default-header

Vreselijke spierpijn wat nu?

Home Forums De jongere hartpatiënt Vreselijke spierpijn wat nu?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #80550 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik ben het zo zat, het wordt met de dag erger. Ik heb vreselijke spierpijn, mijn benen zijn het ergste. Als ik een half uur gezeten heb kan ik bijna niet normaal lopen. Ik heb al 4 soorten Statines gehad ik heb het bij alle soorten. Nu slik ik crestor. De waarden van mijn cholesterol is nu redelijk maar zonder Statines is LDL 7,9 en gemiddelde is 9,5
    Ik kan niet eeuwig deze pijn volhouden. Als ik er mee stop is de kans dan echt groot op een nieuw infarct?

    #93012 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Krijg je een hoge dosis?

    #93014 Reageer
    Cls
    Gast

    Crestor 10 Mg volgens de cardioloog is dat voor crestor redelijk hoog. De internist wil mij een nog hogere dosis geven! Maar dat doe ik niet.

    #93015 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    ik gebruik dus 40 mg, heb wel eens krampen en stijve gewrichten maar kan er wel mee leven en mijn waardes zijn nu uitstekend.
    Maar 10 mg lijkt mij dus niet veel, en de dosis verlagen is dat al geprobeerd?

    #93016 Reageer
    Cls
    Gast

    Wat vreemd dat mijn cardioloog zegt dat dit al een hoge dosis is!

    #93017 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    google maar eens 40 mg is de hoogste dosis

    http://www.consumed.nl/bijsluiters/2496/Crestor

    #93018 Reageer
    Cls
    Gast

    Dat neemt niet weg dat ik nog steeds last vd spieren heb. En de artsen interesseert het niet. Die doen er maar weinig mee. T liefst proppen ze je vol met Statines terwijl er op internet grote discussies over zijn of het nu wel of geen effect heeft op minder kans op n infarct.

    #93019 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Tja wie moet je geloven?
    Persoonlijk hou ik het nog altijd op de traditionele medische wetenschap.

    Kun je niet eens in overleg 5 mg proberen?

    #93021 Reageer
    Cls
    Gast

    Ja dat ga ik voorstellen. Eigenlijk moet ik een hogere dosering want het is nog niet laag genoeg. Maar ik slik nu ook BergaMet er naast misschien helpt dat. Dat zouden we volgende maand gaan nakijken. Ik heb net een thuistest besteld om cholesterol te meten en ga dan zelf wel in de gaten houden hoe het gaat met 5 Mg en Bergamet

    #93039 Reageer
    agnes58
    Gast

    Ik slik 5 mg Crestor al aantal jaren en het gaat goed waardes zijn goed , ik heb in overleg toen met de cardioloog dit middel gekregen en ben tevreden geen klachten gelukkig ..

    #93056 Reageer
    catootje
    Gast

    Spierpijn dat had ik ook nergens een reden te vinden, gaat wel weer over, na het doorlezen van een boekje over vitamine, begreep ik daar het tekort wel eens in zou kunnen zitten. M.n. magnesium ijzer enz ik ben dat toen eens gaan uitzoeken, ben tabletten gaan slikken, en de spierpijn verminderde snel. Ook fruit is in deze goed vooral een banaan per dag is een aanrader. Probeer het eens nee heb je en ja kan je krijgen
    gr. Catootje

    #93659 Reageer
    Jaap005
    Deelnemer

    Mijn cardioloog heeft mij na vasstellen aderverkalking in Juni 20 mg crestor voorgeschreven.LDL 4.7.

    Na 3 maanden bloedafname LDL naar 2.3. cardio wil naar 1.8 dus dosis naar 40 mg verhoogd.

    Hierna ontzettende spierpijn van hoofd tot tenen en ontsteking in de linkerknie = oogontsteking.

    Bloedonderzoek huisarts op reuma en jicht dit was het dus niet.!ook Fysio kan geen oorzaak vinden.

    Nu 15 dagen ontstekingsremmer, kniegaat iets beter maar nog niet over.

    12 dagen geleden gestopt met Crestor (kon bijna niets meer bewegen) maar nog steeds enorme spierpijnen overal, vooral snachts neemt dit erg toe waardoor slapen niet langer lukt dan af en toe een uurtje.

     

    Gedurende de dag lijkt het wat beter te worden maar in de nacht lijkt het of de boel verzuurd.

     

    #93663 Reageer
    Hartgenoten
    Gast

    Hallo Jaap,

    Statines (waartoe Crestor ook behoort) kunnen als bijwerking inderdaad spierklachten veroorzaken. U geeft aan dat u 12 dagen geleden gestopt bent met Crestor.

    Het kan best zijn dat het even duurt voordat de spierklachten afnemen, maar u zou nu wel enige verbetering moeten merken.

    Als u onderstaande link aanklikt kunt u een artikel lezen over de oorzaak van spierpijn bij statines.

    Het blijkt dat der stof lacton de veroorzaker is . 

    https://www.gezondheidsnet.nl/cholesterol/oorzaak-spierpijn-door-statines-gevonden

    Ik zou het wel in de gaten houden en als er na een week nog geen verbetering is contact opnemen met uw huisarts.

     

    Anneliese Wijers-Barten

     

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
Reageer op: Reactie #93018 in Vreselijke spierpijn wat nu?
Je informatie: