default-header

Verre reizen

Home Forums Reizen Verre reizen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 86)
  • Auteur
    Berichten
  • #82839 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Ik ben nog lang niet toe aan snowboarden. 😉 Als ik al niet fatsoenlijk vooruit kan komen met mijn voeten op twee verschillende plakjes, denk ik dat het alleen maar erger wordt als ze op dezelfde plank vastzitten. Volgens mij kom ik dan nooit meer overeind. 😉

    En ik heb geen idee waar de hardste klappen bij vallen. In eerste instantie zou ik snowboarden willen zeggen, maar daarbij kan je je wel veel makkelijker achterover laten vallen. Maarja, daarbij zitten ook je voeten weer vast aan één plankje. Beetje dubbel gevoel. 😉

    #82840 Reageer
    Marly
    Gast

    Hmm ik weet niet waar de hardste klappen mee vallen, of dat met skiëen of snowboarden is. Ik vind het allebei net zo gevaarlijk (of snowboarden misschien toch wat gevaarlijker:P) en ik zou het allebei voor geen geld doen haha.. Ik heb ook hoogtevrees dus het lijkt me niet zo geschikt voor mij 😉

    Maar maken de ervaren skiëers of snowboarders ook nog veel harde klappen dan, denk je? Of is dat alleen de beginfase?:P

    #82845 Reageer
    Mar666
    Deelnemer

    Ik ben van plan om volgend jaar naar Nieuw Zeeland te reizen, en daar een rondreis te doen. Ik ben eenhartpatient van 38 jaar, en heb nog nooit zo’n reis gemaakt. Ik ben momenteel nog aan het revalideren, maar de artsen verwachten dat ik die reis kan maken, zelfs in 1 keer :cheer:

    Moet nog wel uitzoeken over hoe en wat, hoe het moet met mijn medicatie enzo. En natuurlijk een laatste e.e.g. meenemen. Maar goed, het duurd nog wel even voor het zover is, al kan ik niet wachten :laugh:

    #82846 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Ik begrijp maar al te goed dat je niet kan wachten!
    Het lijkt me super om daar rond te trekken, al wil ik overal wel rond trekken 😛
    Maar gelukkig staan de artsen er ook positief tegenover!!! 😀

    Wanneer ben je van plan er naar toe te gaan, zomer/winter?

    Groetjes, Job

    #82848 Reageer
    Joop Hendriks
    Deelnemer

    Beste Mar666,

    Als je iets wil weten over een rondreis naar Nieuw Zeeland kan ik je er alles over vertellen, ik ben er vorig jaar december naar toe gegaan. Het is echt een belevenis en het is het mooiste land wat ik tot op dit moment in de wereld gezien heb. Maar er zullen op de wereld best wel plaatsen zijn die misschien nog wel mooier zijn, maar als je er naar toe gaat ga dan in de periode december/februari want dan is het daar het mooiste weer. Ik ben er 5 weken geweest, waarvan 3 weken een rondreis met reisorganisatie De Boer en Wendel te Amsterdam. Ze zijn niet goedkoop maar dan heb je het ook wel perfekt geregeld. De andere 2 weken ben ik bij een neef van me geweest die heel lang geleden daar naar toe is geemigreerd. Ik heb er een geweldige foto- en videoreportage van gemaakt en kijk er nog steeds vol genoegen op terug. Het enige nadeel is de verre reis er naar toe. Totaal heb ik 26 uur in het vliegtuig gezeten. Eerst 13 uur van Amsterdam naar Hong Kong. En na een verblijf daar (stadsrondrit en diverse bezienswaardigheden bezocht) van 12 uur nog eens 13 uur naar Auckland. Een vreemde gewaarwording is het feit dat in de winkels er een heuse kerstsfeer hangt, terwijl het buiten rond de 23 graden is!! Het land zelf is niet duur, benzine en huizen zijn er super goedkoop, en het natuurschoon is overweldigend en heel indrukwekkend. Aan het strand lekker eten, eventueel zwemmen, echt genieten (zwitserlevengevoel? Heel erg aan te bevelen!! Heb je mijn tips ook al gelezen over dit onderwerp?!

    #82849 Reageer
    Mar666
    Deelnemer

    Job Pieter Tent : we gaan waarschijnlijk al in september, en we blijven daar misschien tot februari ^^ Is nog niet bekend, ik heb nu net de foto van de bus gezien die de vriend van ons aan het bouwen is. Want als alles goed gaat, en we kunnen daar een bedrijf starten, willen we daar naar toe emigreren. (ik weet ook hoe dat moet als hartpatient zijnde, zal niet makkelijk zijn maar toch is het te doen). Ik kan ook al medicijnen voor een half jaar meenemen.

    Joop Hendriks : We zullen landen in Auckland (heb al een aantal webcams opgezocht van alle steden enzo daar) en ik weet dat het het mooiste land is. We gaan al in de lente er naartoe, gewoon 2 retourtjes halen (scheeld ook ontzettend in de kosten hihi) en dan steeds verlenging voor de terug reis halen. Het schijnt dat we geen enkeltjes kunnen halen, anders kom je het land niet eens in.

    Het lijkt me super om daar kerst te vieren lekker aan het strand, en de mensen daar zijn erg relaxed. Ben al overal aan het rondkijken over NZ, om zoveel mogelijk te weten te komen. Ik weet dat de NZ dollar ongeveer de helft van de euro waard is, plus dat we dagelijks met onze vriend daar praten 😉
    Met eten zal ik wel moeten opletten, ben tenslotte hartpatient 😛 maar we gaan zelf koken en in restaurants eten. Ik zal zeker je tips lezen, want ik weet natuurlijk niet genoeg… er is weinig over te lezen als je als hartpatient naar NZ toe wilt gaan helaas.

    #82850 Reageer
    Marly
    Gast

    Ow, dat klinkt echt super Mar!! Wat een belevenis zeg, een heel avontuur:woohoo: Verheug je je er al helemaal op?:) Ik denk het wel he. Maar ik word nou wel erg nieuwsgierig. Wat zijn jullie daar dan precies van plan, ivm dat bedrijf enzo? Leuk zeg!!:woohoo:

    #82851 Reageer
    Mar666
    Deelnemer

    Marly: Ja ik verheug me er verschrikkelijk op :woohoo: Ik kan nog niet veel vertellen over de inhoud, we willen anderen niet op ideeën brengen :laugh: Maar als het goed gaat, dan gaat het echt goed!!! 😉 Ik weet het, klinkt allemaal misterieus hihi, maar kan er niets aan doen :blush:

    Maar mn vriend word nu al soms gek van me, ik kan maar nauwelijks mn mond houden erover 😆

    #82852 Reageer
    Marly
    Gast

    Hahaha ja dat herken ik wel… Ik ben zelf ook vaak enthousiast, en dan verheug ik me ook al maanden van tevoren op dingen en kan ik mn mond er ook niet over houden hahaha:P Maar waar jij het over hebt, is natuurlijk toch heeeel wat!!:) En je vriend wordt vanzelf wel enthousiast, als het dichterbij komt;)

    Maar ik snap dat je nog niet veel kunt vertellen haha. Maar ik ben gewoon nieuwsgierig:P Nou ja, wie weet horen we wel iets van je als je in Nieuw Zeeland bent:) Hoe komen jullie eigenlijk op dat idee? Doordat die vriend van jullie daar woont denk ik..?

    #82853 Reageer
    Mar666
    Deelnemer

    :laugh: Ja, ik besef het wel, en onze vriend kwam ermee, in eerste instantie was het ikzelf, ik wilde gewoon als vakantie naar hem toe, en toen kwam ie met het briljante idee :silly: Maar er moet een hoop geregeld worden, en we hebben een oude kat, die moet natuurlijk ook verzorgd worden enzo. En alle rekeningen gaan gewoon door van ons huisje, maar komt tijd komt raad.

    Hij is op zich wel enthousiast (maar minder dan ik, tis een man he hihi) en hij denkt meer aan de dingen die geregeld moeten worden, eventuele problemen etcetc. Maar goed dat hij het doet, als ik dat soort dingen voor me haal, schiet ik verschrikkelijk in de stress. Ik ben namelijk een volleerd stresskip, die moet afleren in de stress te schieten haha. Ook een goed idee ivm mijn hart 😛

    Ik zal zeker zo nu en dan iets posten als ik daar ben, zullen wel internet cafes zat zijn 😉

    Ik heb ook zojuist de tips van Joop Hendriks gelezen, zijn ook zeer bruikbaar idd. Dank je Joop 😉

    #82854 Reageer
    Marly
    Gast

    Haha juist, dat is het verschil tussen mannen en vrouwen he;) Maja, jullie vullen elkaar dan tenminste goed aan haha:P En jij moet idd zeker niet stressen nee!! Dus het is goed dat hij dat allemaal regelt;)

    Maar wel echt super dat jullie daar meteen zo’n tijd blijven:) Dat is toch beter dan 2 weekjes he. Maar verblijven jullie dan bij die vriend van jullie? Dan kun je vast af en toe internetten haha;)

    #82855 Reageer
    Mar666
    Deelnemer

    Ja, dat is het verschil 😉 Maar goed dat hij weet dat hij dat moet doen, maar hij is altijd al erg zorgzaam geweest, en ik de enthousiaste, impulsieve persoon 😆

    Die vriend is bezig met een bus om te bouwen in een mobile home, zodat we geen kosten zullen hebben als we rondreizen. En ik geloof dat hij ook internet gaat aanvragen, maar dat weet ik niet zeker. Want als we weer terug zijn in Nederland, gaat die vriend er gewoon zelf in wonen.

    Voor de rest is het afwachten en zien. :cheer:

    #82856 Reageer
    Marly
    Gast

    Zo zo, dat is wel echt ideaal zeg!!!:) Wat een avontuur zeg haha. Dat zal jullie zeker veel kosten schelen;)

    Nou, iig heel veel succes en plezier ermee!:) Maar helaas duurt het nog een tijdje he haha. Maar ja, voor je het weet, is het zover!:)

    #82861 Reageer
    Mar666
    Deelnemer

    Tja, jammer genoeg duurt het nog onwijs lang voor het september is :S maar ik kan niet verwachten dat de tijd snel voorbij zal gaan..

    Maar dank je nogmaals :cheer:

    #82864 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Hallo Mar,
    Wat een leuk verhaal zeg! Ik vind het altijd heel knap als mensen de stap durven te nemen om naar een ander land te emigreren. Denk dat het voor veel mensen niet verder zal komen dan dromen. Maar je hebt er wel volgens mij wel een prachtig land voor uitgekozen. Wat dat betreft zit het in ieder geval goed. 😉
    En het is goed dat jullie daar al een vriend hebben wonen en dat jullie een soort van plan hebben. Denk dat dit het iets makkelijker maakt.
    Ben heel benieuwd hoe je/jullie het zal/zullen vinden om zo’n grote stap te maken in je leven, maar ik hoop natuurlijk het allerbeste! :cheer:

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 86)
Reageer op: Reactie #82850 in Verre reizen
Je informatie: