default-header

Vervanging pacemaker

Home Forums Pacemaker Vervanging pacemaker

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #79007 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal,

    Vanochtend op controle te horen gekregen dat ik waarschijnlijk binnen een week en zeker binnen 3 weken een nieuwe pacemaker krijg.

    Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand een website met info hierover. Zou graag willen weten hoe het was.
    Op 1 of andere manier toch best zenuwachtig hiervoor.

    Hoor graag reacties.

    Groeten,

    Arie van der Kuil

    #84223 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Hoi Arie,

    Logisch dat je zenuwachtig bent. Heb al 7 keer een nieuwe pacemaker gekregen en ben ook nog steeds een beetje zenuwachtig.
    Je komt op een smal bed te liggen. Dan een infuus, soms krijg je deze al op de afdeling, en een praatje waarin alles uitgelegd wordt wat ze gaan doen. Dan wordt een gedeelte waar je pm komt verdoofd.. Kan een beetje pijnlijk zijn, hoeft niet.
    Dan maakt de chirurg het oude litteken open, haalt de oude pm eruit, dit moet wel met een beetje kracht gebeuren omdat de pm natuurlijk vast gaat zitten aan de huid, maar dit doet absoluut geen pijn,voel je wel wat, geven ze je echt wel extra verdoving. Dan komt de nieuwe pm in de pocket. De draad of draden van de oude pm worden losgeschroefd en weer vastgeschroefd aan de nieuwe pm. Hechten en dat was het in het kort. En na de operatie, de een stapt zo weer uit bed en de ander voelt zich helemaal beurs. Maar je hebt al een pm dus dan weet je waarschijlijk nog wel van de vorige keer hoe je je voelde na de operatie.
    Wanneer je de oproep krijgt ontvang je vast een brochure waarin alles ook duidelijk wordt uitgelegd.
    Wanneer ik moeite heb met mijn pacemaker vanwege de operaties en andere (kleine ongemakken) denk ik vaak: Stel dat er geen pacemakers waren, dan had je geen kinderen gehad, geen leuke vriend, geen vakanties, geen hobby’s enz. enz.
    Dan denk ik: Oke, gaan met die banaan!!
    Hoop dat je straks zegt:Was dat nou alles?
    Sterkte en laat je even weten hoe het gegaan is?

    groeten,
    Anna Ellis

    #84225 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Duidelijk verhaal Anna Ellis, en bedankt.
    Ook voor mij goed om te weten hoe zulks gaat. Ik moet morgen weer naar de pm-technicus voor een controle. Normaal gesproken om het jaar nu, maar ingelaste check-up vanwege veranderde medicijnen. Om te bezien of andere effecten merkbaar zijn.
    Ik woon op 5km afstand dus fluitje van een cent. Kost me weinig tijd. Is een binnenstads- ziekenhuis dus ook nog makkelijk te combineren met Andere boodschapjes.

    Vraagje; je hebt de 7e al! , hoe lang gemiddeld gebruikt ? Ik neem aan geen 9 jaar zoals Arie. Waren daar speciale redenen voor? Of waren de oude, te snel uit de mode (haha) :woohoo:
    We moeten wel bij de tijd blijven natuurlijk, een overjarig model kan echt niet meer in deze tijd.

    Ik hoor graag, ook van Arie: draadloos ? zei je !
    ik ben benieuwd.

    Theo

    #84226 Reageer
    anna ellis
    Gast

    😆 Hoi Theo,

    Waar heb je gelezen dat er een draadloze pm bestaat? Hoe moet de energie vanuit de batterij dan in je hart komen? Een apparaat werkt toch ook niet voordat je stekker in een stopcontact hebt gestopt ? Er moet wel een geleiding zijn. Er zijn pm met 1,2 en 3 draden. Ik weet niet meer hoeveel pm ik inmiddels heb gehad. Heb 1 keer een gebroken draad gehad. Krijg je een beetje raar gevoel in je borst wat naar je hoofd stijgt en er via je oren er uit ploft. Het lijkt mij een beetje het idee van een opvlieger).Kan geen kwaad je moet gewoon op een oproep wachten voor een nieuwe draad. Gaat net zo als bij de pm.
    Verder ben ik 3 keer geopereerd omdat de pm verzakt was. Zit ie niet meer op de orginele plaats maar zakt door de pocket heen. Vaak ongeveer 3 cm. Ik heb er bijna elke keer last van maar laat me er niet meer aan opereren. Kan toch geen kwaad. Je krijgt wel steeds een nieuwe incisie bij de verzakking. Officeel heet dat een decubitus. 1 keer heb ik een lekke pm gehad. Was wel lachen, gingen de stroomstootjes mijn linkerarm in waardoor mijn arm bleef schokken net als je hartslag. Leuk wanneer je naast iemand in de bus zit. Kijken ze aan van:Wat wil dat mens? Zelf moest ik er altij wel om lachen.Wanneer bij problemen de pm bijna leeg was kreeg ik nieuwe zo niet werd de oude gewoon opnieuw in geplaatst.
    Nu moet je niet schrikken, dit is allemaal gebeurd in het begin dat ik een pm had.
    Toen waren ze veel groter en zwaarder waardoor de kans op een decubitus veel groter is. En de draad die zat er al meer dan 14 jaar in. Op den duur is alles een keer aan vervanging toe. Wist je trouwens dat wanneer je draden aan vervanging toe zijn de oude gewoon blijven zitten?
    Toen ik de hartcatheterisatie kreeg moesten ze ook even naar de kransslagader kijken. De chirurg schrok: Hij zei: Wat heb jij belachelijk veel draad in je borstkast zitten kan de kransslagader haast niet meer zien. Heb hier nog een leuke foto van gekregen.
    2002 heb ik mijn laatste pm gekregen. De pm daarvoor is heb ik 7 jaar gehad. Ze zeggen al bijna 2 jaar dat de pm die ik nu heb bijna leeg is???????? Ik zie het wel.
    Stel dat ik wel een nieuwe hartklep krijg kunnen ze pm gelijk maar even meenemenI
    Ik heb wel gezegd dat ik deze keer graag een rode pm wil en moet ik nieuwe draden? graag 1 witte en 1 blauwe.:lol: Nog even voor alle duidelijkheid, de technische problemen die ik had zijn wel meer dan 15 geleden hoor! De eerste pm is van 1959 net als ik.
    Wanneer je na gaat 7 keer geopereerd in 30 jaar? Mag ik niet klagen toch?
    Vraagje aan jou: Hoef jij maar 1xper jaar naar pmc? Ik heb zo vreselijk vaak gezeurd om wat minder vaak naar pmc te gaan. Nee, het moet ieder half jaar. En ik heb zelfs geen medicijnen die te maken hebben met m’n pm. Zal het aan het ziekenhuis liggen? Ieder z’n eigen regels?
    Arie heeft geluk 9 jaar is wel erg lang voor een pm.Heb ik nog nooit gehoord dat iemand zo lang met een pm doet.
    Genoeg info??? Anders hoor ik het wel.

    groeten,

    Anna Ellis

    #84227 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Ja, moet je wel goed lezen Anna Ellis, het stond er toch echt,
    maar ik vroeg het aan Arie,

    (bericht 4589 wel of geen PM bij hartslag 35)
    “Heb hem nu 9 jaar en wordt voor het eerst vervangen, krijg ook een draadloze”

    je bent nooit te oud om te leren, nietwaar?

    verder met verbazing jouw verdere verhaal gelezen, ja als je al zo vaak “iets” gehad hebt met je pm, zou ik zeggen: ga nog maar vaker voor controle. 😆
    Als antwoord op jouw vraag kan ik bevestigen dat bij de voorlaatste controle inderdaad de volgende afspraak was vastgelegd voor over een jaar.
    Maar ik heb mijn pm nog geen 2 jaar, dus waar praat ik over.

    #84228 Reageer
    Arie2c
    Deelnemer

    Voor de duidelijkheid, hij heeft wel draden maar informatie uitlezen gaat draadloos

    Ben gevraagd voor een proef hiermee. Weet er het fijne niet van maar dit van de week nog horen aangezien ze binnen een paar dagen willen opereren.

    Bedankt voor de info, ben benieuwd allemaal.

    Wel een verhaal zeg van jou, Anna, poeh is aardig wat.

    #84229 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Hoi Arie,

    Omdat het voor jou allemaal nieuw is vindt je het nogal wat. Het heeft mij 2 jaar gekost om alles te accepteren zoals het is.Ik blijf gewoon denkenDankzij mijn pacemaker kan ik alles nog en wanneer er af en toe een technisch mankement is neem ik dit voor lief.
    Let maar op als jij 30 jaar verder bent denk je vast net zo.
    Veel sterkte met de operatie en wil je nog wat weten vraag maar gerust.

    groeten,
    Anna Ellis

    #84230 Reageer
    Arie2c
    Deelnemer

    Anna,

    Klopt, draden blijven zitten. Weet er het fijne niet van, kreeg het vanochtend effe vlug te horen. Informatie en tijdstip operatie zou ik spoedig krijgen.

    #84232 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Ben erg nieuwschierig naar het draadloos uitlezen. Dat is voor mij nieuw. Als je hier iets meer over weet wil je het me dan vertellen?

    #84233 Reageer
    Arie2c
    Deelnemer

    Zal ik doen

    #84236 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Hoi Arie,
    Ik las op je profiel dat je pm een regeeerde bij een winkelpoortje. Wat voelde je dan?
    En gaat hij zichzelf dan resetten of moet je daarvoor naar het ziekenhuis?
    Wanneer je hoofd er niet naar staat, vanwege de komende operatie, moet je gewoon niet antwoorden hoor! Maar ik heb het zelf nog nooit gehad en was altijd wel benieuwd wat er dan gebeurd.

    groeten,
    Anna Ellis

    #84239 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hallo Arie,

    Is het soms een ICD die jij hebt ?
    Want die zijn op afstand uitleesbaar en gaan langer mee,
    omdat ze niet constant aktief zijn.

    Theo

    #84241 Reageer
    Arie2c
    Deelnemer

    Hoi Theo,

    Het is echt een pacemaker, er is bij nooit gesproken over een icd.

    Zodra ik meer weet, dan zal ik het hier posten. (heb ik beloofd aan Anna Ellis)

    groeten,

    Arie

    #84296 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Goed nieuws!
    Er zijn nu pacemakers waarmee je door de MRI scan kunt. Op korte termijn moet ik weer naar pm controle. Ga gelijk vragen of ik voor zo’n pm in aanmerking kom. Mogen ze de oude er gelijk uit halen en zo’n nieuwe pm geven. Kan ik gelijk door de MRI en weet iedereen wat mij nou eigenlijk mankeert. Komt er eindelijk een einde aan 3 jaar wachten en onderzoeken. Hoop toch zo dat het kan!

    #84298 Reageer
    Arie2c
    Deelnemer

    Hey,

    Dat zou goed nieuws voor je zijn dan. Ik wordt volgende woensdag geopereerd en krijg dan een nieuwe. Zal eens vragen of dat er zo een is.

    Kunnen ze er niet gelijk 1 met bluetooth uitvinden ofzo, gelijk altijd muziek bij me.

    Zodra ik meer weet laat ik het hier horen.

    Groeten,

    Arie

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
Reageer op: Reactie #84239 in Vervanging pacemaker
Je informatie: