default-header

Vitamine K2 vermindert aderverkalking

Home Forums Vitamines Vitamine K2 vermindert aderverkalking

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 54)
  • Auteur
    Berichten
  • #85973 Reageer
    nog een Corien
    Deelnemer

    Bedankt Lisa, ik blijf dit onderwerp volgen!

    Corien

    #87570 Reageer
    Lisa
    Gast

    http://blog.trackyourplaque.com/2011/02/the-formula-for-aortic-valve-disease.html

    Allerlei informatie over vitamine K2 (wel in het Engels) op de track-your-plaque-blog van cardioloog Dr William Davis (VS).

    Een artikeltje heet:
    The formula for aortic valve disease?
    (dat zou dan zijn: vitamine D en K2, en geen calcium supplement nemen).

    Het is niet bedoeld als advies voor iedereen, maar als een voorbeeld van iemand die zijn aortaklep stenose (klepvernauwing) verminderde met supplementen……toch mooi 🙂

    Groetjes,
    Lisa.

    #89381 Reageer
    Lisa
    Gast

    [quote]Update Vitamine K2

    Nederlands onderzoek suggereert dat de meeste mensen een subklinisch tekort aan vitamine K (met name vitamine K2) hebben.(1)
    Vitamine K1 wordt hoofdzakelijk door de lever opgenomen en zorgt voor activering van stollingsfactoren, terwijl vitamine K2 ook elders in het lichaam (zoals in de vaatwand) actief is.

    Een langdurige vitamine K(2)-insufficiëntie is waarschijnlijk een risicofactor voor leeftijdsgerelateerde (degeneratieve) ziekten waaronder osteoporose, hart- en vaatziekten en kanker.(1,2)[/quote]

    Verder lezen kan hier bij orthokennis.nl:
    http://www.orthokennis.nl/ResearchItem.asp?IDResearch=74

    #89434 Reageer
    Dittie
    Deelnemer

    Hallo Lisa,

    Mijn stollingswaarde is sinds een 3 tal weken 1,9, ik prik nu dus iedere week en telkens worden de acenocoumarol tabletten verhoogd. Door jou artikelen te lezen denk ik dat het komt omdat ik sinds kort weer mariadistel slik. Mariadistel werkt op de gal en de lever.
    Ik laat die vanaf vandaag maar staan en kijk wat de tabletten doen, omdat ik dinsdag as weer moet prikken. Als de waarde dan hoger is, kan het zijn dat het toch aan de mariadistel ligt. Verder is mij gezegd dat ginkgo en ginseng de stollingswaarde verminderen. Misschien moet ik die maar alleen slikken, ik slikte die in combinatie met de mariadistel en ook met spirulina. Of spirulina invloed op de stollingswaarde heeft weet ik niet, zal ik navragen. Ik slik deze voor meer energie, want die is sinds de operatie ( 2jaar geleden) tot het minimum gezakt. 🙁 (nee, hoor gaat met ups en downs).
    De vraag is alleen: is het de overgang, de naweeen van de operatie of wat anders?
    Maar goed, ik ben benieuwd met de prikuitslag van as dinsdag.

    Groetjes Edith

    #91292 Reageer
    Lisa
    Gast
    #91293 Reageer
    Lisa
    Gast
    #91308 Reageer
    Marion58
    Deelnemer

    Hoi Lisa,

    Dank voor deze link 🙂
    Het is prettig om te horen dat de medische wereld steeds meer kijkt naar de werking van vitamines e.d.

    In verband met mijn steunhart (kijk voor info op LVAD.nl), moet ik heel voorzichtig zijn met het eventueel verstoren van mijn bloedverdunning (stolsels is een complicatie die ik niet moet willen!).
    Na mijn laatste operatie ben ik weer langzaam begonnen met het opbouwen van mijn supplementen en als laatste heb ik de K2 weer toegevoegd.

    Bij de toevoeging van elke supplement waarvan ik weet dat het invloed heeft op de INR, prik ik (thuis) elke 2 dagen om te controleren of mijn bloedverdunning goed op peil blijft.
    Naast de K2 hebben ook Q10, Carnitene, cranberry, visolie, vitamine E en wellicht meerdere supplementen invloed op de INR. Bij elk supplement even googlen op ‘naam + bloedverdunning’, dan weet je al snel weer meer!
    Ik heb gemerkt dat de invloed van (45 mcg.) K2 niet groter is dan de andere middelen, dus wat dat betreft is het redelijk veilig om te nemen.

    Is de bloedverdunning weer op het goede niveau, is het wel belangrijk om heel therapietrouw te zijn.
    Met andere woorden, neem elke dag trouw de supplementen in die je opgebouwd hebt, zodat er in de bloedverdunning geen verstoring komt.

    Bij ziekenhuisopname wordt de INR over het algemeen elke dag geprikt. Is het mogelijk om dan ook de supplementen te blijven slikken heeft dat de voorkeur. Lukt dat niet, na thuiskomst weer even extra opletten!

    Hartelijke groeten,
    Marion.

    #91309 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Als je gezond eet krijg je al die stoffen op een natuurlijke wijze binnen, alles wat je extra slikt gaat toch in de pot.
    En sorry voor deze opmerking, maar wat heeft het gebracht, je bent doodziek.
    Je bent gelukkig wel zo verstandig om in de gaten te houden wat voor effect het op je echte medicijnen heeft.

    #91310 Reageer
    Marion58
    Deelnemer

    Hallo Jacob,

    Vanaf het moment dat ik hoorde dat mijn hart ziek was, 10 jaar geleden, ben ik mij gaan verdiepen in de verschillende mogelijkheden om mijn hart, maar ook de rest van mijn lichaam zo gezond mogelijk te maken en houden.

    Eén van deze mogelijkheden is het gebruik van extra voedingsstoffen.
    Alles wat ik doe en neem, verdiep ik mij in, denk ik goed over na en neem het beste dat ik vinden kan.
    Daarnaast kijk ik naar de stoffen die ik noodgedwongen moet nemen, de medicijnen, en houd rekening met wisselwerkingen.
    Dit alles doe ik om mijn hart te ontlasten en zo goed mogelijk te beschermen, tenslotte is dat het enige orgaan in mij dat ziek is!
    Ik ben er van overtuigd dat dit alles mijn leven gered heeft en het voor mij nu mogelijk is met een LVAD door te kunnen leven met een goede kwaliteit van leven. Ik voel mij allerminst ‘doodziek’!

    Dat heeft het mij gebracht!

    Het is beter je eerst ergens in te verdiepen voordat je dit soort uitspraken doet!

    #91311 Reageer

    LS,

    Ik zou maar oppassen met vitamine K want het is niet voor niets dat je als hartpatiënt vaak antistolling (sintrom e.d.) krijgt en dat is juist een K antagonist. Het laatste wat je wil is bloedstolling provoceren. Ik denk dat je de instelling van de medicijnen kan verstoren met vitamine k. Q10 is nooit bewezen, als dat echt zou helpen zouden artsen dat ook wel voorschrijven. Wat wel bewezen is, is vitamine b complex in hoge dosering. Dat krijg je in het ziekenhuis soms ook.

    Groet,

    Ditendat

    #91312 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Ik ben allergisch voor dat alternatieve gedoe, vertrouw liever op de reguliere medische wetenschap.
    Je krijgt me toch niet om, want ik ben ook nog eens een nuchtere groninger 🙂

    #91313 Reageer

    Ben ik het eens met je eens Jacob 🙂

    #91314 Reageer

    Weet je wat wel goed is? Je medicijnen trouw op tijd in nemen. En gewoon een half uurtje (hard)lopen per dag als het kan. En gewoon gezond eten. En 2 borrels per dag nemen. En niet teveel nadenken over je hartkwaal. Gewoon doorleven en lekker genieten op zijn tijd. Bij mij werkt dat het beste.

    #91315 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Marion,

    Het is duidelijk dat je heel bewust met je gezondheid bezig bent. Je hebt een balans gevonden in de reguliere medicatie i.c.m. supplementen. Jammer dat er gesuggereerd wordt dat je niet goed bezig bent. Ik heb je profiel bekeken en begrijp dat je van heel ver bent gekomen en dat het nu met je steunhart goed gaat, zo goed dat je niet meer actief op de transplantatie lijst staat. Ik hoop dat een transplantatie nog heel lang uitgesteld kan worden.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #91318 Reageer
    Marion58
    Deelnemer

    Hallo Annemarie,

    Dank voor je feedback!
    Als ik de reacties bekijk, weet ik ook weer waarom ik voorzichtig ben met vertellen hoe ik het doe…
    Mijn idee was om uit te leggen dat het juist zo belangrijk is om consequent om te gaan met de middelen die je neemt vooral om de bloedverdunning niet te verstoren.
    Gelukkig zijn er ook nog mensen in dit forum die eerst lezen en nadenken voordat er gereageerd wordt.
    Nogmaals dank,

    Hartegroet terug,
    Marion.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 54)
Reageer op: Reactie #85973 in Vitamine K2 vermindert aderverkalking
Je informatie: