default-header

vermoeidheid

Home Forums Ritmestoornissen vermoeidheid

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #79827 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    hallo,

    kan iemand mij meer vertellen over het symptoom vermoeidheid irt hartritmestoornissen!? mijn cardioloog weet die link niet te leggen maar tot mijn verbazing is vermoeidheid het allereerste symptoom dat hier op de site genoemd wordt. Ik heb last van extreme vermoeidheidsverschijnselen en dus ook van overslagen en hartritmestoornissen…

    #88414 Reageer
    volhoudster
    Deelnemer

    gebruik je betablokkers??? die staan er om bekend dat ze erge vermoeidheid kunnen geven.
    gr leny

    #88415 Reageer
    ingridhorvers
    Deelnemer

    ik heb de klachten al 5 jaar en pas sinds kort medicijnen dus die kunnen niet de oorzaak zijn van de vermoeidheid dus ben erg gefrustreerd over het feit dat er geen link gelegd kan worden tussen de stoornissen en de vermoeidheid…

    #88416 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Ik weet niet hoelang jouw ritmestoornissen duren maarvan ritmestoornis wordt je er gewoon doodmoe van.
    M’n vrouw ziet al aan me of ik last heb,ga er dan grauw uitzien en heb weinig puf om iets te doen na een dag er mee rondgelopen te hebben. Ik zeg vaak voor de grap dat ik al uren de maraton aan het rennen ben maar de finish nog niet in zicht is.
    Je hart maakt overuren. en al de energie gaat toch in je hartspier zitten, komt bij dat je normale bloed weinig zuurstof op neemt dus de rest van de spieren gaan langzaam in reserve. Na een lange periode van ritmestoornis heb ik vaak een dag nodig om bij te tanken. je bloedsomloop is gewoon erg inefficiënt.
    Mijn cardiologen zeggen wel als ik er vanaf ben, dat ik veel meer energie zal krijgen.

    Tsjerk

    #88418 Reageer
    ingridhorvers
    Deelnemer

    hoi Tsjerk,

    je hebt me enorm geholpen met deze reactie, ik kan alleen niet begrijpen dat mijn cardioloog de link niet legt.
    Ik ga hem echter zeer zeker hier op aanspreken en desnoods een second opinion aanvragen, het kan toch niet zo zijn dat ik op mijn 45e afegebrand ben…!!

    #88436 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    hallo,

    ik heb ook al jaren last van ernstige vermoeidheid
    idd zoals hierboven aangegeven kan dat door de ritmestoornis zelf komen of door de medicatie
    maar helaas als je al hartproblemen hebt, wil dit niet zeggen dat je geen andere ziekte er
    bij kunt krijgen!
    ik heb een traagwerkende schildklier en daar word je ook doodmoe van!
    heb je ook last van aankomen, alsmaar koud zijn? dit kunnen symptomen zijn van
    hypotheroide. ook kan vitd en b12 tekort vermoeidheid veroorzaken
    misschien toch ook verstandig om nog eens langs de huisarts te gaan?
    groetjes

    #88437 Reageer
    ingridhorvers
    Deelnemer

    in de huisarts heb ik helaas geen vertrouwen (meer) maar morgen ga ik terug naar mijn cardioloog. Als hij het niet meer weet dan maar doorverwijzen naar een andere arts, vanmorgen om half 12 had ik al totaal geen puf meer om nog iets te doen en ik hoor niets anders dan dat er wel degelijk een link is te leggen tussen de hartritmestoornissen en de vermoeidheid. Dus dat mijn cardioloog die link niet legt wil niet zeggen dat de link er niet is..

    #88456 Reageer
    arianne
    Deelnemer

    hallo
    wel dat je zo vermoeid bent klopt helemaal hoor.
    ook ik heb ritmisstoornis en ben zo moe ervan en dat kan toch ook niet anders je hart werk zo snel daar word je toch wel moe van.
    de mijne slaat ook over wat ik erg voelt dus al met al word je daar erg moe van.
    ik kon zelfs niet eens fijn fietsen of een poosje lopen dan was ik zo moe en moest ik uren rusten. ik slik bettablokkers maar daar ligt het niet aan.
    andere cardioloog lijkt me een prima zet van je.
    succes
    arianne

    #88794 Reageer
    isas
    Deelnemer

    Ook ik ben sinds ik hartritmestoornissen heb doodmoe. Alleen komt dit van de Betablokkers. Deze remmen je ontzettend en staan hier ook om bekend. Ik ben al met de dosis naar beneden gegaan maar toen kwamen de kamer tachycardien er weer door dus dat is ook niet handig.
    Ik denk dat je er moet mee leren leven, ik probeer nu in de avond ondanks dat ik moe ben toch een rondje te lopenof iets te gaan doen anders zou ik al om 21.00 in bed liggen 🙁

    #88797 Reageer
    volhoudster
    Gast

    dag isas en marinanneke..ik ben sinds ik gestopt ben met de bisoprolol niet meer zo intens moe.toch lig ik svonds om 21,00 uur al op bed..ik kan mijn ogen niet openhouden..ik trek het gewoon niet,dus luister ik naar mijn lichaam..als ik een keer later op bed lig,dan slaap ik de hele nacht niet meer..
    gr leny

    #88798 Reageer
    DisjeNmgn
    Gast

    wat een geklaag en kommer en kwel, JIJ stelt een vraag en elke hartpatient antwoord met hun leed en klachten, ik weet niet of je daar op zit te wachten ?

    Als jouw cardioloog écht zegt dat er geen link is tussen hartritmestoornissen (boezemfibrilleren) en vermoeidheid, raad ik je aan óf een klacht in te dienen, óf een andere cardioloog te raadplegen.
    Natuurlijk is het zeer afhankelijk van de mate van BF, hoe heftig zijn ze, en hoe lang houden ze aan. De ene patient heeft nergens last van, terwijl een ander doodmoe ervan kan worden, kortom élk mens (lees:patient) is anders.
    Medicijnen kúnnen hun bijwerking hebben (ik slik ze zelf al zo’n 27 jr.) en heb nooit klachten van medicatie gehad (behalve van amiodaron -> verbrand snel) , maar gewoon uit ze zon blijven, probleem opgelost.
    Ik weet niet of er nog meer mis is met je hart, dan de BF, een combinatie van afwijkingen kan mogelijk ook leiden tot vermoeidheid.
    Vaak is er geen optie, en moet je ermee leren leven, maar de hele dag doodop is natuurlijk niet de bedoeling, in dat geval ben je rijp voor een transplantatie vrees ik, maar zo’n vaart zal het nog niet lopen hoop ik.

    Goed bewegen, gezonde voeding, niet roken en niet drinken zijn allemaal hulpjes om je beter te voelen, en stimuleren je bloedsomloop, die n.a.v. het BF niet 100% meer is.
    Ik ken je medische geschiedenis natuurlijk niet, maar bij veel vuldige en/of ernstige BF kan je vragen of een ablatie een optie is….

    Daarnaast wat een een ‘doodmoe’ noemt kan een ander heel anders ervaren.
    Helaas lees ik veel te vaak dat mensen van alles zeggen te mankeren, heel veel medicatie hebben, van alles het ergste en het meeste, vaak alleen omdat ze schreeuwen om aandacht !
    Probeer die patienten er een beetje uit te filteren, want daar wordt je ook niet bepaald wijzer en vrolijker van.
    sterkte en succes, en bij vragen hoor ik het wel :laugh:

    #88799 Reageer
    hartendief
    Gast

    Hoi,

    ik sluit me aan bij Marianneke, de reactie is toch een beetje kort door de bocht. Jammer! Overigens, zoals ik het bericht van Isas lees is er geen sprake van boezemfibrilleren maar van KAMER ritmestoornissen. Toch een ander verhaal. Ikzelf ben bekend met ritmestoornissen vanuit de rechterhartkamer (DNA onderzoek heeft uitgewezen dat ik ARVC heb) die tot plotselinge hartdood kunnen leiden. Maar dat de ritmestoornissen je behoorlijk kunnen uitputten…. volgens mij kunnen daar heel veel mensen over meepraten.

    @ Isas:
    is er bij jou verder onderzoek gedaan naar de kamerritmestoornissen? Bij mij leken ze in eerste instantie onschuldig, heb 2 keer binnen 6 weken een catheterablatie ondergaan. Toch kwamen de ritmestoornissen op andere plaatsen vanuit de rechterhartkamer terug. Bij de aangeboren (!) afwijking waar ik aan lijd wordt gezond hartspierweefsel ‘vervangen’ door bind- en vetweefsel en ontstaat er een geleidingsprobleem. Een 3e ablatie bij mij zal dus geen zin hebben. Maar mijn waakhondje, lees: ICD, moet er voor zorgen dat ik niet vroegtijdig definitief mijn oogjes sluit. 😉

    Hartegroet,
    Annemarie

    #88801 Reageer
    DisjeNmgn
    Gast

    mijn reactie was in eerste plaats gericht aan @Ingridhorvers ,
    mogelijk heb ik iets verkeerds aangeklikt, of bij de verkeerde persoon …

    reagerend op @Mar16ri49anneke ;

    ik heb juist geschreven dat vermoeidheid wel degelijk bijn BF hoort (helaas) lees maar eens terug. Heb ook geschreven dat áls je de hele dag doodmoe bent, dit niet meer normaal is, ben je echt zó moe dan is het advies om een transplantatie te overwegen / aan te vragen, en daar sta ik zeker achter, je hebt dan, mijn inziens geen ‘menswaardig’ leven, dáár doelde ik op. Ik heb ook niemand aanstellers genoemd, ik schreef “komer en kwel” dat is toch iets heel anders !!!!
    het valt mij alleen op bij allerlei fora dat iemand iets vraagt, en men vaak reageert door zijn eigen problematiek uit te storten. Als daarom gevraagd wordt o.k. maar vaak vraagt men iets totaal anders.
    Daarnaast kan ik ook wel een boek schrijven over onbegrip bij cardiologen, ben ook zo’n 25 jr. niet serieus genomen, totdat ik een degelijk onderzoek eiste, en kreeg, welk resulteerde in uitslagen (lees: áfwijkingen”) die men mij nooit heeft verteld, dus ik weet echt wel waar ik over praat.
    Jamer dat mijn woorden zó opgevat worden, is en was absoluut niet de bedoeling, maar misschien voelen de verkeerde mensen zich aangesproken.

    #88802 Reageer
    bert57
    Deelnemer

    mag ik reageren, want je bent wel erg boos. ik ben hart patient en heb wel gezien dat je het moeilijk hebt.

    maar iedereen hier probeerd je te helpen en niet aan te vallen hoor, dus luister in plaats van slachtoffer te zijn want dat zijn we hier allemaal,dus zijn wij vrienden van elkaar.

    we proberen alleen uitzoeken hoe we jouw kunnen helpen jij voeld nu de angst die wij al kennen,en daar ook nog niet mee om kunnen gaan,hier heb je echte vrienden

    gr
    bert

    #88803 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Marianneke,

    bedankt voor je opmerkzaamheid. Ik heb het maar even gecorrigeerd. Het was ook al laat, mijn oogjes vielen bijna dicht, haha. Maar, vanmorgen weer gezond opgestaan!

    Ik heb geen longvenen ablaties gehad. Maar doordat het probleem zich steeds verplaatst, heeft een ablatie geen zin meer. Het is eigenlijk dweilen met de kraan open. Met de huidige medicatie gaat het naar omstandigheden goed. Ik was heel goed geholpen met Sotalol maar door toenemende astma moest ik accuut stoppen en ben ik onder bewaking over gegaan op Tambocor. Het was even wennen, ik was in het begin duizelig, had hoofdpijn en zag dingen in tweevoud maar dat was een kwestie van tijd. Maar door deze klachten vond men het in het ziekenhuis nodig om een CT-scan van mijn hoofd te maken en toen bleek daar een gezwelletje te zitten. Was iets minder maar wordt goed in de gaten gehouden.

    Hartegroet,
    Annemarie

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
Reageer op: Reactie #88794 in vermoeidheid
Je informatie: