default-header

Verre reizen

Home Forums Reizen Verre reizen

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 86)
  • Auteur
    Berichten
  • #82977 Reageer

    we zijn wel wat van het item reizen afgeraakt, dit jaar ga ik naar Toscane op vakantie, het had nog heel wat voeten in de aarde voordat we een camping hadden, alles was al volgeboekt (en dat terwijl de meeste mensen in eiigen land vakantie fgaan houden vanwege de kridietcrisis zo zeggen de media!?)
    Een aantal jaren geleden zijn we ook al in Toscane geweest, een prachtige streek, maar nu gaan we zonder kinderen.:P

    #82992 Reageer
    karlijn
    Deelnemer

    Hallo allemaal,

    ik ben nieuw hier… :blush: Vond eindelijk een forum over reizen in combinatie met hartpatienten. Ik wil graag in september 3 maanden door Zuid-Amerika gaan trekken met een vriendin samen. Vraag me alleen af of mn arts dit een goed idee vind. Ik ben vorig jaar geopereerd aan een vernauwing van m’n aorta, daar zit dus een nieuw stukje en afgelopen december hebben ze m’n aortaboog vervangen en heb ik een mechanische hartklep gekregen. Ben nu ah revalideren en dat gaat goed. Maar moet dus vanaf nu wel altijd bloedverdunners en oppassen met onstekingen en koorts e.d. Maar zou zo graag op reis gaan, vroeg me af of er meer mensen zijn die een mechanische hartklep hebben en daardoor dus op moeten passen en ook bloedverdunners gebruiken en verre reizen maken/hebben gemaakt. Dat is nu nog nieuw voor mij en zou daar graag meer over weten, maar je leest op internet weinig over dit soort dingen helaas! Hopelijk kan iemand me wat informatie geven, alvast bedankt! 🙂

    Groetjes, Karlijn

    #82993 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hoi Karlijn, allereerst welkom dan maar! 😀
    Er zijn hier veel jonge reislustige hartpatiënten. Dat kan je bijvoorbeeld hieronder ook lezen.
    Het is natuurlijk altijd een risico om met een aandoening op reis te gaan. Maar je moet natuurlijk altijd doorgaan met leven.
    Ten eerste moet je het gewoon overleggen met jouw arts of het te doen is.
    Daarna zal je de reis heel goed moeten plannen. Rekening houden met ziekenhuizen en toegankelijkheid. 300km van een ziekenhuis te midden van de Jungle is dan niet zo fijn. Dat zou meer dan een dag reizen betekenen. Je zal extra medicijnen mee moeten nemen. Niet alleen je standaard pakketje. Koortsremmers en ontstekingsremmers die gecombineerd kunnen worden met jouw medicamenten.
    Ook is het daar behoorlijk warm en vochtig, dit betekend dat je hart veel moet rondpompen om je lichaam af te koelen. Overdrijven met activiteiten is dan ook niet zo wijs.
    Maar je hebt het zelf in de hand. Calculeer de risico’s goed in. 😉
    Persoonlijk vind ik dat je moet blijven genieten en lekker moet kunnen reizen. Je moet alleen wat meer doordacht op reis.
    Alvast heel veel succes!!

    #82995 Reageer
    evaros
    Deelnemer

    Hey hey, wat leuk ook weer een jong iemand die ons forum ontdekt heeft, mooi!

    Ik hoop dat je hier met lotgenoten het e.e.a. kunt delen, maar dat zal wel lukken denk ik… En veel succes met het plannen van je verre reis, en ’t lijkt me ook geweldig om een tijd door Zuid-Amerika te trekken, dit zal er voor mij dit jaar helaas nog niet inzitten, hoop over een paar jaar wel… Hou ons op de hoogte he ! :silly:

    #83010 Reageer
    Joop Hendriks
    Deelnemer

    Ik zou toch meer kiezen voor Zuid-Afrika. In de Zuid-Amerikaanse landen loop je toch wat meer risico (Colombia-Bolivia-Venezuela), maar dat neemt niet weg dat het zeker de moeite waard is deze landen te bezoeken. Ik houd toch meer van landen zoals Australie, Nieuw-Zeeland en Canada waar ook de medische voorzieningen veel beter zijn en daar moeten we toch ook een beetje op letten, nietwaar? Desalniettemin blijft het toch wel een uitdaging om de zuid-amerikaanse landen te ontdekken! Dus begrijp ik het enthousiasme!

    #83013 Reageer
    karlijn
    Deelnemer

    Zuid-Afrika? Dat lijkt me ook niet zo heel veilig of wel? Is de gezondheidszorg daar goed? Ik wil heel graag naar Argentinie en Brazilie misschien en Paraguay, Chili misschien. In ieder geval was ik niet van plan naar Colombia te gaan, dat lijkt me een onveilig land met de FARC e.d. Ik wil trouwens ook heel graag een keer naar Australie en Nieuw-Zeeland en ik heb nog een oom wonen in Canada, dus dat lijkt me ook zeer de moeite waard. Maar allereerst had ik m’n zinnen gezet op Zuid-Amerika. Ik ben net bij de cardioloog geweest en die raadde het me in ieder geval niet af. Inderdaad wel zorgen dat je redelijk in de buurt bent van medische voorzieningen e.d., maar verder vond ze het geen slecht idee, dus als ik het allemaal een beetje kan plannen en voorzien, dan moet dat wel gaan lukken!

    #83014 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Dat is wel erg leuk, trouwens heel postief om te horen!
    Als ik jou was had ik al bijna mijn koffers gepakt HaHa 😛

    Begin gauw met plannen 😉

    #83019 Reageer
    Joop Hendriks
    Deelnemer

    Hallo Karlijn,

    Als ik mijn reisbureau mag geloven is op dit moment Zuid-Afrika een redelijk veilig land.
    Meestal ga ik met een reisgezelschap en dan loop je toch al minder risico. In Zuid-Afrika zijn de medische voorzieningen redelijk goed, al zijn ze natuurlijk niet zo goed als bij ons hier. Als je een keer naar Nieuw-Zeeland gaat kan ik je er alles over vertellen. Ik ben er vorig jaar geweest en het is tot nu toe het mooiste land wat ik ooit gezien heb, maar er zullen best nog mooiere landen zijn (Canada?), misschien wel in Zuid-Amerika?!
    Mijn vader zei altijd: Ik wil de hele wereld zien als ik gepensioneerd ben, maar verder als Duitsland is hij nooit gekomen want hij stierf door een hartstilstand door longproblemen al op 59-jarige leeftijd. Daarom zeg ik altijd; Als je in de gelegenheid bent: stel het niet uit en ga genieten want van de ene op de andere dag kan je leven drastisch veranderen. Als een cardioloog geen bezwaren heeft vind ik dat een goed teken en kun je de gok wel wagen. Op internet kun je al een hoop informatie vinden maar ook de reisbureau’s kunnen prima inspelen op je plannen. Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Ik wens je vast een hele goede reis en kom gezond terug!!
    Groetjes Joop.

    #83020 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Ik wil je niks ontraden maar;
    een reisbureau wat z’n eigen reizen veilig verklaart vind ik net zo iets als een slager die z’n eigen gemaakte worst goedkeurt.
    Ik kijk liever of er al dan niet een negatief reisadvies is gegeven.
    Kun je vinden op: http://www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/reisadviezen/classificatie/onveilige_gebieden
    Hier lees ik dat voor ZuidAfrika geld een classificatie-3 dat betekent dat er rekening gehouden dient te worden met onveilige gebieden.
    Kijk er even naar en je voorkomt wellicht een boel narigheid.
    Ook ik vind ZuidAfrika schitterend, maar dat vind ik van meer landen.
    Ik wens je veel succes met het uitzoeken verder.

    #83021 Reageer
    karlijn
    Deelnemer

    Hartstikke bedankt voor jullie reacties en tips, daar kan ik zeker wat mee en die site van het ministerie v buitenlandse zaken had ik al wel eens bekeken, is idd heel handig en betrouwbaar waarschijnlijk. Ik zal jullie op de hoogte houden en laten weten waarheen ik ga en wanneer ik vertrek en mocht ik vragen hebben, dan horen jullie het wel 🙂

    Groetjes, Karlijn

    #83031 Reageer
    Joop Hendriks
    Deelnemer

    Hallo wandeltheo,

    In principe heb je gelijk natuurlijk. Echter, ik heb al zoveel jaren via mijn reisbureau (verre) reizen geboekt, dat ik er toch wel van uit mag gaan dat hun advies onderbouwd is. Het zou ook bepaald geen reclame zijn als zou blijken dat dat niet het geval zou zijn. Inderdaad klopt het dat bepaalde gebieden in Zuid-Afrika niet echt veilig zijn, ook dat hebben ze mij verteld. De reis die ik gepland had stond als redelijk veilig aangemerkt. Maar waar in de wereld is het dan echt veilig? Nieuw-Zeeland stond toch altijd bekend als een veilig land alleen moet je oppassen als je daar met een camper op pad gaat!!
    Zoals ik al eerder memoreerde is het reizen met een gezelschap (bv wandelaars) heel erg leuk, maar alleen op pad met een paar vrienden heeft ook wel wat. Zo heb ik een wandelvriend, die al 59 keer de Nijmeegse Vierdaagse heeft gelopen en al heel wat buitenlandse tochten heeft gelopen. Helaas heeft hij door een lekkende hartklep moeten afhaken en kan nog nauwelijks 100 meter lopen. Hij heeft al zijn tochten gedokumenteerd in een aantal albums waar hij nu nog met plezier op terugkijkt.
    Groetjes Joop.

    #83032 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hallo Joop,
    Je hebt helemaal gelijk. Ook in een “veilig” land kun je op een glibberig pad je nek breken en zelfs in je eigen land moet je wel om je heen kijken. Het was dan ook meer bedoeld als: laat je uitvoerig informeren. Niet alleen omtrent de onveilige gebieden, maar ook over de “niet te missen” leuke plekjes, waar je door onbekendheid met het land wellicht zomaar aan voorbij zou kunnen gaan. En daarvoor is deze rubriek heel geschikt. Helaas ken ik dit land niet, maar als ik dit soort reisverhalen lees, krijg ik altijd zoiets van een koorts. Opschieten, want er valt nog zoveel te zien, waar ik nog niet geweest ben. Gelukkig direct gerelativeerd door het simpele feit, dat dit voor een normaal mens toch niet gaat lukken.
    Afgelopen jaar een wandelvakantie gehad op het Griekse eiland Amorgos. Ligt in de Cycladen, nog niet ontdekt door het massatoerisme. Echte rust en een sfeer van duizendjaar oude beschaving. Maar je moet er van houden. Ik heb alle bewondering voor mensen die zoveel jaar de 4-Daagse van Nijmegen hebben gelopen. Ik heb me gisteren net weer ingeschreven, pas voor de 9e keer en hoop het nog een paar jaartjes vol te houden.

    #83037 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    denk bij verre reizen ook tijdig aan je inentingen, sommigen moeten nl al langer van te voren worden gegeven. Op de site van de GGDd kun je dit nalezen.

    #83044 Reageer
    karlijn
    Deelnemer

    Ja inentingen, ik weet het.. dat is ook niet zo simpel als je bloedverdunners gebruikt schijnt. Want dan mogen ze eigenljk niet in je spier spuiten, omdat dan de kans op bloedingen groot is. Ben benieuwd of ze daar een oplossing voor hebben, misschien subcutaan (onder de huid), maar dat kan niet bij alle inentingen geloof ik. Of misschien dat dan mijn bloedverdunners tijdelijk iets omlaag moeten ofzo, dat de kans op bloedingen lager zijn. iemand ervaring mee?

    #83045 Reageer
    Joop Hendriks
    Deelnemer

    Helaas Karlijn heb ik geen ervaring met inentingen zoals door jou omschreven, ik gebruik (nog) geen bloedverdunners. Je eigen huisarts, in ieder geval je apotheek kan daar meer duidelijkheid in geven en wie weet een van onze hartgenoten.
    Snoopy: Bij mijn laatste reis naar China heb ik een DTP-injectie gehad, een injectie tegen hepatitis A (Havrix) en tabletten voor buiktyfus (Vivotif). De eerste 2: een maand voor vertrek en de laatste: 2 dagen voor vertrek. Voor mijn reis naar Nieuw-Zeeland vorig jaar hoefde ik niet te worden ingeent, dus is dat vaak voor elk land weer anders. Voor bepaalde gebieden in Zuid-Afrika bv. zal ik waarschijnlijk ook malaria-tabletten moeten slikken. Het is inderdaad een goed advies om daar vroegtijdig naar te informeren, bedankt!

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 86)
Reageer op: Reactie #83044 in Verre reizen
Je informatie: