default-header

Voor het eerst weer op vakantie

Home Forums Reizen Voor het eerst weer op vakantie

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #80109 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo !

    Ik ben sinds 3 jaar hartpatient (hartfalen) en sinds september vorig jaar drager van een ICD.
    Nu gaan we voor het eerst sinds ik hartpatient ben weer op vakantie naar het buitenland.
    Best spannend allemaal. We gaan naar Spanje dus geen lange vlucht.
    Ik heb al wat goede tips van lotgenoten gehad maar misschien zijn er mensen met nog meer tips voor mij ?
    Zo lees ik tegenstrijdige berichten over het meenemen van medicijnen. De 1 zegt het mag in de handbagage ( ik wil dosis voor min. 1 maand meenemen in handbagage met lijst van de apotheek, in orginele verpakking, geen dingen die op opiatenlijst staan.) sommige zeggen dat je alleen voor de vlucht mee mag nemen en de rest in de bagage moet ? Dat idee staat mij nou helemaal niet aan want wat als me koffer zoek raakt ?
    Iemand hier ervaring mee ?

    #90040 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo,

    Op de site http://www.stin.nl (Stichting ICD dragers Nederland) vind je veel informatie over vakantie buitenland met ICD.

    Een fijne, onbezorgde vakantie gewenst.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #90045 Reageer
    PV69
    Deelnemer

    Bedankt voor je reactie. Van de site van de stin heb ik idd al nuttige info afgehaald.
    Maar echt duidelijke info over medicijnen meenemen heb ik daar ook niet gevonden.
    En op de site van de hartstichting staat in de ene regel dat je je medicijnen in de handbagage moet houden ( vanwege vriezen in laadruim) en in de andere regel staat van verdeel het ver zoveel mogelijk koffers indien er wat kwijt raakt ? Dan denk ik lees toch net dat het niet goed is om het in de koffer te doen of ben ik nou gek ? Haha ! Beetje verwarrend dus.

    Ik heb trouwens ook een handige tip voor mensen die op reis gaan. Ik heb al de sites waar gegevens opstaan die ik nodig mocht hebben. Zoals adressen van ziekenhuizen waar ze me icd kunnen uitlezen, gegevens van me cardioloog, gegevens van me verzekering , teksten in verschillende talen over dat ik een icd draag enz. Daar heb ik met me Ipad een screenshot van alle nodige pagina,s gemaakt. Die staan dan bij mijn foto,s (en ook in me iphone vanwege het fotostreamen) en die heb ik dan altijd bij de hand .kan ik zo de tekst laten zien bij de controlepoortjes op schiphol . Ook als je niet online kan met mobiel of ipad.
    Ik heb ook foto,s gemaakt van me pasje dat ik bij me draag vanwege de icd. Dan kan ik het altijd nog lezen bij diefstal of verlies. Moeten ze alleen niet me mobiel stelen haha. Maar het leek me zelf erg handig idee.

    #90046 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Ik heb zelf nog niet gevlogen met een ICD. Maar het lijkt mij geen probleem als je voor 2 dagen medicijnen in je handbagage meeneemt. Neem anders ook een medicijnpaspoort mee.
    Misschien dat er nog ervaringsdeskundigen reageren.

    Groetjes,
    Annemarie

    #90047 Reageer
    PV69
    Deelnemer

    Ik heb van de apotheek een uitdraai uit de computer gehad met alle medicijnen erop die ik gebruik en dat moet voldoende zijn zeggen ze daar. Daar staat ook me naam en alles op en op de medicijneverpakkingen ook dus dan kunnen ze het evt controleren. Mijn weekdoosjes die ik altijd vul neem ik los mee want daar kunnen ze wellicht wel moeilijk over doen als de tabletjes los in doosje zitten lijkt me.

    #90179 Reageer
    Francier1
    Deelnemer

    Sinds 2001 ben ik hartpatient en in 2003 heb ik mijn eerste klepoperatie ondergaan. Al die jaren ben ik gewoon op vakantie gegaan, zowel binnen Europa als ook verre reizen naar Z-Afrika, ZO-Azie en Midden Amerika. De medicijnlijst van de apotheek heb ik zowel in de hand bagage bij me als in het koffer, zodat ik altijd een reserve-exemplaar heb. Mijn medicijnen heb ik al die jaren gewoon in de handbagage meegenomen. Geen enkele douane-ambtenaar heeft daar ooit naar gekeken of om uitleg gevraagd. Zelfs de spullen die ik nodig heb ivm antistolling kunnen gewoon mee in de handbagage. Van de trombosedienst krijg ik dan een in het engels opgestelde brief mee voor evt. vragen bij douanes.

    Het Witte Kruis-overzicht met gegevens m.b.t. mechanische klep, inmiddels ook pacemaker, medicatie, etc.etc. heb ik altijd bij me, ook op vakantie. Inderdaad ook het ziekenhuis in het buitenland waar ik evt. met mijn pacemaker terecht kan. Als ik mijn verre reizen maak, reis ik altijd in groepsverband. Ik laat dan altijd de reisleider waar ik mijn gegevens bewaar, in het geval ik niet goed mocht worden.

    Fijne vakantie,
    Francie.

    #90181 Reageer
    PV69
    Deelnemer

    Bedankt voor je reactie.
    We zijn inmiddels weer terug van vakantie en het is hartstikke goed gegaan.
    Op de heenweg op schiphol geen enkel probleem. Ik werd handmatig gefouilleerd en de medicijnen werd nog niet eens naar gevraagd. En ik had toch behoorlijk voorradje in me handbagage gedaan. Op de terug weg was er wat chaos over de bagage en werd nogal ruw de tas leeg gegooid en vlogen de doosje medicijnen bijna in de rondte. Was fputje van ons. Blikje cola onderin de rugzak vergeten maar goed het kan ook wat vriendelijker natuurlijk. Maar al met al geen klachten. Ook niet met het vliegen of met de warmte in het buitenland. Voelde me juist prima. Nog wel koude voeten, het is ongelofelijk haha. Zweet loop van je voorhoofd en ik zat met schoenen aan vanwege kramp door de kou. Blijft iets raars dat Raynaud. Maar vooral het heerlijk ontspannen zijn en genieten van lekker eten was zalig. Natuurlijk wel beetje gezondigd met zoutinname maar goed nu weer wat beter erop letten.

    #90231 Reageer
    hond
    Deelnemer

    hallo,ik durf het nog niet heb nou twee jaar een icd,we gaan wel op vakantie maar gewoon in nederland in ee van der valk hotel,neem mijn kastje dat ik op het nachtkastje heb staan ook altijd mee want daar kunnen ze elke dag uitlezen of er wat aan de hand is,bel van tevoren ook altijd naar het ziekenhuis weten ze precies waar ik ben,misschien denken jullie wel wat een angsthaas is dat maar ik durf het gewoon niet,misschien komt het ook wel dat ik het een na het andere krijg vanwege mijn gezondheid,maar sorry allemaal.groetjes gera

    #90232 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Begrijp het best Gera.
    Let maar goed op jezelf…Beter een keer teveel om hulp vragen dan te laat.
    Sterkte en fijne vakantie.

    Cesarina

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
Reageer op: Reactie #90045 in Voor het eerst weer op vakantie
Je informatie: