default-header

voelen, last hebben van de pacemaker

Home Forums Pacemaker voelen, last hebben van de pacemaker

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #79415 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik heb pas sinds 2 weken een pacemaker. Maar ik vind het een heel vervelend gevoel elke keer als ik mijn linkerarm iets naar rechts beweeg.
    Ik voel dan een heel grote “plak” naar rechts “verschuiven”. Is dit normaal, went dit?

    #86253 Reageer
    happylil
    Deelnemer

    Hallo,

    Een pacemaker moet inkapselen en dat heeft tijd nodig. Vergeet niet dat je je linkerarm niet boven je hoofd heft, de leads moeten nog ingroeien in de hartwand.
    Ik heb mijn pacemaker nu een jaar en ik kan nu zeggen dat ie goed vast zit, althans de batterij zelf.
    Helaas heb ik net te horen gekregen dat mijn atriumdraad zich naar binnen heeft gerold, dus het hart in. Zeer zeldzaam maar ik ben de pisang.Moet binnenkort in de revisie.
    Heb jij je een beetje kunnen voorbereiden op de komst van je pacemaker?
    Bij velen komt zo’n hulpmiddel meestal heel onverwacht en daar moet je ook mee “dealen”.
    Dus het verschuiven van de pacemaker is denk ik logisch, zeker als ie onder de huid geplaatst is.
    Als ie onder een spier zit, weet ik niet wat de creteria zijn t.a.v. schuiven.
    Op de site http://www.pacemakerdragers.nl vind je enorm veel informatie, absoluut een aanrader.
    Ik zit ook op dat forum onder de naam ‘Lil”. Ik heb heel veel gehad aan dit forum, er zit ook een pm techneut aan verbonden.
    Ik wens je veel sterkte met de acceptatie van je pacemaker.
    Als je meer wilt weten, hoor ik dat graag!
    Groetjes, Lil

    #86255 Reageer
    zonzoekster
    Deelnemer

    Ik heb die pacemaker natuurlijk nog maar net, en moet er nog echt aan wennen.
    Op vrijdagavond werd ik opgenomen, met spoed, en op zondag morgen kreeg ik al (eerst een uitwendige) pacemaker, en op dinsdag de definitieve.

    Dus geen voorbereidingstijd gehad en weinig vooraf of achteraf over gesproken met een cardioloog of verpleegkundige.

    Ik kreeg gewoon het boekje “pacemaker” van de hartstichting aangereikt en er werd gezegd dat ze een pacemaker moesten inbrengen omdat ze anders het snelle hartritme met de pauze’s daarna van zo’n 6 secondes niet konden corrigeren.

    Dus geen voorbereiding, geen tijd om te wennen, gewoon pats boem.

    Dus ik zit nog vol vragen…..

    Ik ga ook even op het andere forum kijken, bedankt voor de tip.

    #86667 Reageer
    zonzoekster
    Deelnemer

    Vanmorgen ben ik bij de cardioloog geweest.
    Ik heb 6 weken geleden een ablatie gehad en heb nu minder ritmestoornissen dan voor die tijd. Wel voel ik af en toe een “onregelmatigheid/onrust” in mijn hart, maar geen atriumflutter meer.
    Ik heb sinds 19 oktober 2010 een pacemaker.

    Nu vroeg de cardioloog zich ook al af waarom ik eigenlijk die pacemaker destijds gekregen heb in Leeuwarden.
    Wij weten het eigenlijk ook niet, een beetje paniekvoetbal toen geweest?
    In ieder geval, de cardioloog vind ook dat de pacemaker verwijderd mag worden en dat er een apparaatje geimplanteerd zou moeten worden dat de ritmestoornissen langdurig registreert.

    Weet iemand hoe zo’n apparaatje heet en hoe groot het is, hoe dat aangesloten wordt…..

    De pacemaker die ik dus nu heb, daar ligt één van de leads niet goed en registreert niet/of niet goed. Daar kon hij in ieder geval helemaal niets van uitlezen.

    Als ik zo’n apparaatje krijg, krijg je dan weer nieuwe leads? worden de oude verwijderd? hoe gaat dat? doen ze dat in alle ziekenhuizen?
    Wie kan mij meer vertellen?

    Ik heb 21 maart een afspraak met mijn eigen cardioloog en de “ablatie-cardioloog” stuurt hem een brief met de aanbevelingen.

    #90647 Reageer
    dory
    Deelnemer

    hallo
    ik heb sinds 10-12-2013 een pacemaker
    en zag in uw bericht dat het draadje niet goed zit
    daar twijfelen ze bij mij ook over
    heb sinds dat ik hem heb iedere keer een gevoel of hij klinkt in mijn hart voel dat erg goed
    en vraag is of u dat ook heeft
    het is zeker niet mijn hartslag
    ze denken dat het draadje te ver in het hart ligt
    groeten dory

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Reactie #90647 in voelen, last hebben van de pacemaker
Je informatie: