default-header

Wandelen: afleiding,conditie of plezier?

Home Forums Sporten Wandelen: afleiding,conditie of plezier?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #79615 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ja waarom vind ik wandelen zo leuk? Zojuist de vragenlijst ingevuld van het Vierdaagseonderzoek waarbij o.a. deze vraag gesteld wordt.
    Ja wij lopen hem weer mee komende week: De 4-Daagse van Nijmegen. Voor de 11ekeer. Blij en dankbaar dat we weer in staat zijn om deel te nemen. En voor mijn gevoel heb ik hem al in mijn zak. Met 1100km training sinds 1 jan. moet dit ook kunnen. Het zal dit jaar niet warm worden, maar gezien de verwachte regen, een pretje? Regen betekent; afsluitende kleding, dus benauwend. Alle zogenaamd “ademende” kleding ten spijt, nat worden doe je toch wel. Is het dus niet van buiten, dan wel van binnenuit (transpiratievocht)

    Maar afleiding en plezier zal er niet minder om zijn. Het echte 4-Daagsesfeertje daar doe ik het weer voor. Heerlijk je hoofd leeg laten lopen, genieten van alle vriendschap om je heen, ik ken Nederland gewoon niet terug. Waar vind je dit nog? Het heet niet voor niks: Walk of the World, nergens anders in de wereld wordt dit ge-evenaard.

    Ook voor niet-wandelaars biedt dit een weekje vol met afleiding. Met 1 miljoen bezoekers in Nijmegen, de Vierdaagsefeesten en voor de thuisblijvers dagelijks voldoende aandacht op TV door o.a. Kro-SBS6,Omroep Gelderland en de media.

    Mijn vraag is eigenlijk, of er nog meer wandelenthousiasten zijn onder de hartgenoten. Moet wel haast gezien het aantal van 45.000 inschrijvers. En wat zijn jullie motieven om mee te doen? Plezier,afleiding,conditieverbetering,gewichtsafname,gewoonte,jeugdnostalgie,het sfeertje? Ik hoor het graag.

    En voor wie het allemaal weinig zegt; neem even een kijkje op http://www.4daagse.nl/ of http://www.vierdaagseonderzoek.nl/ of google even naar wat leuke filmpjes op http://www.youtube.com/watch?v=pIoSOAiMDGk&NR=1

    Heb je toch weer even een leuke afleiding.
    Veel groeten en tot ziens over 1 week.

    Theo

    #87384 Reageer
    Nel
    Deelnemer

    Veel plezier Theo ,geniet en niet te gek doen he???

    groetjes ,Nel

    #87389 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Veel succes Theo…moet er zelf even niet aan denken om hem te lopen..terwijl ik van jongsafaan al veel gewandeld heb..ook in wandelclubs gezeten vanaf mijn 4e jaar..op zolders staat nog een doos waar mijn medaille’s en andere schildjes in zit van toentertijd..
    hihihi…ook toen ik bij de majorette’s zat deden we de vierdaagse..

    maar nu…ben ik blij dat ik met de bullen de grote ronde’s kan lopen…en vooral niet in de normale (mijn oude looptempo) want dat red ik dus echt niet…dus ik doe de slowloop…maar ach…het is ook beweging zullen we maar zeggen…

    Hopelijk is het wat droger weer dan gisteren…anders word het echt afzien!!..

    TOI TOI TOI!!!

    #87408 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Dames allebei bedankt en nee, ik zal het niet te gek maken, kan trouwens ook niet, want ik loop samen met mijn vrouw, dus zij past op mij. En ik op haar, want we weten nu al dat zij het heel moeilijk zal krijgen dit jaar, vanwege haar heupklachten. Eigenlijk veel vitaler en gezonder dan ik, maar ik zie het ook bij mijn wandelvrienden; hoe gezond ook, op onze leeftijd krijgt eenieder wel wat.

    Houden er rekening mee, dat zij niet alle 4 dagen kan uitlopen. En nog met die regen in het vooruitzicht, tja waarom begin je er dan aan, hoor ik jullie zeggen.
    Ja, dat is nou precies de kick, het virus dat er voor zorgt, dat 45.000 mensen beweegt tot deelname. Je wilt er gewoon bijhoren, aan die ene familie, die jou een keer per jaar dat kippegevoel bezorgt (het 4-Daagsegevoel) iets wat niet verder uit te leggen valt.

    We hebben een paar poncho’s gekocht, (we lopen in de regen weliswaar liever met een paraplu, maar dat is vanwege de drukte niet te doen) we beginnen er gewoon aan en zien wel hoe ver we komen.
    Precies net zo als jullie hartgenoten, wanneer je aan een kuur of behandeling begint. Alleen met dit verschil, dat wij het wel iets meer zelf in de hand hebben. Ook dat is leuk.

    #87455 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Ja we hebben het gehaald en het was wederom fantastisch. Geen greintje last gehad, dit ter aanmoediging van hartgenoten die met de gedachte spelen, dit ook wel te willen.
    Het weer zat mee, wel doornatten schoenen op de laatste km’s v/d 3e dag, maar gelukig reserveschoenen mee. Geen hoge temperaturen, ideaal wandelweer.

    Je kunt meer dan je denkt. Eigen verdienste? ik denk het niet!.
    Zeker is, dat ik me 4 jaar geleden voorgenomen had mijn wandelschoenen op te bergen en te stoppen met deze hobby. Dat was dus voor de onderzoeken bij de cardioloog.
    Dat ik nu al weer 4 keer de 4-daagse heb gelopen, heb ik ook vooral te danken aan goede consulten, konsekwent gebruik van medicijnen en adviezen, niet zelf lopen te knutselen, maar alles in overleg.
    En dat het dan ook nog werkt, is helemaal mooi. Ik hoor het hier vaak anders, daarom wou ik dit toch even hier vermelden.
    Het gaat niet altijd fout. Heel veel dingen gaan juist heel goed.
    Ik wens jullie allen hetzelfde.

    #87456 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Gefeliciteerd Theo….moest nog aan je denken toen ik de mensen zag lopen op het journaal..maar verder temperaturen waren goed om te wandelen..niet te warm..en niet te koud…en op…naar de vierdaagse van 2012..hihihihi

    #87457 Reageer
    Nel
    Deelnemer

    Ja Theo ,elke keer als ik 2daagse gangers zag ,dacht ,is dit Theo ????? Hoe is het met je vrouw gegaan met haar knieen ,ook gehaalt?Dat hoop ik maar!
    Je hebt groot gelijk ,het gaat niet altijd fout,het is soms zoeken ,maar ik wil toch altijd graag de goeie resultaten zien en de andere dan maar accepteren.
    Dat word dan wat volgend jaar,OK ik wandel nu 2x een uurtje ,maar ga ik dat redden?Ik heb wel nog een jaar,maar ik moet ook op Marjolijn wachten die krijgt in okt. pas haar ICD en zonder dat insrtumentje kunnen we niet gerust neervallen!!!!Toch maar eens kijken hoeveel kilometers ik loop in dat uur!!!!!!!,groetjes Nel

    #87458 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    hahahha Nel….nou..met mijn tempo schieten we niet op..ik was vroeger een snelle wandelaar maar nu voel ik mij net een bejaarde maar dan zonder rollator..want die halen mij in…als ik een tandje harder wil dan krijg ik er gelijk last van…helaas…of ze moeten de tijd verlengen misschien lukt het dan…whahhahah

    #87460 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Ja Nel, ze heeft het zwaar gehad, maar wel gehaald. Een grote prestatie voor haar.
    Maar je weet, hoe zwaarder de inspanning des te groter de voldoening. Houd daar rekening mee als je gaat oefenen.
    Toen ik ooit begon met deze wandelsport, was het ook afzien, na elk tochtje dacht ik, dat was eens en nooit weer. Maar ja, het lichaam herstelt zich heel snel en na 1 weekje of zo kon ik het toch niet laten om mezelf weer te gaan pijnigen en ging ik weer.
    Je weet: alle begin is vallen en opstaan, zo zijn we ook als peuter ooit begonnen.
    Ik zie jullie vast wel volgend jaar in Nijmegen.

    Veel plezier alvast met jullie training.
    Theo

    En wat die tv-beelden betreft; veel kennissen hebben naar ons uitgekeken, maar met die mensenmassa moet het net een toevalstreffer zijn. Ook voor ons was het puur toeval -maar daarom des te leuker- om soms herkenning te zien langs de route. Zelfs een paar keer van bekenden die we meer dan 40jaar niet meer gezien hadden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
Reageer op: Reactie #87458 in Wandelen: afleiding,conditie of plezier?
Je informatie: