default-header

vierslippige aortaklep (Quadricuspide aortaklep)

Home Forums Hartkleppen vierslippige aortaklep (Quadricuspide aortaklep)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #80686 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo, Ik ben Michael 37 en altijd gezond geweest. Vorige maand hebt ik een herseninfarct gehad in de kleine hersenen links. Gelukkig nu een maand later gaat het met mijn linker kant weer 'goed' Ik heb verschillende onderzoeken gehad en met de slokdarmecho van mijn hart hebben ze geconstateerd dat ik een vierslippige aortaklep heb (Quadricuspide aortaklep). Dit is zeer zeldzaam vertelde ze me en er is mij verteld dat dit niets met mijn herseninfarct heeft te maken en het een toeval treven is dat ze het hebben gevonden. Ik moet over 5 jaar een afspraak maken om het na te laten kijken omdat het op later leeftijd misschien voor problemen zorg.  Nu hebt ik natuurlijk zelf gezocht naar informatie maar omdat het zo zeldzaam is vind ik er weinig over en veel enge dingen. Ik begrijp dat ik 75% kans heb op klachten rond de 50 of 60 jaar oud en veel mensen dan nieuwe hart kleppen nodig hebben. Ook heb ik wel paar Engelse artikelen gevonden die een verband leggen tussen een herseninfarct een vierslippige aortaklep maar niet echt duidelijk allemaal. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar waar ik informatie kan vinden en hoe ik kan merken dat er misschien iets mis aan het gaan is met mijn hart. Ik ben in behandeling in het Erasmus in Rotterdam en het zijn daar echt wel heel goede artsen alleen ze communiceren niet echt veel met de patiënt. telefonisch uitslag van mijn hart gekregen maar zit nu dus met veel vragen. Misschien zijn hier mensen die er iets over weten of het misschien zelf ook hebben

    #93689 Reageer
    Hartgenoten
    Gast

    Hallo Michael,

     

    Een vierslippige hartklep komt inderdaad niet zo vaak voor, maar wordt ook vaak in beginsel ( net als bij u) bij toeval ontdekt.

    De kans dat bij het ouder worden de klep gaat lekken is inderdaad aanwezig en de arts zal dan moeten bekijken of medicatie voldoende is of dat er een nieuwe klep geplaatst moet worden. Dit kan een biologische of een mechanische klep zijn.

    Ik kan me voorstellen dat u geschrokken bent na deze diagnose, maar het is niet levensbedreigend en er kan nog van alles aan gedaan worden. Als u zich ongerust maken kunt u ook vragen of u misschien een maal per jaar op controle kunt komen, of u maakt een afspraak met uw huisarts voor controle.

    Bij medische of tandheelkundige ingrepen zult u wel  antibiotica moeten gebruiken, het is dus verstandig om dit door te geven aan uw tandarts en/of andere behandelaren.

     

    Anneliese Wijers-Barten

     

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Reactie #93689 in vierslippige aortaklep (Quadricuspide aortaklep)
Je informatie: