default-header

Waarom bètablokker

Home Forums De jongere hartpatiënt Waarom bètablokker

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #80576 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Waarom n bètablokker na hartinfarct?
    Mijn hart is niet erg beschadigd door infarct waarom dan toch n bètablokker ik had nooit n hoge bloeddruk!

    #93210 Reageer
    Roland
    Gast

    Hoi Cls,

    Bètablokkers worden niet alleen bij een hoge bloeddruk voorgeschreven, ook bij hartritmestoornissen en na een doorgemaakt infarct. Doel is om het hart te ontlasten.

    Effecten bètablokker:
    – bloeddruk daalt
    – hartslag daalt
    – hartspier trekt minder krachtig samen

    De hartspier heeft voor zichzelf minder zuurstof nodig waardoor het hart wordt ontlast.
    (Bron: de Hartstichting)

    Groet,
    Annemarie

    P.s Hoe gaat het inmiddels met de statines?

    #93211 Reageer
    Cls
    Gast

    Dat snap ik maar mijn hart is nauwelijks beschadigd. Mijn hart is gewoon goed. Ik heb n infarct gehad omdat ik erge aderverkalking heb dus vraag ik mij af of het wel nodig is aangezien ze altijd maar standaard iedereen alle medicatie geven.

    #93212 Reageer
    Cls
    Gast

    Statines is een drama, erger nog ik krijg ook al spierpijn waarschijnlijk vd bètablokkers ik wordt gek van al die spierpijn wat een troep al die medicatie. Ik ga denk ik vandaag bellen naar Nijmegen ik wil n second opinien bij de cardiologe Dr Maas die veel vrouwelijke hartpatiënten onderzoekt

    #93213 Reageer
    Roland
    Gast

    Als je al ernstige kalkafzetting in de vaten hebt (waardoor infarct) lijkt mij de voorgeschreven medicatie noodzakelijk. Maar ik ben geen arts….

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Reactie #93210 in Waarom bètablokker
Je informatie: