default-header

Wanneer weer een onderzoek na hartinfarct ?

Home Forums De jongere hartpatiënt Wanneer weer een onderzoek na hartinfarct ?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #80548 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik vraag mij af of je na een hartinfarct jweer nieuwe onderzoeken krijgt, en wat voor onderzoeken!
    Als je aderverkalking hebt moet dit dan niet regelmatig bekeken worden hoe snel ze dichtslibben of moet je maar gewoon wachten op een volgend hartinfarct?
    Ik had nooit hoge bloeddruk en waarom dan toch bètablokkers? Ik heb een infarct gehad en vier stents

    #92993 Reageer
    rjp
    Gast

    Dat is nou precies wat ik me ook afvraag. Vier jaar geleden een hartinfarct gehad en geen enkele controle meer. Gaan we nou gewoon wachten op het volgende “ongeluk”?

    #92996 Reageer
    Cls
    Gast

    Dat meen je niet! Ook niet ieder jaar een controle of iets? Dat is toch raar en ook eng. OMG dan ga ik wel ieder jaar naar Prescan ik wil niet nog een keer een hartinfarct. En ik lees best vaak dat veel mensen meerder infarcten hebben gehad!

    #92997 Reageer
    Lotje
    Gast

    Hallo Cls,
    Ook ik heb ongeveer 5 jaar geleden een infarct gehad. Na twee maanden de eerste controle bij de cardioloog en echo. Daarna een bypassoperatie. De eerste jaren enkele controles per jaar bij de cardioloog en nu nog een keer per jaar. Bloed wordt dan op veel punten onderzocht. Mijn cardioloog vraagt iedere keer of ik een fietstest wil of dat ik een ander onderzoek nodig vind. Misschien dat iedere cardioloog het anders aanpakt maar ik ben tevreden met die van mij. Ik vind een controle vrij normaal en begijp niet dat rjp nooit terug heeft gemoeten.Wanneer heb jij het infarct gehad en is er een afspraak voor je gemaakt?
    Groetjes van Lotje.

    #92998 Reageer
    Cls
    Gast

    Ik heb 3 maand geleden een infarct gehad daarna nog een keer stents erbij geplaatst. Bij mij is nog geen bloed geprikt. Terwijl ik lees dat de nieren en lever regelmatig gecontroleerd moet worden ivm medicatie. Ik moet volgende maand naar cardioloog omdat ik er zelf achteraan heb gebeld.

    #92999 Reageer
    JeroenS
    Gast

    Hele vreemde gang van zaken en goed dat je er zelf achteraan bent gegaan! Schroom niet om zelf bepaalde onderzoeken aan te vragen, na te bellen of zelfs een andere cardioloog te zoeken, daar heb je recht op!

    #93004 Reageer
    rjp
    Gast

    Toch is het zo.

    #93006 Reageer
    Lotje
    Gast

    @ rjp
    Ik geloof je maar heb je zelf nooit de behoefte gehad een cardioloog te bezoeken voor een controle?


    @Cls

    Zoals Jeroen schrijft schroom niet en kom voor jezelf op. Als je meent dat het niet helemaal goed zit vraag dan voor verder onderzoek. Dat je een jaarlijkse controle krijgt is heel normaal, vaak levenslang.
    Hoe voel je je nu na de stents geplaatst zijn?

    #93007 Reageer
    rjp
    Gast

    Ik voel me gewoon goed. Ik sport en doe aan bowlen. Heb momenteel geen klachten.

    #93008 Reageer
    Cls
    Gast

    Op zich gaat het goed. Bij stress wel pijn op de borst. Veel pijn in de gewrichten dat vind ik het vervelendste. Dat komt door statines. Ben aan het revalideren en ga een cursus volgen. Een combinatie v cognitieve therapie Hartcoherentie en mindfulness in het ziekenhuis. Ben de afgelopen drie maand twee keer gedotterd met stents en 4 x Hartkatheterisatie gehad. Heb dus nog wat te verwerken.

    #93010 Reageer
    rjp
    Gast

    Ik heb ook statines maar heb geen last van mijn gewrichten. Weet je wel zeker dat het daar van komt?

    #93011 Reageer
    Cls
    Gast

    Nee zeker weten doe ik het niet. Ik slik zoveel medicijnen. Maar ze zeggen dat daarvan kan komen. Er zijn veel mensen bij mij op revalidatie die er ook last van hebben.

    #93013 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    komt mij ook bekend voor

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
Reageer op: Reactie #93011 in Wanneer weer een onderzoek na hartinfarct ?
Je informatie: