default-header

Wanneer dotteren en bypassoperatie niet meer mogelijk is?

Home Forums Hartoperatie Wanneer dotteren en bypassoperatie niet meer mogelijk is?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #78729 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    [color=#000080][/color]Wanneer je van je cardioloog te horen krijgt dat een vat zo slecht is geworden waardoor deze niet meer gedotterd kan worden en zelfs niet kan worden geopereerd stort je droomwereld in. Hij gaat zich wenden tot academische ziekenhuizen voor een oplossing. Mijn vraag is hebben jullie dit eerder meegemaakt?

    #82442 Reageer
    Maria
    Deelnemer

    Hoi Miel.

    Ja, tegen mij is dit ook gezegd.
    “Niets meer aan te doen.”
    Niet dotteren, geen bypass omdat er niets meer onder zit.
    Dit is nu zo’n vier jaar geleden verteld, en ik ben er nog steeds..
    En ik ben van plan om er nog heel lang te blijven.:)
    Met de medicatie die ik nu heb, gaat het goed.

    Èèn van onze organen, die het meest het “zelf-herstellende vermogen” heeft, is het hart.
    Ik heb dan ook in de voorgaande jaren, ( vòòr ik wist van mijn hartproblemen) dan ook zelf een bypass aangemaakt aan de linkerkant, ter compensatie van de verstopte rechterkransslagader.
    Ik was hard genoeg voor mezelf om maar door en door te gaan, en dan dwing je je hart een compensatie te vinden voor een onvermogen……

    Je kunt wel in paniek slaan, maar dat helpt niet.
    Ik heb best wel een stressvol leven, wat niet echt een gezond klimaat is voor mijn hart( zie mijn hartverhaal), maar ondanks dat ik soms pijn voel, (langere tijd, waarvan ik weet dat “het niet goed zit”) hersteld zich dit toch weer.

    Ik slik trouw mijn medicatie en meer kun je niet doen.
    Ik verzet me er niet tegen, want dat zou alleen maar meer stress geven..

    Kop op, je kunt dit aan!!!
    Probeer voor jezelf je eigen weg te vinden in levensstijl, waarin je je het meest comfortabel voelt.
    Dieet, cardio fitness, stress reduceren, kortom, datgene waarvan jij voelt, dat goed voor je is…

    Sterkte Maria.
    ps je mag me gerust mailen als je er behoefte aan hebt….

    #82443 Reageer
    Tolletje
    Deelnemer

    Ook ik heb al jaren geleden het etiket uitbehandeld gekregen.
    Goed, ik lig al ruim 4 jaar voor het grootste gedeelte op bed, omdat soms 10 meter lopen [heen en weer naar het toilet] al te veel is, slaap ieder middag een paar uur en kan alleen in de rolstoel nog naar buiten. Maar ik laat mij er niet onder krijgen, het hartspook slaat zeer vaak toe, maar dat lossen wij thuis op [in samenspraak met de huisarts hoor].
    Ik hoop het nog best jaren vol te houden, al heb ik soms best wel eens, dat ik denk, laat het nu maar af gelopen zijn.
    Maar het belangrijkste is, goed naar je lichaam luisteren en niet steeds je grenzen verkennen.
    Sterkte en de moed er inhouden.
    Een hartengroet van Geertje

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #82443 in Wanneer dotteren en bypassoperatie niet meer mogelijk is?
Je informatie: