default-header

wat denken jullie toeval of een terugslag ?

Home Forums Medicijnen wat denken jullie toeval of een terugslag ?

  • Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door Evi.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #78839 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Woe kreeg ik tijdens de hartrevalidatie mijn bloeduitslagen , die waren goed. ik heb met mijn cardioloog gebeld en de resultaten besproken en we besloten om het laatste medicijn eraf te halen. de spironolacton 50 , want die gebruikte ik nog. voor de operatie 9 weken geleden gebruikte ik 2x 80 furosemide. dat was er na de ok al vanaf en alleen de spironolacton dus nog niet. die heb ik dus vanaf afgelopen donderdag gestopt. Ik ben sinds dinsdag begonnen met hartrevalidatie. heb op dinsdag , woe en donderdag daar gesport.
    donderdag avond/nacht had ik flinke spierpijn , ik dacht van het sporten. de vrijdag werd ik wakker met nog meer spierpijn. 1 kg meer aan gewicht, geen honger, een loom gevoel een hoofd dat uit elkaar kon barsten. ben zoals afgesproken na wat asprine mee met mijn zusje , vriendin en moeder gaan winkelen. savonds was het nog erger had het dan weer heet , dan weer koud. temp genomen had 39 graden. in bad en daarna in bed.
    de volgende dag zaterdag in de ochtend leek beter te gaan, had 37,7 graden en we hadden een begrafenis ik vond dat ik mee moest. dus weer asprine en hup mee. gewicht weer toegenomen. s avonds weer 39 graden dus toch nog niet goed. weer optijd in bed. zondag opgestaan met 37,8 graden en hele dag op de bank voor de tv gehangen. ook last van de buik geen honger enz.. gewicht nam wat af. toch in de avond 38,6 graden. en vanochtend werd ik wakker met nog meer spierpijn een gewicht toename van bijna 1,5 kg en 38,1 graden. Ik heb griep dat weet ik nu wel , maar is het toeval dat ook mijn gewicht nu toeneemt of komt dat door het stoppen van de tablet. in mijn benen zie ik nog geen vocht. van de buik heb ik last , maar ja dat kan ook de griep zijn. ik eet weinig maar probeer wel voldoende te drinken.
    Vraag me toch af is de gewicht toename nu toevallig doordat ik griep heb of heb ik een terugslag? ik weet het niet.

    grt evelien

    #83260 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Hallo Evelien,

    Ben je in 1 keer met spironolacton gestopt? zo ja…..Het is altijd beter om het rustig af te bouwen, omdat sommige condities erger kunnen worden door/bij plotseling stoppen.

    Beterschap met die griep.

    Groetjes,
    Lisa 🙂

    #83261 Reageer
    Evi
    Deelnemer

    hoi aukje en lisa

    bedankt voor jullie mening.
    ik heb contact gehad met mijn cardioloog en moet hem om 16 uur terug bellen.
    ik ben ook wel geleidelijk gestopt had eerst 100 spironolacton vlak na de ok en toen naar 50 en nu dan naar niks sinds donderdag.
    ik hoop op toeval , maar heb echt geen idee.

    grt evelien

    #83262 Reageer
    aart 1970
    Deelnemer

    Hoi Evelien,

    Wacht even het gesprek met je cardioloog af, gezien de huidige ongemakken denk ik zomaar dat je toch weer, zij het in een lagere dossis Spironolacton voorgeschreven zal krijgen ( bijv 25 mg.)

    Zelf gebruik ik dit al jaren, ben er ooit eens mee gestopt en kreeg prompt een aantal dagen na het stoppen, allerlei vervelende bijwerkingen.

    Ik ben niet zo’n bijsluiter lezer hoor, maar de bijwerkingen bij het innemen, blijken voor jou nu tegen je te gaan werken nu je bent gestaakt.

    Lees de bijsluiter en geef dit eventueel aan bij de cardioloog.

    Veel succes vanmiddag en ik hoor graag.

    Met lieve hartegroet,
    Rob

    #83263 Reageer
    Evi
    Deelnemer

    hoi
    allen bedankt voor de reacties
    de cardioloog zegt dat ik de spironolacton weer moet starten, goede ingeving aukje
    dus dat heb ik gedaan, verder goed uitziekken.

    grt evelien

    #83353 Reageer
    Evi
    Deelnemer

    Hallo allen

    Ondertussen is de griep weer voorbij. met flink wat dagen koorts
    ik ben weer gestart met de spironolacton 50 mg
    nu is het gewicht weer hoe het was, de extra kilos zijn er zo goed als weer af.
    voorlopig toch maar het medicijn blijven gebruiken.
    ook met de revalidatie gaat het goed. ben bezig aan de dere week.

    groetjes evelien

    #83357 Reageer
    Evi
    Deelnemer

    Hoi Auktje

    Ja ik heb wel een griepspuit gehad en vorig jaar ook.
    daarvoor kreeg ik hem nooit.
    de revalidatie dat zal wel lukken.
    bedankt

    grt evelien

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Reactie #83357 in wat denken jullie toeval of een terugslag ?
Je informatie: