default-header

Verre reizen

Home Forums Reizen Verre reizen

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 86)
  • Auteur
    Berichten
  • #82865 Reageer
    Mar666
    Deelnemer

    Hoihoi nicc ^^
    Ik denk niet dat het echt durven is maar gewoon doen. Hiervoor hebben we ook in Belgie gewoond (kwartiertje van Frankrijk vandaan), maar Nieuw Zeeland is natuurlijk wel 1000 keer mooier 🙂
    Maar eerst rondtouren en kijken of we een bestaan kunnen opbouwen daar, en is dat mogelijk….. lekker naar the land of plenty 😉

    #82871 Reageer
    Joop Hendriks
    Deelnemer

    Hallo Mar666,

    Ik ben in Belgie geboren (Geraardsbergen) dus ik weet waar je over praat. Nieuw Zeeland is
    onvoorstelbaar veel mooier en goedkoper!!. Ik denk dat je als hartpatient de gok wel kunt wagen want de medische voorzieningen daar zijn bijna net zo goed als hier in Nederland.
    Bovendien er wordt daar redelijk veel vis gegeten en dat is ook weer goed voor je hart.
    Van mijn neef heb ik gehoord dat het vinden van een baan op dit moment niet veel problemen hoeft op te leveren, het ligt er wel aan in welke richting je het zoekt. Een vereiste is wel dat je de engelse taal behoorlijk kunt spreken! Zodra je een baan gevonden hebt kan je tijdelijke verblijf van 3 maanden worden verlengd resp. omgezet worden in een definitief verblijf (nieuw-zeelands paspoort). Via de ambassade daar kun je alle inlichtingen hierover inwinnen. Denk aan het eventueel meenemen van huisdieren, ze zijn daar zeer streng en zijn als de dood dat b.v. je kat bepaalde ziektes doorgeeft aan anderen dieren. Dus ook je kat heeft een “paspoort” nodig!! De bevolking is zeer gastvrij en bij problemen zeer welwillend om je te helpen. Als ik wat jonger was geweest had ik die stap nog wel durven wagen. Auckland vindt ik de mooiste stad, alhoewel Christchurch vooral bij de jeugd zeer geliefd is. De meeste inwoners van Nieuw Zeeland vind je in deze steden, daar is dan ook het vinden van een baan het grootst. Ik heb bijna heel Nieuw-Zeeland gezien, het zuider eiland heeft toch wel mijn voorkeur. Alleen van de ruimte in het land zal menige “stresspatient” al genieten! Het land heeft zoveel te bieden: fjorden, gebergte, geysers, modderpoelen, bijzondere gesteenten tot schitterende hoogvlakten. Klimaat is ook geweldig: veel zon en een heerlijk windje. Wat kan ik er nog meer over vertellen. Je moet het toch allemaal zelf gaan beleven om daarover te kunnen meepraten. Ik wens je alvast veel geluk en wijsheid met deze plannen!

    #82891 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    De vakantiebrochures beginnen zo onderhand weer binnen te druppelen, weet iemand al waar hij deze zomer heen wil/gaat?

    Ik ben me nu aan het orienteren op een rondreis door Afrika. Het zou om zo’n 3 a 4 weken gaan. Heb echt zin om er even helemaal tussenuit te gaan (al zal het dan nog wel een tijdje duren voordat ik daadwerkelijk ga).
    Maar ik moet ook nog even kijken naar alle reisadviezen die op dit moment gelden. Dan weet ik waar ik in ieder geval beter niet heen kan gaan.
    Denk ook dat het maar een georganiseerde reis wordt. Het schijnt dat het hele mooie reizen worden aangeboden waarbij je ook een deel vrijwilligerswerk doet om het land te ondersteunen terwijl het jouw zo’n mooie vakantie biedt. Dat lijkt mij ook wel wat.

    Maar… voordat ik het geboek heb, verander ik waarschijnlijk nog tien keer van gedachten. 😉

    #82894 Reageer
    Mar666
    Deelnemer

    Joop Hendriks: dank je voor alle tips :cheer: Je hebt helemaal gelijk, wat zal ik daar lekker ontstressen. En dank je zowieso :laugh:

    Nicc: Mijn vakantie is nu wel bekend denk ik 😆 Maar een rondreis door Afrika klinkt erg bijzonder en gevaarlijk. Hoop inentingen e.d. Misschien foto safari? Ben wel heel benieuwd 😉

    #82898 Reageer
    Joop Hendriks
    Deelnemer

    Hallo Nicc,

    Ons reisbureau organiseert een Zuid-Afrika presentatie op 28 januari 2009, aanvang 19.45 uur, zaal open 19.00 uur in het Golden Tulip Hotel Velp. De kosten zijn € 2,50 per persoon.
    Als je eventueel interesse zou hebben kan ik je verwijzen naar http://www.nijenhuis.nl. Het is de bedoeling dat je wel van tevoren reserveert. E-mailadres in velp: velp@nijenhuis.nl. Ook op de vakantiebeurs in Utrecht is natuurlijk veel te zien. Het zijn ook reizen die je niet zo maar even maakt en terdege goed moet voorbereiden, maar dat gaat jou zeker lukken!
    Veel succes met je orientatie en alvast een heel goede reis gewenst!

    #82903 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Hallo Joop,

    Bedankt voor de link! Ik ben er eens gaan kijken en er is heel wat informatie op de site te vinden. De site brengt me zelfs op heel wat nieuwe ideeën.
    Ik had ook best naar de presentatie willen komen, maar jammer genoeg valt hij op een doordeweekse dag. Doordat ik die week voor mijn werk in Lelystad zit, is het waarschijnlijk niet echt haalbaar om daarna door te gaan naar Velp. Maar in ieder geval bedankt voor de tip!
    De vakantiebeurs is echter wel goed haalbaar. Ik woon zelf in Utrecht, dus ik moet zeker een gaatje kunnen vinden om er even langs te gaan. Ik verwacht dat ze me daar ook goed op weg zullen kunnen helpen.

    Groetjes, Nicole

    #82916 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    (ik ben er weer, na een tijdje)

    Hallo Allemaal!!

    Wat leuk om zoveel reacties hier nog te zien! Vooral omdat het niet allemaal slap ge*** is.
    Ik ben even een tijdje uit de picture geweest op Hartgenoten…
    Beetje druk enz…. Het ging niet allemaal voor de wind, maar dat lag een beetje voor de hand.
    Hoe gaat het hier? Wie heeft intussen al een reis geboekt?

    Groetjes,

    Job

    #82921 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Leuk dat je er weer bent Job. Gaat alles weer wat beter?

    Tussen mijn laatste post en nu heb ik een huis gevonden wat ik straks ga bezichtigen. Het ziet er op papier in ieder geval goed uit (laten we hopen dat de realiteit niet tegen valt ;)). Daarom is het boeken van de verre reis nog even uitgesteld. Als ik een huis ga kopen, zal het eerder een weekje naar de zon worden. Even afwachten dus.

    #82926 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hoi Nicole,

    Echt super dat je op het punt staat een huis te kopen 🙂 Ik ben een beetje en huizen gek …
    Ik heb een voorliefde voor huizen..
    Gezien ik nog steeds niet 100% zeker weet welke kant ik op zal gaan als Design Engineer, hou ik me nog op verschillende vlakken bezig…

    Maar wat voor huis is het? Waar? Wat en Hoe? Tell me more, tell me more 😉

    Ik ben erg benieuwd!! 😀

    P.s. o ja, met mij gaat het allemaal weer behoorlijk goed 😉

    #82933 Reageer
    Philicia
    Deelnemer

    Hey wat leuk Nicc, en ga je alleen een huis kopen of met een vriend of vriendin?

    Wel spannend hoor :woohoo: Nou je houdt ons wel op de hoogte he?! Veel succes ermee!

    #82947 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Het is zeker allemaal erg spannend! Ik wil eerst een tijdje op mezelf wonen, voordat ik met iemand ga samenwonen. Daardoor zal het ook geen groot appartement worden. Maar op een gegeven moment is het gewoon fijn om een plekje voor jezelf te hebbe.
    Het huis waar ik afgelopen zaterdag ben gaan kijken was in Nieuwegein (in de buurt van Utrecht), maar viel helaas nogal tegen. Dat kwam vooral doordat er heel veel geklust moest worden en daar heb ik op dit moment geen zin/tijd/geld voor. Het plafond was bijvoorbeeld zwart geschilderd, de tegels in de badkamer waren gebarsten, de verwarmingsbuizen liepen over het plafond (?) en de hele buitenboel zou geschilderd moeten worden. Iets teveel werk dus. 😉
    Ondertussen heb ik een ander huisje op het oog. Dat is in Overvecht, Utrecht. Wil er wel even bij zeggen dat die wijk helemaal niet zo erg is als je wel eens op het journaal hoort. 😉 Oke, het is geen modelwijk, maar ik durf daar zeker nog over straat te lopen. Hopelijk kan ik daar binnenkort ook eens een kijkje gaan nemen!
    Als iemand trouwens nog tips heeft voor het kopen van je (eerste) huis, dan zijn die zeker welkom. 😉

    #82953 Reageer

    Heb net mijn dochter die gaat samenwonen verhuisd naar haar nieuwe woning waar we ook nog het een en ander in geklust hebben, het ziet er nu allemaal tip top uit, heel anders dan als wij vroeger begonnen!
    Ik hoop dat je snel slaagt, maar het huidige huizenaanbod is wel groot, dus ik ga er vanuit dat je wel iets zult vinden wat naar je zin is en waar je niet al te veel in hoeft te klusssen. Alhoewel, als een huis helemaal leeg is valt het toch vaak nog wel tegen, er moet meestal meer geverfd etc. worden dan oorspronkelijk gedacht werd.
    Maar dan begint het leuke deel: inrichten!
    Succes:silly:

    #82965 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    [quote]Anneliese schrijft:
    Maar dan begint het leuke deel: inrichten![/quote]

    Haha, helemaal mee eens. :laugh: Ik ben al een tijdje aan het rondkijken, maar er zijn meer dan zat leuke dingen. Kan niet wachten totdat ik het echt mag kopen om het in mijn huisje neer te zetten. 😉
    En meestal moet er inderdaad wel het een en ander gebeuren voordat je erin kan, maar het moet ook wel helemaal naar je eigen smaak zijn. Je moet er tenslotte toch zo’n 5-10 jaar wonen als je het koopt om het rendabel te maken.
    Maar het huizenaanbod is inderdaad redelijk groot. Wat ook scheelt is dat je nu rustig onder de vraagprijs kan gaan zitten. Vaak staat het huis al een tijdje te koop en op den duur wil je er toch vanaf.
    Ach… volgende week eerst maar eens kijken wat de bank me wil geven, voordat ik begin te dromen van een te groot kasteel. :silly:

    #82967 Reageer
    Mar666
    Deelnemer

    Spannend hoor, heel veel succes 🙂

    #82973 Reageer
    evaros
    Deelnemer

    Veel succes!!! 🙂

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 86)
Reageer op: Reactie #82965 in Verre reizen
Je informatie: