default-header

Vitamine C gebrek is een risicofactor voor hartinfarct

Home Forums Hartinfarct Vitamine C gebrek is een risicofactor voor hartinfarct

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #79351 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    In een Finse studie uit 1997 bleek: van mannen met VITAMINE C gebrek kreeg 14,2 % een hartaanval, bij de mannen zonder C gebrek was dat 3,8 %.

    A study, [i]Vitamin C Deficiency and Risk of Myocardial Infarction (Heart Attack)[/i] was published in the March 1997 issue of the [i]British Medical Journal. [/i]
    The Aceology Medical Review states this conclusion:

    This study looked at the association between blood vitamin C concentration and risk of heart attack in 1605 men from eastern Finland who did not have evidence of coronary artery disease on exercise testing between 1984 and 1989.

    Seventy of the men had a fatal or a non-fatal heart attack between 1984 and 1992. Among men with the vitamin C deficiency 13.2% had a heart attack compared to 3.8% in those who were not deficient in Vitamin C.

    This study concludes that vitamin C deficiency may be a risk factor for coronary artery disease and heart attack.

    #86049 Reageer
    Patrice
    Gast

    En teveel aan vitamine C in combinatie met te weinig drinken geeft weer verhoogde kans op nierstenen (bij mannen schijnt in verhoogde mate) ….. en zo blijven we aan de gang.
    Dat van die vitamine C is me ooit in de verpleging verteld in 1979 in de vorige eeuw. Sindsdien gebruik ik daar 2000 mg per dag van. Niet dat het hartinfarcten tegenhoudt: 4 in 5 jaar, de laatste anderhalve week geleden, ik weet het niet… kan er niks zinnigs van zeggen eigenlijk.

    #86051 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Patrice schrijft:
    [quote]En teveel aan vitamine C in combinatie met te weinig drinken geeft weer verhoogde kans op nierstenen (bij mannen schijnt in verhoogde mate) ….. en zo blijven we aan de gang. [/quote]

    Dat is een fabel.

    #86052 Reageer
    Patrice
    Gast

    [i]Tevens kunnen sommige antioxidanten ook dienen als pro-oxidant. Vitamine C zal bij iemand die problemen heeft met de opslag van ijzer werken als pro-oxidant in plaats van anti-oxidant! Een ander nadeel van vitamine C is dat het in grote hoeveelheden het ontstaan van nierstenen bevordert. Vitamine C remt namelijk de opname van koper. Het koper hoopt zich vervolgens op in de nieren, waar het reageert met andere stoffen waaruit kristallen (nierstenen) ontstaan. De kans op het ontstaan van nierstenen is het grootst bij mensen die al eerder nierstenen hebben gehad.

    [/i]

    van de orthomoleculaire voedingsdeskundige…..
    zullen we ophouden de indruk te wekken dat het net lijkt of je deskundige bent in de voedingssupplementen en alternatieve geneeswijzen/homeopathie…..

    #86054 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Patrice schrijft:
    [quote][i]Tevens kunnen sommige antioxidanten ook dienen als pro-oxidant. Vitamine C zal bij iemand die problemen heeft met de opslag van ijzer werken als pro-oxidant in plaats van anti-oxidant! Een ander nadeel van vitamine C is dat het in grote hoeveelheden het ontstaan van nierstenen bevordert. Vitamine C remt namelijk de opname van koper. Het koper hoopt zich vervolgens op in de nieren, waar het reageert met andere stoffen waaruit kristallen (nierstenen) ontstaan. De kans op het ontstaan van nierstenen is het grootst bij mensen die al eerder nierstenen hebben gehad. [/quote]

    Dit houdt ook bij nader onderzoek geen stand (zoek het zelf op, of laat je deskundige het nazoeken in orhomoleculaire berichten, moet zo te vinden zijn)

    [/i]

    [quote]zullen we ophouden de indruk te wekken dat het net lijkt of je deskundige bent in de voedingssupplementen en alternatieve geneeswijzen/homeopathie…..[/quote]

    We??? Ja ik hou op, met reageren op jouw onbegrijpelijke aanvallen …..

    #86055 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Patrice schrijft:
    [quote]
    Dat van die vitamine C is me ooit in de verpleging verteld in 1979 in de vorige eeuw. Sindsdien gebruik ik daar 2000 mg per dag van. Niet dat het hartinfarcten tegenhoudt: 4 in 5 jaar, de laatste anderhalve week geleden, ik weet het niet… kan er niks zinnigs van zeggen eigenlijk.[/quote]

    Toch nog even een reactie… net overheen gelezen…. sorry voor je dat je pas geleden alweer een infarct hebt gehad, je vierde infarct al in een paar jaar tijd.
    Je Vitamine C (zonder magnesium waarschijnlijk) hielp dus niet zeg je…. maar al je medicijnen sinda het eerste infarct hebben duidelijk ook geen nieuwe infarcten kunnen voorkomen!.

    Al met al bezien…. ik begrijp je frustratie nu beter… sterkte en beterschap

    Groet, Lisa

    #86056 Reageer
    Patrice
    Gast

    Beste Lisa,

    ik heb je via een privebericht al uitleg gegeven.
    En een aangeboren afwijking krijg ik ook niet weg met magnesium.
    Voor zover maar even de discussie. Wij komen er samen niet uit denk ik.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Reactie #86054 in Vitamine C gebrek is een risicofactor voor hartinfarct
Je informatie: