default-header

Voorstellen

Home Forums Even voorstellen Voorstellen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #79203 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    hierbij wil ik me graag voorstellen. Ik ben Dorien, 27 jaar, getrouwd en moeder van 2 kindjes (1 en 3 jaar).

    Ik heb een aangeboren hartafwijking en tot nu is het eigenlijk altijd stabiel geweest. Een hartklep sluit niet goed, en het horizontale gedeelte van mijn aortaboog is verwijd. Als dit nóg wijder gaat worden, wordt de wand te dun en is er de kans dat het gaat scheuren. De grens bij het UMCG ligt bij 50mm, en ik zit nu op 48mm.. dus dat hangt wel tegen een operatie aan.
    Nu ben ik net 2x zwanger geweest en daardoor wordt het ook iets meer verwijd, maar ik HOOP dat het vanaf nu weer stabiel blijft want zo’n operatie lijkt me doodeng!

    Om te kijken of er meer mensen zijn die hetzelfde hebben als ik heb ik mij hier aangemeld.

    Groeten Dorien

    #85373 Reageer
    Dorien
    Deelnemer

    ’t is niet een erg druk forum merk ik 😉

    #85374 Reageer
    IM51
    Deelnemer

    Dag Dorien,

    ook ik (58 jaar) had een aangeboren afwijking aan mijn hartklep, ben daar 2 jaar geleden pas achtergekomen, eigenlijk per ongeluk bij een medische keuring. Er werd een ruisje geconstateerd en toen ging de bal rollen. Door die afwijking aan de klep (2 flappig in plaats van 3) en omdat de klep vernauwd was, is ook mijn aorta gaan groeien (aneurysma). Ik ben vorig jaar op 1 september geopereerd in het St Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein. Heb een nieuwe mechanische hartklep en het opgaande deel van mijn aorta is vervangen. Mijn aneurysma was 4.8cm, niet echt een reden om al te opereren, maar omdat ik toch een openhartoperatie moest ondergaan i.v.m. mijn klep is het aneurysma ook gelijk aangepakt.
    Inmiddels zijn we 5,5 maand verder en ik voel me weer prima. Ben ook weer fulltime aan het werk (40 uur per week). Je kunt mijn hartverhalen lezen, als je wilt, daar is e.e.a. wat uitgebreider beschreven.

    Sterkte en hartelijke groeten,
    Ine

    #85388 Reageer
    Dorien
    Deelnemer

    hee leuk, bedankt voor de reactie. Het is echt hetzelfde als ik als ik het zo lees, ook mijn klep sluit maar in twee gedeeltes en dat aneurysma komt me ook bekend voor. Ik ga gauw je hartverhalen lezen, bedankt !
    Groeten Dorien

    #85389 Reageer
    Hetty de G
    Deelnemer

    Hoi Dorien en Ine,

    Ook ik ben nieuw hier. Ik ben een vrouw van 45, en ben hier terecht gekomen omdat ik na een accute hartstilstand eind november ICD-drager ben geworden.
    Mijn hartstilstand is als een donderslag bij heldere hemel gekomen, naar het lijkt veroorzaakt door een litteken van een hartinfarct dat ik ooit onopgemerkt heb doorgemaakt. Het gaat heel goed allemaal, dankzij het doortastende optreden van mijn man, een buurvrouw, het ambulance personeel en uiteraard al die kanjers van mensen in de zorg die me hebben behandeld en verpleegd. Ik ben inmiddels volop bezig een hartrevalidatie programma te volgen. Wat met het meest moeite kost is te beseffen dat dit echt over mij gaat, dat het echt mij is overkomen. Ik heb helemaal niets meegekregen van het gebeurde en het voelt vaak alsof het over iemand anders gaat. Ik ben heel benieuwd of meer mensen die ervaring hebben en hoop hier in het algemeen het een en ander te kunnen delen.

    #85397 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Dorien, Ine, Kleintje en alle “nieuwelingen” :
    Gefeliciteerd met het feit, dat jullie op deze plek jullie verhaal kunnen vertellen.

    Dat jullie je ervaringen kunnen navertellen is op zich al een felicitatie waard.
    Moet je jezelf voorstellen, dat je hiertoe niet meer in staat zou zijn geweest.
    Had zo maar gekund, dus daarom Proficiat.
    Ik hoop dat jullie je verhalen hier volop kwijt kunt.
    En nog iets kunt opsteken van andere verhalen uiteraard.

    houd je haaks,
    groeten.
    Theo

    #85398 Reageer
    Hetty de G
    Deelnemer

    Dag Wandeltheo, dat is zeker een felicitatie waard! Dank je wel, en ik neem aan dat jij hier ook niet zomaar bent beland dus ook van deze kant: fijn dat je hier bent! Hier zit dus een blije gup die zich o zo goed realiseert dat ze alle geluk van de wereld heeft gehad. Juist door dat gevoel kom ik nu om jullie raad vragen. Mijn lief heeft op de avond van mijn hartstilstand zo iets ongelofelijk onbetaalbaars gedaan door meteen te handelen en me te reanimeren dat ik daar nooit, maar dan ook nooit, iets tegen over zal kunnen steelen wat daarbij ook maar in de schaduw kan staan. Toch zou ik hem heel graag willen verrassen met iets speciaals, iets tastbaars als dank voor wat hij heeft gedaan. Weten jullie of er iets te vinden is dat speciaal in deze situatie past of hebben jullie goede tips? Ik ben benieuwd!

    #85399 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Nou, ik zag gisteren op Omroep Max een leuke opname van 2 zussen, waarbij de een door de ander verrast werd met een totaal onverwacht bezoek bij haar aan de deur, met de filmploeg van Max in haar kielzog, met als enige doel: haar oprecht te zeggen, hoeveel zij voor haar betekende.

    Is dat een ideetje ? Zij (omroep Max) doen wel vaker zoiets. Voor navraag: zoek maar even (of mail even) met http://www.omroepmax.nl.

    Succes,

    Theo

    #85418 Reageer
    Karien
    Deelnemer

    Hallo,

    Mij is dat bij mijn eerste hartstilstand ook overkomen. Ik heb pas dagen later vernomen dat ik een hartstilstand had gehad en dat ze me met schokken weer teruggehaald hebben.
    In het begin werd alleen maar over een hartinfarct gesproken. Daarna beetje bij beetje heb ik me geraliseerd wat er eigenlijk met me gebeurd was.

    #85420 Reageer
    Hetty de G
    Deelnemer

    Bedankt voor je reactie. Mij is het wel meteen verteld zo snel dat kon. Dat houdt in toen ik weer wakker was na een aantal dagen in slaap gehouden te zijn geweest. Het is niet heel erg of zo, het is meer dat ik het zo moeilijk op mezelf kan betrekken. Groot voordeel is wel dat ik niet bang ben en de dingen zonder angst weer probeer op te paken. Jij meerdere keren dit meegemaakt dus? Pffft!!! Hoe gaat het nu?

    #85427 Reageer
    Karien
    Deelnemer

    Hallo, Het gaat nu goed. Ik heb vorige week een krachtproef gedaan en heb de hele proef af kunnen maken, dus ik neem aan dat alles goed met me gaat.
    Ik werk weer 48 uur per week ( normaal hier Mallorca, 6 dagen per week).
    Heb geen lichamelijke problemen op het moment.
    Ik zie de toekomst positietf tegemoet.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
Reageer op: Reactie #85399 in Voorstellen
Je informatie: