiste en cardioloog. duur revalidatie is 2x per week gedurende 8 weken soms 9 weken. na afloop gratis koffie /thee.
    ik las hierboven dat er gratis voor revalidatie patienten auto geparkeerd kan worden. in ziekenhuis waar ik wordt behandeld wordt niet aan betaald parkeren gedaan.
    Een top team in het kleinste ziekenhuis van nederland.

    #90452 Reageer
    Corrie 50
    Deelnemer

    Hoi,

    Ik moet ook gaan revalideren.

    Ik heb a.s vrijdag een inspanningstest en aansluitend een intakegesprek.
    Heb geen idee wat ik mij voor moet stellen bij de revalidatie.
    Ik ben in 2005 gedottert en in februari j.l.
    Daarna zijn de klachten alleen maar erger geworden.

    Maar als ik het zo allemaal lees bevalt het jullie allemaal wel de hartrevalidatie.
    Ik ga naar de sophia revalidatie ….helaas in het Haga ziekenhuis waar ik hele erge slechte ervaringen mee heb.
    Mijn cardioloog zit in het LUMC, die blijft ook gewoon mijn cardioloog.

    Krijg je automatisch bij de revalidatie ook een cardioloog daar van het ziekenhuis?

    Warme harte groet,
    Lydia

    #90453 Reageer
    animal
    Deelnemer

    Hallo Corrie.
    Met de cardioloog van de revalidatie heb je waarschijnlijk niks te maken.
    Die zit er alleen bij als het revalidatie team overleg heeft . In dat team zit een hartverpleegkundige (die is wel meestal bij de revalidatie aanwezig) een dieetist ,een of meerdere fysiotherapeuten en een psycholoog.
    Tenminste zo was het hier in Roosendaal.
    Na de intake kreeg ik ook nog een formulier mee ,maar dat moest ik na 2 weken pas invullen en meebrengen met de eerste revalidatie. Dat waren meest allemaal vragen hoe het psychisch met je gesteld is ,dus die moet je heel eerlijk invullen ,want aan de hand daar van kunnen ze bepalen of je ook nog psychische hulp nodig hebt.
    De theorie lessen bij de revalidatie vond ik heel erg nuttig ,en ook de ontspannings oefeningen waren wel bijzonder. Verder iedere keer een half uur op een hometrainer met erg geleidelijk steeds meer weerstand ,wat aan jouw kunnen wordt aangepast.
    De laatste 4 weken (was totaal 8 bij mij) kregen we ook zaalsport ,voor zover je van sport kunt spreken . Met een bal ,of ballon overgooien ,over banken springen ,batminton ,basketbal enzo. Ik zag er in het begin eigenlijk ook tegen op want ik ben geen sport man ,maar het was toch echt heel erg fijn en leuk om te doen ,en de begeleiding was super.
    Ook het contact met lotgenoten is fijn .
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat jij ook een fijne tijd tegemoed gaat.
    Groetjes Ad.

    #90454 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Corry? ik heb 5jaar geleden ook een OH operatie ondergaan. 4 bypasses en ,,even”
    kleppen controleren. Het hak en snijwerk is perfekt door een team kunstenaars in Breda gedaan. Ik wide Gèèn dotter behandeling en achteraf gaven ze mij gelijk. Na de operatie kon ik niet gelijk met de andere ,,geluksvogels” naar huis omdat ik een luchtweg infectie had opgelopen. Toen hoorde ik ,dat een week later het niet meer nodig was geweest. De revalidatie die ik òòk in Roosendaal heb gehad, was en ben ik enorm over te spreken. Het had voor mij langer mogen duren. Laat iedereen die een OH nodig heeft Nòòit twijfelen, niet uit stellen, bij mij is het drie maanden uitgesteld en door mijn ,,Eigenwijsheid” en door drammen hebben ze me nog net op tijd open gemaakt. Daardoor ben er nog en ik en m’n
    omgeving kwamen er toen achter hoe vèr alles weggezakt was. Niets met m’n leeftijd te
    maken.Revalidatie was fijn en zeer doelmatig,alles onder contrôle en begeleid. Geeft rust.
    Grt Frits multigrif.

    #120424 Reageer
    Lidia
    Gast

    Mijn man heeft 18 juli een nieuwe hartklep gekregen, nadat hij een streptokokkenbacterie had. Nu heeft hij komende maandag opnieuw een TEE. De cardioloog is bang dat de klep te laag geplaatst is of te groot is. Komt dat vaker voor?

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
Reageer op: Reactie #90453 in Wat is uw ervaring met hartrevalidatie?
Je informatie: