default-header

wandelen

Home Forums Beweging wandelen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #78681 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Nadat mijn vriendin (die ik al ken sinds mijn kleutertijd) en ik wel 25 jaar lang elke week (met uitzondering van de zomermaanden) naar het zwembad gingen om onze baantjes te trekken (gewoon schoolslag, want verder komen wij niet, we zijn van de generatie zelf leren zwemmen) besloten we na een fikse entreeverhoging te gaan wandelen. De eerste keren troffen we het slecht, want het waaide hard en was erg koud, maar dapper zetten we door. We wandelen nu ongeveer anderhalf uur (wel in een flink tempo) en halen al lopend onze echtgenoten, kinderen, familie en werkervaringen door de (roddel)machine. 😆 😆 😆 😆
    Ik moet zeggen dat ook wandelen een leuke sport is en dat ik het zwemmen niet echt meer mis. Je moet toch wat doen om en te bewegen en je verhalen kwijt te kunnen. Tijdens het tennissen, wat ik met een ander groepje vriendinnen doe, kun je niet zo naar hartelust praten, al krijgen we van spelers op de andere banen wel eens te horen dat als we onze energie in het tennissen en niet in het praten en lachen stopten, we best een niveau hoger konden komen. maar ach, het moet ook een pleziertje blijven en geen moeten.
    We zien elkaar door onze drukke werkzaamheden te weinig en moeten toch bijkletsen.
    [size=CMS2CMS_LARGE]De moraal: als je sport met plezier blijft doen houd je het langer vol!!!!![/size]

    #81939 Reageer
    Marly
    Gast

    Hoi Anneliese,

    dat is inderdaad een leuke variatie. En zoals je zegt al zegt, kun je tijdens het wandelen natuurlijk volop roddelen met je vriendin;) Haal je je collega’s ook door de roddelmachine, of dat niet?:P Hahaha.. Wat vinden andere mensen hiervan? Wandelt u graag, of sport u liever op een andere manier?

    #82116 Reageer

    Wat ook leuk is aan die wandelingen dat je vaak bepaalde mensen steeds tegenkomt, blijkbaar is wandelen enorm populair, je kunt het op elk tijdstip van de dag doen en het kost bovendien niets, hooguit een paar goede wandelschoenen, maar die gaan dan ook weer jaren mee.

    #82121 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Mijn vriendin en ik zwemmen. Mag dat ook:silly: ?
    Het is aqua power in het warme bad van de middagles van de babies. Te hopen dat die zwemluiers doen wat ze beloven:S , dan wel. En dan aanpoten op keiharde muziek zonder pauze. Maar roddelen/kletsen onder douche en na het zwemmen is toch het leukst.
    Het mooie van zwemmen en wandelen is dat het vrij blessure onvoelig is. Toch, Anneliese? In warm water zwemmen geeft zelfs geen spierpijn erna.
    Nee, dan paardrijden zonder zadel, Marly:laugh: :laugh:
    Groetjes, Done

    #82135 Reageer

    Het klopt inderdaad dat je bij zwemmen praktisch geen blessure kunt oplopen, hoogstens als je zoals ik niet met open ogen onder water kunt zwemmen en dan tegen de rand opbotst.
    Ook als je al kwalen hebt en niet veel meer kunt sporten, dan mag en kan je meestal wel nog zwemmen, niet voor niets zijn er bijvoorbeeld zoveel zwemuurtjes voor hartpatiënten!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Reactie #81939 in wandelen
Je informatie: