default-header

vergroeiing borstkas?

Home Forums Kinderbehandelingen vergroeiing borstkas?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #78948 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo, onze dochter heeft 3 jaar geleden op de leeftijd van ruim 1 jaar, een open hart operatie ondergaan. Bij deze operatie is haar borstbeen niet netjes tegen elkaar aangezet. De linkerzijde van het borstbeen lag een tikje hoger dan de rechterhelft. Dit was te voelen op het litteken (een miniem drempeltje zeg maar). Nu is ineeens in betrekkelijk korte tijd (paar maanden) dat minieme drempeltje een flinke hobbel geworden. Je ziet het bij dunne t-shirtjes zelfs er door heen. Voorheen voelde je het alleen, nu is het gewoon te zien. Ik vind het zo raar dat dat ineens zo snel ontstaat/verergert. Kent iemand dit??

    Gr. Jolanda

    P.S. voor volgende week dinsdag heb ik een afspraak bij de huisarts gemaakt om er eens naar te laten kijken

    #83861 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hallo Jolanda,

    Je vroeg: herkent iemand dat? Onze dochter (2,5 maand te vroeg geboren en nu 29) heeft een hartoperatie (open ductus) gehad met 1 mnd. Vraag me niet hoe, maar ze is geopereerd via haar ruggetje. Ze lag toen aan de kunstmatige be-ademing. Als gevolg hiervan heeft ze een goed zichtbaar (en groot) litteken overgehouden. Daarmee werd ze later wel gepest, ja hoe zijn kinderen! Ze had het zelf nog nooit gezien, maar op de kleuterschool, warm weer en bloot jurkje, kwam ze huilend thuis. Ze had iets vreselijks op haar rug hadden kinderen haar verteld. Wel uitgepraat natuurlijk, maar tja, kinderen willen in dat opzicht niet opvallen. Ze is er wel groot om geworden hoor.

    Daarom, ik zou er zeker naar laten kijken en waar mogelijk naar een aanvaardbare oplossing (laten) zoeken.
    Mijn vrouw en ik voelen met u mee.

    Succes,
    Theo

    #83871 Reageer
    jolanda.x
    Deelnemer

    Bedankt voor je reactie. Voor je dochter is het dus echt heel naar geweest zeg! Ben benieuwd naar de reactie van de huisarts dinsdag. Het litteken van onze dochter is ook echt niet fraai, afgezien dus van de bobbel die er nu bij gekomen is. Gelukkig krijgt ze hier tot nu toe nog geen vervelende reacties over. Wel vragen van ouders. Maar vragen mag, als het op de juiste manier gaat.

    Gr. Jolanda

    #83874 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hallo Jolanda,

    Natuurlijk, vragen mag. Dan kan je het tenminste ook uitleggen en heb je meer aan dan aan “kijken-en-niks-zeggen”. En als mensen horen dat het een levensreddende operatie is geweest, dan wordt het al snel acceptabel.

    Gaat het verder goed met haar ? Dat is het belangrijkste.
    Laat je het nog even weten hoe het dinsdag gegaan is?

    Ik wens je veel succes.

    groeten
    Theo

    #83898 Reageer
    jolanda.x
    Deelnemer

    De huisarts heeft ons doorverwezen naar een thoraxchirurg in het Sofia in Rotterdam. Ik heb nog geen afspraak kunnen maken, daar kan ik morgen over bellen. Ben benieuwd wanneer we daar terecht kunnen, of er lange wachttijden zijn of niet.
    Na wat googlelen ben ik nog niet veel wijzer geworden. Het enige wat ik tegen kom is kippenborst en trechterborst. Ik heb daar nog geen duidelijke plaatjes van gevonden. Maar ik weet ook niet of dat het uberhaupt kan zijn. We wachten af.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Reactie #83898 in vergroeiing borstkas?
Je informatie: