default-header

verkalking bloedvaten kort na operatie (bypasses) en dotter

Home Forums Angina pectoris verkalking bloedvaten kort na operatie (bypasses) en dotter

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #79087 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Beste Allemaal
    een hele tijd niets van mij laten horen, dit had een oorzaak, ik heb de afgelopen 3 maanden na de operatie (7 omleidingen) zie vorig verhaal weer 3x op de hartbewaking gelegen en en zijn nog 3 stents bijgeplaatst: de delen onder de bypasses en 1 van de 7 bypasses zaten voor 95 % weer dicht . Het blijkt dat ik een agressieve familiaire vaatziekte heb waardoor mijn coronair bloedvaten erg snel verkalkenen samentrekken . Inmiddels ben ik weer een week thuis , het gaat nu redelijk, wel is mij duidelijk gemaakt dat er nu verder geen stents meer gezet kunnen worden en dat ik niet meer zal mogen en kunnen werken. je moet het erg voorzichtig aan doen, is mij gezegd door de cardiologen, we weten niet hoe alles zich verder zal ontwikkelen .
    Dit was best een redelijk forse klap voor mij maar ook voor ons gezinnetje. We beginnen er nu een beetje aan te wennen maar het blijft voor mij nog steeds eng. De cardiologen kunnen me ook niet aangeven wanneer ik nu wel en wanneer ik niet aan de bel moet trekken. Ik gebruik nu 3/6x per dag nitrobaatspray waarbij het meestal na 1tot 2x sprayen weer afzakt. DIt is best wel eng en ik kan hier nog niet lekker rustig om zijn. Het hele gebeuren lijkt op instabiele anchina pectoris in chronische vorm.
    Hoe het komt ± …..daar zijn ze naar aan het zoeken, miscchien heb ik bepaalde eiwitten in mijn bloed die de hele snele verkalking veroozaken.

    Mijn vraag heeft iemand van jullie ervaring met ongeveer hetgeen ik heb zoals hierboven beschreven.

    ik hoor het graag

    Eric (Rikkie is mijn nickname’)

    #84776 Reageer
    Tolletje
    Deelnemer

    [i]Ik wil je even veel sterkte wensen.
    Ja ook ik zat weer snel met problemen en men heeft van alles onderzocht, maar geen oplossing gevonden en kreeg het predikaat uitbehandeld.
    Ik was daar erg verdrietig over, maar dacht wij maken er maar het beste van.
    Wij hebben geen kinderen en dat is dus een voordeel, want die hoeven dit dan niet mee te maken.
    Samen met mijn man hebben wij alles gepust en gemint en zijn voor een zo lang mogelijke periode gegaan, wat betekent je veel ontzeggen, maar nu na al 5 jaar het grootste gedeelte op bed ben ik er nog steeds. Het is niet altijd even makkelijk en soms stromen de tranen, maar dat is denk ik normaal. Ik geniet van de natuur die ik uit mijn slaapkamerraam [begane grond] zie, de eekhoorn sporten door de tuin en wij hebben een vogelvoederstation staan. Zo kom ik de dag wel door, met mijn laptop op en bedtafeltje bij me.
    Het valt niet mee, een keuze te moeten maken, maar een hele dag gaan somberen, daar schiet je ook niets mee op.
    Nogmaals, ik hoop, dat je nog vele jaren, al is het aangepast, bij je gezin mag blijven. Het leven kan ook met kleine dingen waardevol zijn.

    Een lieve hartengroet van Geertje[/i]

    #84777 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Geertje, en ook andere hartgenoten

    Heeeeel hartelijk dank voor je lieve mail, en dan te bedenken dat ik nu echt nog wel meer kan als dat voor jou mogelijk is, ik kan gelukkig nog stukjes buiten lopen en er zijn voor mijn vrouw en kids. Ook Marjo en ik hebben besloten om zo positief mogelijk verder te gaan en steeds kleine stukjes vooruit te kijken. Ons doel is nu om er volgend jaar 7 mei bij te zijn als onze oudste zoon gaat trouwen.
    Indeed, het lukt ook mij niet om steeds positief te zijn maar ik probeer me aan het positieve vast te houden. Het enigste wat mij steeds angstig maakt is de iedere dag terugkerende pijn die dan na 2 tot 3x sprayen (nitroglycerinespray’) weer afzakt. Ik weet hier niet zo goed mee om te gaan. wanneer moet ik nu de dokter weer bellen en wannneer niet. Maar ja , op een gegeven moment zal ook dit wel wennen hoop ik en krijg ik door hoe te reageren . Ook heeft het mij erg blij gemaakt dat de uitslag van het onderzoek bij onze beide zoons van 25 en 28 jaar volledig goed was tot nu toe. Ook zij hebben gelukkig een gezonde levensstijl zodat ws komende AP klachten nog heeeeel lang weg zullen blijven.
    Zo,… ik hou er even weer mee op moet weer ff gaan liggen en sprayen

    ’10 minuten later : ik ben er weer het is weer afgezakt!!! maar 2x gesprayd pffff
    Ik blijf trouwens hopen dat de artsen toch wat kunnen vinden wat de verkalking af kan remmen.

    PS heb jij er wel eens van gehoord dat verkalking naast in de coronairvaten ook kan optreden in de bloedvoorziening naar ruggemerg? Ze denken dat dit bij mij het geval is wat zou verklaren dat ik sinds febr volledig incontinent ben en gevoels stoornissen in mijn benen heb. Hier gaan ze nu verder naar zoeken .

    Nogmaals jij en je man heel veel liefs toegewenst en een hoop positivisme . ik denk dat we elkaar nog wel spreken op het forum

    Eric

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #84777 in verkalking bloedvaten kort na operatie (bypasses) en dotter
Je informatie: