default-header

Voorstellen + mijn verhaal

Home Forums Even voorstellen Voorstellen + mijn verhaal

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #79180 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Sonja, ik ben 35 jaar oud en ben getrouwd met Jochem. Thuis hebbben wij een gezellige beestenbende met o.a. papegaaien en mijn grote trotsen, Saarlooswolfhonden Breanna en Ziggy.
    Ik werk partime als systeembeheerder. Dieren zijn mijn grote passie/hobby. Andere interesses zijn internet, sci-fi/fantasy, tv-series, lezen, borduren, fantasy evenementen en nog veel meer.

    Mijn (hart)verhaal:
    Naast hartpatient ben ik ook rugpatient en ik volgde afgelopen najaar een rugrevalidatieprogramma. Eind november had ik ineens een hoge hartslag (120) en een hoge bloeddruk (180/130) nadat ik duizelig was geworden tijdens de revalidatie. Terwijl de bloeddruk altijd goed was geweest. De revalidatiearts stuurde me meteen naar de huisarts maar die bagataliseerde het. Vervolgens hoorde ik sinds begin december steeds een “reutel” in mijn longen als ik ging liggen. Dit werd erger en ik begon ook kortademig te worden. Half december naar huisarts: neusspray gehad. Week erna weer terug want ik werd steeds benauwder: Bronchitis, ik kreeg een puffer. een paar dagen erna (we zitten nu een dag voor Kerst) weer terug: bloeddruk was nog steeds erg hoog en ik was erg benauwd: ik kreeg medicijnen voor longontsteking. Toen leek ik even op te knappen maar half januari werd ik weer steeds benauwder. Toen dachten ze aan astma/allergie.
    Maar zondag 17 januari kreeg ik domweg geen lucht, dus naar de huisartsenpost bij het ziekenhuis: ik kreeg zwaardere puffers en antibiotica want ze dachten weer longontsteking. In de nacht van 17 op 18 januari zo benauwd dat we weer naar de huisartsenpost zijn gegaan. Dit keer liet de arts me opnemen op de Spoedeisende Hulp.