default-header

vraagje

Home Forums Algemeen vraagje

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #79423 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    weet iemand hoelang het ongeveer duurt voor de spierpijn die je krijgt van het toepassen van een AED verdwijnt?
    Het is nu bijna 3 weken geleden sinds bij mij alles gebeurt is maar nog verga ik van de spierpijn. Ik kreeg eerst naast paracetamol ook tramadol als pijnstiller, na een tijdje leek het allemaal prima te gaan en kon ik zonder tramadol maar sinds vorige week doet mijn rechterborst vreselijk zeer en volgens de artsen komt dat van het AED apparaat. Dit zou vanzelf weg moeten gaan. Imiddels slik ik nu paracetamol met codeine naast de gewone paracetamol omdat ik wat meer hoest en dit erg pijnlijk is.
    Wanneer mag ik verwachten dat de pijn weg is??

    #86280 Reageer
    Admin Job Pieter
    Deelnemer

    Vergeet niet dat een AED een flinke knal oplevert en dus de spieren overdreven laat functioneren. Bij een reanimatie wordt ook door borstcompressies de borstkas flink belast. Dus het kan ook een gecombineerde pijn zijn.

    Waarschijnlijk doe je ook erg rustig aan, om de pijn enigszins te vermijden. Maar (beheerste) beweging is vaak al een stap om spieren sneller te laten herstellen. Het is natuurlijk misschien een aanrader om dit aan een fysiotherapeut voor te leggen.

    Groeten

    #86291 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    kan het ook zo zijn, dat het geen spierpijn is die je voelt, maar gekneusde ribben?
    ja, ik verzin ook maar wat, maar weet uit ervaring dat – als het om gekneusde ribben gaat- het zeker een week of 4 duurt, aleer je hier weer van verlost bent.

    #86292 Reageer
    sonja70
    Deelnemer

    Er zijn ook kneusingen maar dan vooral in mn rug. Af en toe speelt die ook nog op maar dat is redelijk te dragen met pijnmedicatie.

    Ik ben inmiddels weer gezien door een thoraxchirurg en die heeft alles nog eens goed bekeken en fotos gemaakt. Hij kon eigenlijk niks zien maar had t erover dat ik mischien een breukje overdwars in mn borstbeen zou hebben of er was een ijzerdraadje wat me een beetje in de weg zat. De spierpijn is inmiddels veel minder maar het borstbeen blijft pijnlijk trekken. Over 2 weken zou de pijn helemaal weg moeten zijn als het om een breukje ging en anders gewoon weer terug komen en dan waarschijnlijk t ijzerdraadje laten verwijderen, want dan zou dat het probleem zijn. tsja….. beetje koffiedikkijken dus en afwachten nu.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #86291 in vraagje
Je informatie: