default-header

Verre reizen

Home Forums Reizen Verre reizen

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 86)
  • Auteur
    Berichten
  • #83062 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Het is altijd leuk de plannen van andere mensen te lezen. Dat geeft je weer ideeën, waardoor je misschien ergens anders terecht zult komen dan waar je in eerste instantie aan dacht.
    Mijn vakantie is voorlopig uitgesteld tot september. Maar eerlijk gezegd vind ik dat wel goed. Dan heb ik het iets rustiger, dus zal er dan des te meer van kunnen genieten. Zit nu te denken aan Zuid-Afrika, Canada of de Dominicaanse Republiek. Ben benieuwd wat er allemaal nog bij zal komen. 😉

    Voorlopig zal ik het moeten doen met een paar weekendjes weg:
    Februari: Westkapelle (Zeeland)
    Maart: Noorden van Limburg (ben even de plaatsnaam kwijt)
    April: Parijs
    Eigenlijk is het idee van ver heel subjectief. Deze plaatsen zijn qua afstand niet ver, maar aangezien ik ze in de file af zal moeten leggen, zullen ze dan verder lijken dan ooit. 😉

    #83072 Reageer
    Marly
    Gast

    Hahahah ja je hebt gelijk, dan zullen de afstanden verder lijken dan ooit 😛 Maar weekendjes weg zijn altijd leuk!:) Dan heb je toch altijd het gevoel dat je ff lekker weg bent geweest he. Daardoor krijg je altijd meteen een vakantiegevoel 🙂

    #83092 Reageer
    Philicia
    Deelnemer

    Weekendje weg is idd ook al leuk, in het land of net er buiten… je hebt toch weer even een ontspanning er ff op uit geweest.

    Parijs is ook heel leuk, en telkens zie je er toch weer iets anders, heerlijk zo’n grote stad!

    B)

    #83363 Reageer
    evaros
    Deelnemer

    En heeft er al iemand een leuke vakantie in het vooruitzicht… voorjaar of zomer…. ik zelf nog niet… denk ook niet dat het wat gaat worden dit jaar…

    #83480 Reageer

    ik vertrek met Koninginnedag voor 4 dagen naar Rome, samen met mijn man en een stel vrienden, het is de tweede keer dat ik naar Rome ga, de vorige keer was net toen de paus gestorven was en konden we in Vaticaanstad verschillende dingen niet bezoeken, alhoewel er op hetplein voor de St. Pieter wel een heel aparte sfeer hing, allemaal zenuwachtige paters en nonnetjes, de complete wereldpers, de hele top van de politiemacht etc., we zaten net in het vliegtuig terug naar huis toen beknd werd gemaakt dat er een nieuwe paus gekozen was.
    Verder is Rome een prachtige stad, maar ik vind heel Italië geweldig, de merengebieden, de Adriatische kust, de Bloemenriviera en niet te vergeten Toscane, tot nu toe een van de mooiste streken in Europa die ik ooit gezien heb. Daarom gaan we van de zomer er nog een keertje naar toe en hopen dan ook het eiland Elba te bezoeken.

    #83481 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Anneliese,

    Ik wens jullie heel veel plezier op deze reis. Geniet er van. Dat zal wel lukken denk ik.

    Als ik jouw beschrijving zo lees, krijg ik ook weer de kriebels om hier naar toe te gaan.

    En we horen na je terugkomst natuurlijk graag over je ervaringen.

    groeten,

    Theo

    #83486 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Ik krijg er ook helemaal de vakantiekriebels van 😛
    Ik heb weer eens een paar dagen vrij, heerlijk, maar toch moet er nog zoveel gebeuren.
    haha.

    Wie heeft intussen al definitief een (mei- of zomer-) vakantie geboekt?


    @Nicc
    , hoe waren de weekendjes weg? Viel de file nog een beetje mee?

    #83489 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Zo… eindelijk heb ik de knoop doorgehakt! In september ga ik samen met een vriendin twee weken naar Cyprus. Haha, daar hebben we nog best lang over gedaan. Er zijn nog zoveel dingen die we willen zien en er zijn zoveel mooie landen in de wereld… Maar Cyprus kwam ons op dit moment het beste uit.
    Ik heb namelijk net een huisje gekocht in Zeist (vandaar ook dat ik even afwezig was… ;)) en daardoor is een lange reis door verre landen even uitgesloten. Maar wat mij betreft is het het duidelijk waard. En mijn vriendin heeft gewoon niet meer vakantiedagen.
    Maar is er wel eens iemand naar Cyprus geweest?


    @Job
    , de weekendjes waren erg gezellig. Gelukkig hebben we beiden keren echt heerlijk weer gehad (een vriendin is in maart zelfs nog gaan zwemmen in de Noordzee) en de file viel gelukkig wel mee.
    Zo’n weekendje weg geeft je echt het idee dat je er even helemaal tussenuit bent geweest, terwijl je eigenlijk maar een paar dagen weg bent. Heerlijk! 🙂

    #83493 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Nicc schrijft:
    [quote]
    Zo’n weekendje weg geeft je echt het idee dat je er even helemaal tussenuit bent geweest, terwijl je eigenlijk maar een paar dagen weg bent. Heerlijk! :)[/quote]

    Klopt helemaal wat je zegt; dit jaar nog geen reis gepland (eerst maar eens zien dat mijn rug weer beter wordt) maar toen het de laatste paar weekjes weer wat beter ging, ben ik weer meegeweest met de wandeltochtjes van onze wandelvrienden. Dat wil zij zeggen, zij lopen de tocht en ik vermaak me prima tot ze terugkomen. Daarna altijd een gezellige na-zit – de après-walk zullen we maar zeggen – met een etentje, of een terras, of gezellig bij iemand van ons thuis. Vorige week wandeltocht over en om de Keukenhof, gisteren de Veluwezoomtocht in Brummen. Voorheen liep ik daar de 40km met gemak binnen de 7 uur; gisteren over 5km 2 uur gedaan, met veel moeite en 2 rustpauzes.
    Komende week de Bloesemtocht in Geldermalsen; mijn vrouw en vrienden genieten van de omgeving, ik van de gezelligheid, de shantykoren en alles er om heen. Het alternatief is thuiszitten, en op deze manier ben je er echt even uit.
    Je moet er iets van maken.

    #83494 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Vorig jaar onze reis naar Amorgos. Behorend tot de Cycladen, een Griekse einlandengroep in de Egeïsche Zee. Als ik terugkijk en ik lees zo de bedenkingen van sommigen onder ons, tegen verre bestemmingen, dan denk ik eigenlijk heb ik daar toen helemaal niet zo bij stil gestaan. Ik bedoel, dat je onderweg iets kan gebeuren, medische hulp benodigd etc.

    Amorgos is een schitterend eiland, hier vind je nog het pure Griekenland. Tot enkele jaren terug, nog geen auto en asfalt, en al helemaal niet de grote hotels of flatgebouwen. Alles gebeurt daar nog ouderwets, huizen worden gebouwd met handwerk en wat opvalt is de totale afwezigheid van grote bouwkranen, machines, of verkeer. Alleen bereikbaar met de veerboot, 8 uur varen, die 1x per week (?) langskomt. Er zal mogelijk wel een lokale dokter zijn, maar nergens iets van een medische post gezien. Ook niet verwacht dit nodig te hebben (dan ga je niet). Mijn vrouw en ik hadden gekozen voor een aktieve wandelvakantie en dat was het ook wel. Elke ochtend vertrokken we (12 personen) onder leiding van een gids; eerst vers brood inslaan, voor een wandeltocht van zo’n 6 uur. Picknicken in een omgeving met immer prachtige panorama’s en sporen van duizendenjaren oude cultuur.

    Je kon je spullen ongehinderd even laten liggen, om verder te wandelen, want – buiten de eigen groep – passeert er toch geen sterveling. Exotische fauna, en dan die grappige klimgeiten natuurlijk op de kliffen. Een 2000 jaaroud klooster, aangeplakt tegen een bergwand en nog steeds in gebruik door enkele monniken. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit alles heeft een diepe ervaring op ons gemaakt.
    Ja, ik had ook vooraf kunnen denken: “nog maar 5 maand na mijn pacemaker implantatie en stel dat….,” maar als je alle veiligheid v/d wereld wenst: de meeste mensen gaan in eigen bed dood.

    #83495 Reageer
    Joop Hendriks
    Deelnemer

    Hallo wandeltheo,

    Leuk om te lezen dat je de Veluwezoomtocht in Brummen hebt gelopen. Ik heb die namelijk ook gelopen maar dan 20 KM. Ook ik heb last van de rug en bovendien door medicijngebruik niet meer in staat de bekende 40KM-tochten te lopen, erg jammer want ik mis elk jaar de Nijmeegse Vierdaagse die ik 8 maal heb gelopen en die ik graag nog een keertje zou willen lopen. Volgend jaar hoef ik nog maar 30KM per dag, dus wie weet!
    Ik vond het een prachtig uitgezet parcours, jammer dat het laatste stuk over de asfalt ging, maar dat zal niet anders kunnen denk ik. Het was maandag erg druk, ongeveer 800 deelnemers, maar het was dan ook prima weer. Volgend jaar ben ik ook weer van de partij.
    Ondanks je handicap ga je 25 of 26 april a.s. ook nog wandelen in Dieren de Zuid-Veluwetocht bij WSV Diderna (start in de korfbalkantine)? Bij redelijk weer ben ik daar ook elk jaar van de partij want dat is een tocht bijna geheel door de bossen!
    Zo’n wandelvakantie zoals je omschreef in Griekenland lijkt mij ook wel wat, maar dan zal ik toch eerst wat aan mijn conditie moeten doen. Maar ja als het weer een beetje goed blijf gaat dat zeker lukken.

    Groetjes Joop.

    #83499 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hallo Joop,

    Da’s ook toevallig; ik heb ook in Nijmegen 8x gelopen. 2 jaar terug voor het laatst de 40km na mijn 1e ritmestoornis (dat verhaal schrijf ik nog wel eens)) en vorig jaar voor het eerst de 4×30 km. Dit jaar sta ik ook ingeschreven maar ik weet nog niet of het wat wordt. Morgen naar de orthopedisch chirurg v.d. uitslag van alle onderzoeken v/d afgelopen tijd.

    Ja, “dankzij” mijn medicijnen, lukte het mij ook al niet meer om mijn oude conditie vast te houden. Die krengen remmen je af; dat horen ze ook te doen, maar op deze manier is het wel dubbel zwaar lopen en tegen de heuvels op gaat al helemaal niet meer. Ik zal mijn cardioloog bij het eerstvolgend bezoek eens vragen naar alternatieven. Maar eerste noodzaak is nu een oplossing voor mijn rug. Deze winter al 2x het wandelen weer opgebouwd naar de 20km, maar ik val telkens terug naar het punt waarop niks meer gaat.
    Komende tochten dus allemaal onzeker. Ik laat het nog wel weten.

    Als je het kunt moet je zeker “Nijmegen” nog eens proberen. Ik vind het nog steeds een geweldig feest ieder jaar. Zet hem op !

    groeten,
    Theo

    #83611 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hoi Nicc,

    – – – Ja een paar berichtjes omlaag (sorry) – – –

    Dus je gaat lekker naar Cyprus! Genieten van de zon, cultuur en veel blauw met wit?
    Leuk om te horen dat je weekendjes weg toch ook echt dat beetje vakantie gevoel hebben gegeven! Dat doen ze bij mij ook altijd. Ben zelf ook net een paar dagen met mijn dame in Brussel geweest. Heerlijk. Even de tijd om op adem te komen.
    Hoe gaat het met de studie?

    Groetjes Job

    #83628 Reageer
    poedeljoep
    Deelnemer

    [color=#0000FF][/color]Regelmatig kom ik in de Oekraine waar ik samen met nog een aantal vrijwilligers projecten ondersteun en begeleid.Twee keer per jaar brengen we een bezoek aan een ziekenhuis, kinderpsychiatrisch ziekenhuis bejaardenhuizen en diverse gezinnen en scholenetc. Een vrijeilligersorganisatie waar je aan begint en er steeds verder in gaat.
    Nu heb ik sinds afgelopen december ritmestoornissen en andere klachten zoals benauwdheid en het gevoel als er een olifant op mijn borst staat. Toen ik mijn huisarts vertelde dat ik weer een reis naar de Oekraine zou en wou gaan ondernemen heeft hij mij dat heel beslist afgeraden.Kan mij er iets bij voorstellen maar het komt wel hard aan ook om dat de situatie niet stabiel is en ik enorm moe ben.Soms wil je meer dan zegt je lichaam nee.
    Tineke (poedeljoep):huh:

    #83630 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Heey Job,

    Het is inderdaad Cyprus geworden vanwege de grote aantrekkingskracht. De zon, zee, stranden, maar vooral ook cultuur. Het is natuurlijk een eiland dat eigenlijk bestaat uit conflict. Verwacht dat het heel indrukwekkend zal zijn. We zullen ook elke dag wel wat gaan doen c.q. bezoeken, want ik ben altijd al te rusteloos geweest om een hele dag te luieren.
    Brussel lijkt me trouwens ook een prima bestemming voor een weekendje weg. Redelijk dichtbij en het schijnt heel gezellig te zijn. Hebben jullie veel van de stad kunnen zien of zijn jullie voornamelijk voor de ontspanning gegaan?

    De studie gaat trouwens best goed. Het is wel iets zwaarder dan verwacht, maar je krijg er wel iets goeds voor terug. En gelukkig is het nog maar een maandje voordat de vakantie begint.
    Maar hoe gaat het verder met jou? Nog steeds zo druk bezig? 😉

    En Tineke,

    Heel indrukwekkend dat je als vrijwilleger zoveel goed werk doet. Ik vind het serieus heel knap dat je het doet. Het lijkt me zowel geestelijk als lichamelijk zwaar, maar ik denk dat je er ook een voldaan gevoel aan overhoudt.
    Maar het is dan helemaal vervelend als je door je lichaam belemmerd wordt om te doen wat je eigenlijk zo graag wilt. Maar wat doet je arts nu om je klachten te verminderen? En zal je in de toekomst het vrijwilligerswerk gewoon weer op kunnen pakken?
    Ik hoop het maar voor je!!

    Groetjes, Nicole

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 86)
Reageer op: Reactie #83486 in Verre reizen
Je informatie: